Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Δεν θα συμβεί σε εμένα» και έλλειψη γνώσης: Οι εχθροί του ασφαλούς σεξ

Ερευνα, ντοκιμαντέρ και Information Hub από την Durex...

Μια νέα έρευνα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Durex ρίχνει φως στις περιστάσεις και τις παρανοήσεις που εμποδίζουν πολλούς νέους (18-24 ετών) από το να κάνουν ασφαλές σεξ.

Η έρευνα που αποτελείται από ένα συνδυασμό συνεντεύξεων και μετρήσεων με νέους που διεξάχθηκαν για περισσότερα από δύο χρόνια, αποκαλύπτει σοκαριστική έλλειψη γνώσεων γύρω από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα (ΣΜΝ), την ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη και τις σεξουαλικές συμπεριφορές του αντίθετου φύλου.

Οι νέοι γνωρίζουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούν προφυλακτικό κάθε φορά, αλλά πολύ συχνά την κρίσιμη στιγμή ξεχνούν τους «κανόνες» . Φαίνεται ότι πολλοί νέοι δεν διαθέτουν αίσθηση των συνεπειών του μη ασφαλούς σεξ και/ή δεν έχουν αρκετή αυτοπεποίθηση για να επιμείνουν στη χρήση του προφυλακτικού.

Η ευρέως διαδεδομένη αντίληψη του «δε θα συμβεί σε εμένα» και η έλλειψη γνώσης γύρω από τους κινδύνους των ΣΜΝ και της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης ενδυναμώνει μια,  «κουλτούρα του αήττητου».

Τα γεγονότα είναι ξεκάθαρα: 40% των σεξουαλικά ενεργών ατόμων 18-24χρονών παραδέχθηκαν ότι είχαν έρθει σε επαφή χωρίς προφυλάξεις με πάνω από ένα άτομο , ενώ το 61% συμφώνησε ότι συνήθως δεν έχει στο μυαλό του το προφυλακτικό μέχρι να το χρειαστεί στην πραγματικότητα1.

Παρόλα αυτά, μόνο το 14% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα ΣΜΝ (εκτός του HIV και του AIDs) είναι η κύρια ανησυχία τους. Λιγότερο από 25% υποστήριξε πως η μεγαλύτερη ανησυχία του σχετικά με το μη ασφαλές σεξ είναι ότι θα μπορούσε να προκύψει μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη.1

Οι στατιστικές και τα αποτελέσματα των ερωτηθέντων αποδεικνύουν περίτρανα το μέγεθος του προβλήματος. Σχεδόν οι μισοί (48%) πιστεύουν πως η προσβολή με τον ιό του  HIV/AIDs δεν είναι κάτι που θα συμβεί στη δική τους παρέα.

Η ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ

Η Durex πιστεύει ότι η έρευνα και το ντοκιμαντέρ, το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε: https://youtu.be/WkBm_D17aJQ & http://bit.ly/ItsON_GR αναδεικνύουν νέους τρόπους  αντιμετώπισης αυτών νέων προκλήσεων, ώστε να ξεκινήσει μία αλλαγή αντίληψης απέναντι στο ασφαλές σεξ. Η εταιρία λανσάρει μία ολοκληρωμένη σελίδα στο διαδίκτυο (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) που παρέχει στους νέους πρακτικές και ειλικρινείς συμβουλές σχετικά με το σεξ και τις σχέσεις. Η ιστοσελίδα περιλαμβάνει άρθρα και βίντεο σε θέματα όπως: αυτοπεποίθηση, ασφαλές σεξ, ΣΜΝ και ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. 

Ο Mark Pearson, Regional Brand Directorτης Durex, δήλωσε σχετικά:

«Κανονικά το ασφαλές σεξ θα έπρεπε να είναι ευθύνη και των δύο συντρόφων. Αυτό που έχουμε μάθει κατά τη διάρκεια της έρευνας από πολλούς νέους άντρες είναι ότι τα κορίτσια είναι ως επί το πλείστων οι «φύλακες» – ό,τι λένε γίνεται.»

«Οι νεαρές γυναίκες μας είπαν ότι ενώ γνώριζαν ότι έπρεπε να επιμείνουν στη χρήση του προφυλακτικού κάθε φορά, συχνά, όταν έρχεται εκείνη η στιγμή, η χρήση δε γίνεται για διάφορους λόγους. Η πιο συνηθισμένη αιτία που έχουμε ακούσει είναι ότι ανησυχούσαν μήπως η επιμονή στη χρήση προφυλακτικού σκότωνε την επιθυμία ή έριχνε το ενδιαφέρον του άντρα. Αυτός ο φόβος της απόρριψης ή της μείωσης του ενδιαφέροντος είναι ένα βασικό εμπόδιο για πολλές νεαρές γυναίκες, αλλά εμείς ανακαλύψαμε πως τις περισσότερες φορές δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.»

Η Durex επιθυμεί να καταρρίψει τους μύθους γύρω από το πώς νιώθουν τα αγόρια όταν ένα κορίτσι επιμένει στη χρήση προφυλακτικού. Η έρευνα αποκαλύπτει πως η συνηθισμένη προσέγγιση για πάνω από το ένα τρίτο των αντρών είναι να προσπαθούν και να ξεφεύγουν από τη χρήση προφυλακτικού2. Το ντοκιμαντέρ, όμως, δείχνει ότι πολλοί το βρίσκουν ερεθιστικό όταν το προφυλακτικό δεν είναι διαπραγματεύσιμο. Στην πραγματικότητα το 79% των νέων ανδρών ισχυρίζεται ότι είναι ερεθιστικό όταν μια κοπέλα επιμένει στη χρήση προφυλακτικού2.

Η Durex θέλει να χρησιμοποιήσει αυτό το μήνυμα και το διαθέσιμο περιεχόμενο μέσω της ιστοσελίδας για να μετατρέψει «τη στιγμή του προφυλακτικού» από μια κατάσταση η οποία προκαλεί άγχος σε κάτι το οποίο κάνει καλό και στις δύο μεριές.

Σχετικά με τη καμπάνια ΤΗΣ DUREX ‘WHEN IT’S ON IT’S ON’

•             To βίντεο της καμπάνιας

o             Η καμπάνια ‘WHEN IT’S ON IT’S ON’ ξεκινάει με ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ, το οποίο εστιάζει σε ομάδες νέων (μια ομάδα αγοριών & μια ομάδα κοριτσιών) και παρουσιάζει την έκπληξη των κοριτσιών όταν αντιλαμβάνονται τι συζητούν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τα αγόρια όταν είναι μόνα τους για το σεξ και τη χρήση προφυλακτικού.

•             Durex Information Hub (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn)

o             Η Durex δημιουργεί το Durex Information Hub παρέχοντας στους νέους πρακτικές  συμβουλές σχετικά με το σεξ και τις σχέσεις.

o             Το Durex Information Hub θα περιλαμβάνει πρακτικές συμβουλές, άρθρα και βίντεο σε θέματα που αφορούν: στην αυτοπεποίθηση, στο ασφαλές σεξ, στα ΣΜΝ και στην ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δώρο Πάσχα: Πότε θα λάβουν τα χρήματα οι εργαζόμενοι - Η διορία, πώς υπολογίζεται
Θα είναι αυξημένο για όσους αμείβονται με τον κατώτατο μισθό - Τι ισχύει σε περίπτωση που δεν καταβληθεί
Δώρο Πάσχα: Πότε θα λάβουν τα χρήματα οι εργαζόμενοι - Η διορία, πώς υπολογίζεται
Νέες κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι αγρότες – Συνεδριάζει η Επιτροπή Μπλόκων
Ευρεία σύσκεψη των Ομοσπονδιών, Αγροτικών, Κτηνοτροφικών, και Μελισσοκομικών Συλλόγων θα πραγματοποιηθεί σήμερα
Νέες κινητοποιήσεις σχεδιάζουν οι αγρότες – Συνεδριάζει η Επιτροπή Μπλόκων