Οι πιγκουίνοι δεν μπορούν να γευτούν τα ψάρια

Γιατί τα πουλιά της Ανταρκτικής δεν γεύονται ότι τρώνε

Οι πιγκουίνοι λατρεύουν τα ψάρια, τα κριλ, τα καλαμάρια και τα άλλα θαλασσινά που πιάνουν ενώ κολυμπάνε στα κρύα νερά της Ανταρκτικής. Όμως το ξέρατε ότι πιθανότατα δεν μπορούν να γευτούν ότι τρώνε;

Όσον αφορά μια καλή διατροφή, οι πιγκουίνοι τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα από εμάς τους ανθρώπους, αφού καταναλώνουν μπόλικα Ω-3 με τα λιπαρά ψάρια των ωκεανών. Όταν πρόκειται όμως για την απόλαυση της γεύσης των ψαριών που τρώνε, αυτά τα πουλιά δεν έχουν ιδέα, λένε οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.

Η αίσθηση του φυσικού περιβάλλοντος, είναι βασική για την επιβίωση και την αναπαραγωγή οποιουδήποτε οργανισμού και μια από τις βασικότερες αισθήσεις είναι η αίσθηση της γεύσης, διότι μας επιτρέπει να διαπιστώσουμε ποιό φαγητό είναι ασφαλές και τί μπορεί να μας βλάψει. Γενικά, τα σπονδυλωτά αναγνωρίζουν πέντε διαφορετικές γεύσεις, τη γλυκιά, την ξινή, την πικρή, την αλμυρή και την ουμάμι, η οποία περιγράφεται ως μια ευχάριστη νόστιμη γεύση όπως αυτή που έχουν οι ντομάτες που μόλις έχουν κοπεί από έναν καλοκαιρινό κήπο.

Χρησιμοποιώντας γονιδιακή αλληλουχία, οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι πιγκουίνοι έχουν χάσει την ικανότητα να αναγνωρίζουν τις γεύσεις του γλυκού, του πικρού και του ουμάμι. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στις αρχές της εβδομάδας στο περιοδικό Current Biology. Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως μόνο δύο γεύσεις είναι πιθανό να έχουν παραμείνει, η ξινή και η αλμυρή.

Επομένως η μεγάλη ερώτηση είναι: τι οδήγησε στην απώλεια αυτών των γευστικών δεκτών; Ο Τζόρτζ Ζάνγκ, καθηγητής οικολογίας και εξελικτικής βιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν είπε στην σελίδα The Verge πως η υπόθεσή του είναι ότι κάνει πολύ κρύο στην Ανταρκτική για να λειτουργήσουν οι γευστικοί δέκτες. Ο Ζάνγκ συνέχισε λέγοντας πως προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει πως τα κανάλια των γευστικών δεκτών στην γλώσσα τα οποία αντιδρούν στη γεύση, δεν λειτουργούν πολύ καλά σε χαμηλές θερμοκρασίες, ειδικά όταν πρόκειται για τις γεύσεις του γλυκού, του ξινού και του ουμάμι.

Μύδροι Αμβρόσιου κατά Ιερώνυμου – Επειδή συναντήθηκε με τον Μητσοτάκη