Skip to main content
Menu

Οι Αμερικάνοι θα σερβίρουν αλκοόλ σε σκόνη

Εταιρεία κάνει τα πάντα με σκοπό το κέρδος

Tου Γιώργου Καλλίνη

Εγκρίθηκε στις ΗΠΑ: Νέα μόδα ή ένα ακόμη αποτυχημένο προϊόν;

Οι επιστήμονες μας ξεγέλασαν και πάλι. Εκεί που περιμέναμε φαγητό σε σκόνη για να προετοιμαστούμε για τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο ή το διάστημα, μας παρουσίασαν… αλκοόλ σε σκόνη! Το Palchohol (το φιλικό σου αλκοόλ, pal) εγκρίθηκε στις ΗΠΑ και ετοιμάζεται για τα σουπερ μάρκετ το καλοκαίρι. Δηλαδή, το μόνο που θα πρέπει να κάνουμε είναι να πάρουμε ένα εμφιαλωμένο νερό και μέσα σε ένα ποτήρι να ρίξουμε την άσπρη σκόνη και να το ανακατέψουμε. Έτοιμο το Cosmopolitan!

Πρώτα όμως θα χυθεί λίγο αίμα. Οι αντιδράσεις είναι σφοδρές από γερουσιαστές και οργανώσεις κατά του αλκοόλ, οι οποίοι πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο προϊόν θα παρασύρει τους νέους όχι μόνο στο αλκοόλ αλλά και στο σνιφάρισμα του. Στην Αλάσκα, έχει απαγορευτεί ήδη. Τουλάχιστον άλλες 7 πολιτείες σκέφτονται να μην το αφήσουν να κυκλοφορήσει, όπως η Μασαχουσέτη και η Λουιζιάνα.

Η εταιρεία Lipsmark η οποία παράγει το προϊόν, αναφέρει ότι οι πωλήσεις του Palcohol θα είναι φέτος με γεύση ρούμι, βότκας, κοκτέιλ «Cosmopolitan» και «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ». Ο δημιουργός του Palcohol, Μαρκ Φίλιπς κατασκεύασε το αλκοόλ σε σκόνη στην προσπάθειά του να βρει έναν τρόπο να καταναλώνονται οινοπνευματώδη ποτά κατά τη διάρκεια μεγάλων περιπάτων, κατά τους οποίους δεν θα είμαστε αναγκασμένοι να μεταφέρουμε βαριά δοχεία με τη μορφή φιαλών ή μεταλλικών δοχείων. Όσον αφορά τις αντιδράσεις, δεν ανησυχεί ο Φίλιπς, γιατί πολύ απλά «οι καταναλωτές δεν έχουν λόγο να σνιφάρουν τη σκόνη αλκοόλ».

Θα σας εκπλήξουμε όμως. Η ιδέα του αλκοόλ σε σκόνη δεν είναι καινούρια. Μάλιστα έχει τις ρίζες της στην άπω Ανατολή, συγκεκριμένα στην Ιαπωνία και την εταιρεία Sato Food Industries, η οποία άρχισε να την πουλάει. Ο σκοπός ήταν να καλύψει την ψαρίλα! Επίσης, ήθελε να δώσει και λίγο αλκοόλ στο λαό. Το 1974 πήγε και στην Αμερική με τους ίδιους στόχους. Η αλήθεια είναι ότι δεν έκανε κάποια επιτυχία. Ακόμη και όταν ανακοινώθηκε το 2005 ότι εταιρείες στη Γερμανία, την Ολλανδία και την Αμερική δημιούργησαν τις δικές τους πατέντες αλκοόλ σε σκόνη, πολύ σύντομα η πώληση από το διαδίκτυο πάτωσε.

Το Palcohol, όμως, έχει διανύσει πολύ μεγάλη απόσταση για να πωλείται νόμιμα, με ταμπελίτσες, στα σούπερ μάρκετ. Θέλει να πετύχει εκεί που οι άλλοι απέτυχαν. Θα τα καταφέρει;

Ειλικρινά, κανείς δε ξέρει. Γιατί πολύ απλά η εταιρεία μάς έχει δώσει στοιχεία για το προϊόν, αλλά έχει αποκρύψει την τιμή, την προώθηση και το μάρκετινγκ. Η ιστορία έχει δείξει ότι όταν ένα νέο προϊόν πριν βγει στην αγορά συναντά τόσες αντιδράσεις ή θα πάει άπατο ή θα φέρει επανάσταση.

Ας κάνουμε όμως την υπόθεση μας. Πείτε ότι όλη αυτή η αρνητική αντίδραση, κάνει το αλκοόλ σε σκόνη cool και επαναστατικό. Ίσως τότε οι εταιρείες αλκοόλ δεν τους κάνουν φύλλο και φτερό για λόγους ανταγωνισμού, αλλά αντιγράψουν την πατέντα. Αρκεί οι περισσότερες πολιτείες στις ΗΠΑ να το δεχτούν και κάπως μαγικά η Ευρώπη των αυστηρών κανόνων για το αλκοόλ, να το δεχτεί και εκείνη!

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Palcohol είναι α) ότι μπορεί να κρυφτεί άνετα και β) και ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ιατρικούς και ενεργειακούς σκοπούς. Εξηγούμε. Η σκόνη μπορεί να κρυφτεί άνετα σε χώρους που απαγορεύεται το αλκοόλ ή σε μέρη που πουλάνε τα ίδια αλκοόλ. Αυτή η χρησιμότητα είναι όντως σημαντική για τους καταναλωτές, αλλά ταυτόχρονα θα γίνει αμέσως και στόχος επιθέσεων και από γονείς αλλά και από τη βιομηχανία. Δεν είναι δυνατό να μη πολεμηθεί ένα προϊόν, το οποίο μπορεί να ρίξει τα κέρδη των ήδη χτυπημένων μικρών επιχειρήσεων ή και εταιρειών αλκοόλ.

Το δεύτερο πλεονέκτημα είναι επίσης σημαντικό, αλλά προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί τέτοια χρήση από την εταιρεία. Εάν υπάρξουν ιατρικές ή ενεργειακές χρήσεις, φαίνεται ότι όντως μπορεί να βρει θέση στην αγορά. Σκεφτείτε να είστε μια βόλτα στο βουνό και να τραυματιστείτε. Το Palcohol aid μπορεί να αποστειρώσει την πληγή σας. Ή να σας τελειώσει η βενζίνη. Το Palcohol gas θα σας δώσει την απαραίτητη ώθηση μέχρι το επόμενο βενζινάδικό.

Έτσι ναι, θα πετύχει. Όπως άλλωστε, σημειώνουν και αναλυτές της αγοράς, θα πρέπει το προϊόν να βγει πολύ φτηνό για να πετύχει.

Αφήσαμε το πραγματικό ζήτημα για το τέλος. Το Palcohol είναι πολύ πιθανό να αποτύχει γιατί θα πολεμηθεί από όλες τις πλευρές! Αν προσπεράσουμε την υποκρισία για το πόσο επικίνδυνο είναι το αλκοόλ σε σκόνη (άλλωστε κυκλοφορούν εξίσου και περισσότερο επικίνδυνα προϊόντα στην αγορά), αυτό που μένει είναι η παραβατικότητα και το coolness του Palcohol. Ως το μόνο δυνατό σημείο, αναμένουμε μάρκετινγκ υπερπαραγωγή στο άμεσο μέλλον!

Εάν η εταιρεία τα καταφέρει παρά τις αντιξοότητες, τότε ίσως η επόμενη παρέα που θα δεις στο διπλανό δωμάτιο της εστίας ή η διπλανή παρέα σε μια συναυλία, να κάνουν στιγμιαία κοκτέιλ και να γίνονται… πίτα!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ