Skip to main content

Το απόλυτο «μυστικό» υγείας για χαρούμενα παιδιά είναι στο… γήπεδο!

Σημαντική επίδραση στη μνήμη και το στρες

Tα ομαδικά αθλήματα αποδεικνύονται το καλύτερο… αντικαταθλιπτικό για τα παιδιά. Μια νέα μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον στο Σεντ Λούις που βρίσκεται υπό δημοσίευση στην επιθεώρηση «Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging» έδειξε ότι η συμμετοχή παιδιών ηλικίας 9-11 ετών σε ομαδικά αθλήματα συνδέεται με μεγαλύτερο όγκο στον ιππόκαμπο του εγκεφάλου – η συρρίκνωση στη συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου η οποία παίζει άκρως σημαντικό ρόλο στη μνήμη και στην απόκριση στο στρες έχει συνδεθεί εδώ και καιρό με κατάθλιψη, τουλάχιστον στους ενηλίκους – αλλά και χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης.

 «Τα ευρήματα αυτά είναι σημαντικά, καθώς μας βοηθούν να φωτίσουμε τη σχέση μεταξύ της συμμετοχής σε ομαδικά αθλήματα, του όγκου μιας συγκεκριμένης περιοχής του εγκεφάλου, καθώς και των καταθλιπτικών συμπτωμάτων σε παιδιά ακόμα και από την ηλικία των εννέα ετών» ανέφερε η Λίζα Γκόραμ, πρώτη συγγραφέας της μελέτης με ειδίκευση στις γνωστικές νευροεπιστήμες, και προσέθεσε: «Βρήκαμε ότι η συμμετοχή σε αθλήματα συνδέεται με μεγαλύτερο όγκο του ιπποκάμπου του εγκεφάλου τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια, καθώς και με μειωμένα ποσοστά κατάθλιψης στα αγόρια».

Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι το γεγονός ότι οι συσχετίσεις αυτές φάνηκε να είναι ιδιαίτερα ισχυρές σε παιδιά τα οποία συμμετείχαν σε αθλήματα που απαιτούσαν συγκεκριμένη οργάνωση και δομή καθώς και τακτικά μαθήματα όπως μια σχολική αθλητική ομάδα ή κάποιος αθλητικός σύλλογος παρά σε παιδιά που απλώς έπαιζαν στη γειτονιά.

Τα νέα ευρήματα μαρτυρούν ότι υπάρχει κάποιο επιπρόσθετο όφελος από τη συμμετοχή των παιδιών σε ομαδικά αθλήματα, το οποίο πιθανότατα συνδέεται με τη δομή αυτού του είδους των αθλημάτων, την κοινωνική αλληλεπίδραση που προσφέρουν αλλά και το πρόγραμμα που αφορά αυτού του είδους τις δραστηριότητες, σημείωσε η Ντίνα Μπαρτς, κύρια συγγραφέας της νέας μελέτης, επικεφαλής του Τμήματος Ψυχολογικών Επιστημών και Επιστημών του Εγκεφάλου στις Τέχνες και τις Επιστήμες, καθηγήτρια Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον στο Σεντ Λούις.