Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Είναι οι γυναίκες χειρότερες στα μαθηματικά; Ήρθε η ώρα να σταματήσουμε να διερωτόμαστε

"Είμαι άσχετη από μαθηματικά"... δηλώνει το μεγαλύτερο ποσοστό του γυναικείου πληθυσμού στον πλανήτη. Ισχύει τελικά;

Η μελέτη του συγκεκριμένου θέματος είναι πλέον μια από τις εκατοντάδες μελέτες που ερευνούν τα αποτελέσματα της στερεοτυπικής συμπεριφοράς όσον αφορά τις επιδόσεις. Ένα από τα πιο συγκλονιστικά ευρήματα αυτής της βιβλιογραφίας, είναι το φαινόμενο της στερεοτυπικής απειλής. Αυτό συμβαίνει όταν τα μέλη μιας ομάδας δρουν ανάλογα με τα στερεότυπα που τους αφορούν. Υπό στερεοτυπική απειλή, οι Αφροαμερικανοί τα πηγαίνουν χειρότερα στα τεστ εισαγωγής μεταπτυχιακών σπουδών, οι γυναίκες παίζουν σκάκι χειρότερα από τους άντρες και οι Αμερικανοευρωπαίοι είναι χειρότεροι στα σπορ.

Το εκπληκτικό είναι ότι ακόμα και το πιο ελάχιστο ερέθισμα μπορεί να οδηγήσει σε στερεοτυπική απειλή. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι μαθήτριες που τσέκαραν το κουτάκι του φύλου πριν γράψουν στις τελικές εξετάσεις μαθηματικών, όπως κάνουν συνήθως όλοι οι μαθητές, τα πήγαν χειρότερα από τις μαθήτριες που το τσέκαραν αφού τελείωσαν. Αυτό το μικρό κουτάκι μπορεί να είναι υπεύθυνο για τις 5000 μαθήτριες τον χρόνο που δεν μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με υψηλές μονάδες στα μαθηματικά.

Αξιοσημείωτη είναι μια ευρέως διαδεδομένη έρευνα σχετικά με την στερεοτυπική απειλή που αποκάλυψε πως όταν οι Ασιάτισσες θυμόντουσαν την καταγωγή τους, οι μαθηματικές τους επιδόσεις βελτιωνόταν, ενώ η θύμηση της θηλυκότητάς τους είχε τα αντίθετα αποτελέσματα.

Το συμπέρασμα όλων αυτών είναι πως ακόμα και αν υπάρχουν έμφυτες μαθηματικές ικανότητες, η σημασία τους ωχριά μπροστά στις επιπτώσεις που έχει η κοινωνία στις μαθηματικές επιδόσεις των γυναικών. Φυσικά, δεδομένης της βαρύτητας που έχουν οι αποδείξεις για τα αποτελέσματα των στερεοτύπων, η έμφυτη μαθηματική διαφορετικότητα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, όπως κάνουν κάποιοι, για να δικαιολογηθούν τα φυλετικά κενά σε τεχνικούς τομείς. Είναι η ώρα να σταματήσουμε να αναζητάμε μανιωδώς τις διαφορές μεταξύ αντρών και γυναικών και να εστιάσουμε αυτή την ενέργεια στην διάλυση όλων αυτών των πολιτιστικών προτύπων που εξαιρούν τα κορίτσια από τα μαθηματικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ημαθία: Ελεύθερος ο ιδιοκτήτης αλόγων που συνελήφθη για σεξουαλική παρενόχληση μαθητριών
Οι δύο μαθήτριες εξετάστηκαν από παιδοψυχολόγο ενώ καταθέσεις έδωσαν και οι γονείς τους
Ημαθία: Ελεύθερος ο ιδιοκτήτης αλόγων που συνελήφθη για σεξουαλική παρενόχληση μαθητριών