Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Σε αυτό το σχολείο τα εργαστήρια έρχονται από το… μέλλον! (Video)

Στο Κολλέγιο Ανατόλια οι μαθητές μπορούν να μάθουν από το πώς να κάνουν παρουσιάσεις μέχρι το πώς να φτιάξουν ένα drone

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Στα μαθητικά μας χρόνια οι δάσκαλοι κάνανε τις περισσότερες φορές το μάθημα με μορφή μιας διάλεξης, δίχως συζήτηση, όλοι κάθονταν στην καθορισμένη θέση που είχαν από την αρχή της χρονιάς, και, αν κάποιος μαθητής μιλούσε, τον μαλώνανε ή του άλλαζαν θέση για τιμωρία. Και τα πειράματα φυσικής και χημείας τα βλέπαμε μόνο στις σελίδες των βιβλίων. Οι υπολογιστές; Δεν είχαν κάνει ακόμη την εμφάνισή τους στις τάξεις.

Τι γίνεται όμως τις σημερινές μέρες που η τεχνολογία έχει εισβάλει πια στη ζωή μας και πόσο εξοπλισμένα είναι τα σημερινά παιδιά για να ανταποκριθούν αργότερα στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας;

Με στόχο να εμπλουτίσουν τα εφόδια των μαθητών και τις ικανότητές τους, στο Κολλέγιο Ανατόλια λειτουργούν εδώ και μερικούς μήνες νέοι, ευέλικτοι, καινοτόμοι χώροι εκπαίδευσης. Από τις Aίθουσες Ευέλικτης Μάθησης, όπου οι μαθητές μπορούν να αλλάξουν θέση, να μετακινήσουν έπιπλα και να φτιάξουν ομάδες και να συζητήσουν μεταξύ τους πάνω σε διάφορα θέματα που σχετίζονται με το μάθημα, μέχρι ένα Fabrication Lab (Εργαστήριο Κατασκευών), όπου κάνουν 3d εκτυπώσεις αντικειμένων, χειρίζονται μηχανή κοπής και χάραξης (CNC) και φτιάχνουν μέχρι και drones (!), έως και το πρώτο παγκοσμίως Κέντρο Πράσινης Εκπαίδευσης που έχει δημιουργηθεί σε σχολείο και είναι ουσιαστικά ένα εργαστήριο Χημείας στο οποίο οι μαθητές γνωρίζουν την Πράσινη Προσέγγιση με κεντρικό άξονα την Πράσινη Χημεία.

Όλα τα παραπάνω παρουσιάστηκαν το μεσημέρι της Τρίτης σε εκπροσώπους των ΜΜΕ σε συνάντηση με καθηγητές και με τον πρόεδρο του Κολλεγίου Ανατόλια.

Όλα ξεκίνησαν με έρευνα για να βρεθούν νέοι τρόποι μαθησιακής προσέγγισης στην εκπαίδευση σημείωσε ο Πρόεδρος του Κολλεγίου Ανατόλια Δρ Πάνος Βλάχος. «Η λογική ήταν να αλλάξουμε το μοντέλο της τάξης, να δημιουργήσουμε μια ευέλικτη εκπαίδευση που να υπηρετεί την τεχνολογική επανάσταση», τόνισε και συμπλήρωσε πως και η αρχιτεκτονική του χώρου στον οποίο συντελείται η μάθηση μπορεί να έχει καθοριστικό ρόλο στο μαθησιακό αποτέλεσμα. Ανέφερε πως η πρόσβαση σε αυτά τα εργαστήρια δεν θα είναι μόνο για τους μαθητές του Ανατόλια, αλλά και για όλα τα σχολεία (σε μελλοντικό χρόνο και κατόπιν φυσικά σχετικής συνεννόησης).

Συγκεκριμένα τα Learning Spaces είναι ανοιχτά και προσβάσιμα σε μαθητές της ευρύτερης σχολικής κοινότητας μέσω των δραστηριοτήτων που οργανώνει το Κέντρο STEM, και μέσω άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Κολλεγίου Ανατόλια. Ήδη στους χώρους έχουν πραγματοποιηθεί σεμινάρια επιμόρφωσης για καθηγητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από σχολεία της Θεσσαλονίκης και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Για τους διαφορετικούς τρόπους μάθησης μέσα από το flexible learning space (τους χώρους ευέλικτης μάθησης δηλαδή) αναφέρθηκε η διευθύντρια Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης και καθηγήτρια Πληροφορικής στο Κολλέγιο Ανατόλια Χάιδω Σαμαρά. Όπως τόνισε: «Χωρίς να αναιρούνται τα καλά της τυπικής εκπαίδευσης, δημιουργήσαμε χώρους όπου να εξυπηρετούν τις ανάγκες των μαθητών και να προάγουν 4 βασικά στοιχεία της μάθησης, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη. Ξεχάστε αυτό που παλιά οι δάσκαλοι μάς μάλωναν αν μιλούσαμε. Εμείς ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλούν, φυσικά για το μάθημα, να μπορούν να κάνουν παρουσιάσεις μπροστά σε κοινό, αλλά και να είναι δημιουργικά είτε με τη σκέψη είτε με τις κατασκευές που θα κάνουν».

Από την πλευρά του ο Αντιπρόεδρος Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θοδωρής Φιλάρετος μίλησε για τις αντιστάσεις που ήταν φυσιολογικό να δημιουργηθούν, τόσο από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, όσο και από μερίδα γονέων, καθώς επρόκειτο για έναν διαφορετικό τρόπο μαθήματος που απαιτεί μια άλλη προετοιμασία. Πρόσθεσε πως αυτό που θέλησαν ήταν να εισάγουν καινοτόμες πρακτικές στην εκπαίδευση. Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Βλάχος ανέφερε πως άντλησαν μερικές ιδέες από το Σκανδιναβικό εκπαιδευτικό μοντέλο, πώς η εφαρμογή γίνεται πιλοτικά από τον περασμένο Σεπτέμβρη και πως στόχος είναι να επεκταθεί περισσότερο και σε άλλες τάξεις.

Δείτε βίντεο του typosthes.gr 

*Την επανασχεδιασμένη Χημεία που προστατεύει το περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου.

Η δημιουργία των νέων χώρων χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα USAID/ASHA και δωρεές που έγιναν ειδικά για τον σκοπό αυτό από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Κολλεγίου Ανατόλια, τον Σύλλογο Αποφοίτων του Κολλεγίου Ανατόλια (ΣΑΑΚ), τον Σύλλογο Φίλων του Κολλεγίου Ανατόλια (ΣΦΚΑ), και δωρητές από την Ελλάδα και τις ΗΠΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ