Skip to main content
Menu

Ο θανατηφόρος κίνδυνος από το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί

Ο θανατηφόρος κίνδυνος από το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί
Τι αναφέρουν οι New York Times

Τα συστήματα keyless start/stop γίνονται όλο και πιο δημοφιλή καθώς επιτρέπουν στον οδηγό να μπει στο αυτοκίνητο και να βάλει μπροστά χωρίς να βγάλει το κλειδί από την τσέπη. Πρακτικό, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να έχει και τραγικές συνέπειες.

Όπως γράφουν οι New York Times, τουλάχιστον 28 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στις ΗΠΑ λόγω εισπνοής μονοξειδίου του άνθρακος που εξέπεμπαν αυτοκίνητα με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. Τουλάχιστον 45 άλλοι τραυματίστηκαν, από τους οποίους κάποιοι υπέστησαν μόνιμες εγκεφαλικές βλάβες.

Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι τα συστήματα keyless start/stop είναι πλέον στάνταρ σε σχεδόν τα μισά καινούργια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Πράγμα που αυξάνει την πιθανότητα κάποιοι οδηγοί να ξεχάσουν να σβήσουν τον κινητήρα τους όταν παρκάρουν στο γκαράζ τους. Καθώς οι σύγχρονοι κινητήρες είναι πολύ αθόρυβοι, ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να μπει στο σπίτι του χωρίς να συνειδητοποιήσει ότι άφησε τον κινητήρα να δουλεύει. Αν δουλεύει για πολλή ώρα, τότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος δηλητηρίασης από μονοξείδιο του άνθρακος όταν κάποιος μπει στο γκαράζ. 

Παρά τον αυξανόμενο αριθμό θανάτων, οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν έχουν τοποθετήσει κάποιο σύστημα ασφαλείας για να προληφθεί μια τέτοια επικίνδυνη συσσώρευση μονοξειδίου σε κλειστούς χώρους. Όπως σημειώνει η εφημερίδα, η Ένωση Μηχανολόγων Αυτοκινήτων (SAE) έχει από καιρό ζητήσει να προειδοποιούν τα συστήματα keyless start/stop τον οδηγό όταν το αυτοκίνητο δουλεύει και το κλειδί δεν είναι μέσα στην καμπίνα ή κάπου κοντά.

Η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) προτείνει ένα νέο κανονισμό όπου το αυτοκίνητο θα πρέπει να ειδοποιεί τον οδηγό όταν δεν έχει σβήσει τον κινητήρα. Όμως πολλοί κατασκευαστές αντιτίθενται σε μια τέτοια ιδέα.

Πάντως σε πολλά καινούργια μοντέλα της Ford ο κινητήρας σβήνει αυτόματα όταν δουλεύει στο ρελαντί για πάνω από 30 λεπτά και το κλειδί δεν είναι μέσα στο αυτοκίνητο. Δυστυχώς, κάποιοι κατασκευαστές δεν ακολουθούν με παρόμοια συστήματα, παρότι υπολογίζεται ότι θα τους κόστιζαν λιγότερο από $500.000 (€420.000) το χρόνο.

[Πηγή: New York Times μέσω Carscoops και drive.gr]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ