Skip to main content
Menu

Το πιο γευστικό κόκκινο φρούτο που μειώνει την αρτηριακή πίεση!

Καταπολεμήστε την πάθηση με την μιας υγιεινής διατροφής

Η υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστεί επειδή σπάνια έχει εμφανή συμπτώματα. Αν όμως αφεθεί χωρίς θεραπεία, μπορεί να προκαλέσει σκλήρυνση και πυκνότητα των αρτηριών, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου. Όλα αυτά μπορούν συνήθως να προληφθούν ή να μειωθούν με την υγιεινή διατροφή.

Μαζί με τη μείωση της ποσότητας αλατιού στη διατροφή σας, οι ειδικοί συνιστούν να τρώνε πολλά φρούτα και λαχανικά. Όταν όμως πρέπει να επιλέξετε το πιο ωφέλιμο φρούτο για την αντιμετώπιση της αρτηριακής πίεσης, οι μελέτες έχουν δείξει ότι οι φράουλες είναι όχι μόνο πάρα πολύ γευστικές, αλλά και το πιο αποτελεσματικό «όπλο»!

Μια μεγάλη μελέτη που απέδειξε τα οφέλη της φράουλας για την υγεία, περιλάμβανε περισσότερους από 34.000 ανθρώπους με υπέρταση. Οι φράουλες περιέχουν αντιοξειδωτικές ενώσεις που ονομάζονται ανθοκυανίνες, οι οποίες είναι ένα είδος φλαβονοειδούς. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη με την υψηλότερη πρόσληψη ανθοκυανινών - κυρίως από φράουλες - είχαν 8% μείωση του κινδύνου για υψηλή αρτηριακή πίεση, σε σύγκριση με εκείνους με χαμηλή πρόσληψη ανθοκυανίνης.

Παράλληλα με τις φράουλες, τα μπλε μούρα είχαν εξίσου ωφέλιμες ιδιότητες ενάντια στην υψηλή πίεση του αίματος. Αυτό συμβαίνει επειδή τα μπλε μούρα είναι επίσης υψηλά σε ανθοκυανίνες. Ένας άλλος καρπός που έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση είναι το ακτινίδιο.

Μια μερίδα καθημερινά ακτινίδιο μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση σε άτομα με ελαφρώς αυξημένα επίπεδα, σύμφωνα με μελέτη.

Οι ερευνητές συνέκριναν τα αποτελέσματα της κατανάλωσης μήλων και ακτινιδίων σε άτομα με ελαφρώς αυξημένη αρτηριακή πίεση. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσοι τρώνε τρία ακτινίδια την ημέρα για οκτώ εβδομάδες σημείωσαν μια πιο σημαντική μείωση της αρτηριακής πίεσης σε σύγκριση με την κατανάλωση ενός μήλου την ημέρα για την ίδια χρονική περίοδο. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι βιοδραστικές ουσίες στο ακτινίδιο προκάλεσαν τη μείωση. Τα φρούτα ενάντια στην υψηλή αρτηριακή πίεση επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο.

Το κάλιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης καθώς βοηθά στην εξισορρόπηση των αρνητικών επιπτώσεων του αλατιού στη διατροφή ενός ατόμου. Το Blood Pressure UK εξηγεί: «Τα νεφρά βοηθούν στον έλεγχο της αρτηριακής σας πίεσης ελέγχοντας την ποσότητα του υγρού που αποθηκεύεται στο σώμα σας. Όσο πιο πολύ αποθηκεύεται, τόσο μεγαλύτερη είναι η αρτηριακή σας πίεση».

«Τα νεφρά σας το κάνουν φιλτράροντας το αίμα σας και απορροφώντας οποιοδήποτε επιπλέον υγρό, το οποίο στη συνέχεια αποθηκεύεται στην ουροδόχο κύστη σας ως ούρα. Αυτή η διαδικασία χρησιμοποιεί μια λεπτή ισορροπία νατρίου και καλίου για να τραβήξει το νερό μέσω ενός τοίχου κυττάρων από την κυκλοφορία του αίματος σε ένα κανάλι συλλογής που οδηγεί στην ουροδόχο κύστη».

«Η κατανάλωση αλατιού αυξάνει την ποσότητα νατρίου στην κυκλοφορία του αίματός σας και καταστρέφει τη λεπτή ισορροπία, μειώνοντας την ικανότητα των νεφρών σας να αφαιρούν το νερό. Με την κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών, θα αυξήσετε τα επίπεδα καλίου και θα βοηθήσετε στην αποκατάσταση αυτής της ευαίσθητης ισορροπίας. Αυτό θα βοηθήσει τα νεφρά σας να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά - και θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση σε υγιές επίπεδο», κατέληξε ο εκπρόσωπος του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Blood Pressure UK.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ