Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ευαισθητοποιημένοι οι γονείς σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών

taksi-sxoleio

Πώς βοηθούν οι ψυχολόγοι τους μαθητές στην καθημερινότητά τους

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Πόσο ευαισθητοποιημένοι είναι οι γονείς σε θέματα μαθησιακών δυσκολιών;

Μπορεί στο παρελθόν να μην υπήρχε η απαραίτητη γνώση ή πολλά θέματα να ήταν ταμπού, όμως στις μέρες μας οι γονείς έχουν ανοιχτές τις «κεραίες» τους ώστε να στραφούν σε ειδικούς αν δουν πώς το παιδί τους αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα στο σχολείο.

«Τελευταία βλέπουμε όλο και περισσότεροι γονείς που έχουν απορίες για τις μαθησιακές επιδόσεις των παιδιών τους ή τυχόν δυσκολίες που αυτά αντιμετωπίζουν. Πολλά από τα αιτήματα δεν σχετίζονται εν τέλει με κάποια μαθησιακή δυσκολία, όμως στις περιπτώσεις που όντως υπάρχει κάποιο θέμα, το εντοπίζουμε με τεστ τυπικά ή άτυπα ώστε να δούμε τις δυνατότητες των μαθητών. Και αν χρειαστεί αξιολόγηση για να βοηθηθεί το παιδί υπάρχουν διαδικασίες μέσω υπουργείου Παιδείας τις οποίες θα πρέπει να περάσουν οι γονείς. Γενικώς θα έλεγα πως οι γονείς πλέον είναι ευασθητοποιημένοι», ανέφερε στο «ΤyposThesς» η ψυχολόγος Ποπή Λάμπα.

Στο τι μπορεί να αποτελέσει «καμπανάκι» για να αντιληφθούμε πως υπάρχουν μαθησιακές δυσκολίες, σημείωσε ότι αυτό μπορεί να είναι κάποιο πρόβλημα στην ανάγνωση, στην γραφή, στο πώς κρατάει το παιδί το μολύβι, στην κατανόηση κειμένων, στην ορθογραφία, στην δημιουργικότητα. «Όλα τα παραπάνω βέβαια μπορεί να είναι δευτερογενή αίτια. Και από πίσω να υπάρχει κάτι πιο συναισθηματικό που να είναι και η κύρια αιτία. Εξάλλου υπάρχουν και συμπεριφορικές δυσκολίες. Τα παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα πχ με τους φίλους τους, δεν μπορούν να δεχτούν τη ματαίωση, ή στις μέρες μας διεκδικούν πολύ έντονα», σημείωσε.

«Ακούμε τα παιδιά και τα αφήνουμε να δώσουν εκείνα τις απαντήσεις»

Η ίδια έχοντας και την εμπειρία με παιδιά από την επαγγελματική της συνεργασία με σχολική μονάδα της πόλης μας ανέφερε πως «οι ψυχολόγοι είναι διαθέσιμοι στο τηλέφωνο, διαδικτυακά και δια ζώσης. «Κάνουμε πρόγραμμα παρέμβασης. Τα παιδιά έχουν άνεση να συζητήσουν μαζί μας. Δεν μιλάμε όμως μόνο για δυσκολίες αλλά και τι μας κάνει να περνάμε καλά. Στο σχολείο το περιβάλλον υπάρχουν μεγάλες ομάδες κι είμαστε όλοι διαφορετικοί. Ο ψυχολόγος τους αποδέχεται όλους όπως είναι, όπως εξάλλου κάνει και ο εκπαιδευτικός. Έχει ρόλο ενδιάμεσο. Ακούμε πάρα πολύ και αφήνουμε τα παιδιά να δώσουν απαντήσεις μόνοι τους».

Πρόσθεσε πως στα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης, με τα οποία συνεργάζεται, διοργανώνονται για 19η χρονιά οι «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα: «Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας».

«Ξεκινούν Φεβρουάριο μέχρι τις 17 Απριλίου Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 18:00 έως τις 19:30 και έχουν ποικιλομορφία θεμάτων πχ για την οικογένεια, για τις πρώτες βοήθειες, τις ρίζες και τα φτερά που δίνουμε ή δεν δίνουμε στα παιδιά. Αυτή την Δευτέρα θα μιλήσουμε για τα όρια. Για εμάς είναι σημαντικό ότι αυτές οι συναντήσεις είναι ανοιχτές στην πόλη, Δεν αφορούν μόνο γονείς ή κηδεμόνες του σχολείου μας, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο. Έχουν τη μορφή συζήτησης, δεν είναι δηλαδή ένα σεμινάριο. Παράλληλα υπάρχει δημιουργική απασχόληση για τα παιδιά εκείνη την ώρα από έμπειρο εκπαιδευτικό. Καλούμε λοιπόν όποιον ενδιαφέρεται να έρθει στις συναντήσεις μας που γίνονται στους χώρους του σχολείου. Μην ξεχνάτε είναι διαφορετικό να μπεις και να διαβάσεις κάτι στο διαδίκτυο και διαφορετικό να έχεις τη γνώση από κοντά», υπογράμμισε η κα Λάμπα.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ