Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αυτός είναι ο λόγος που δεν πρέπει να φορτίζουμε το κινητό στο αυτοκίνητο

Η συνήθεια αυτή μπορεί να αποδειχθεί μακροχρόνια επιβλαβής τόσο για την ίδια τη συσκευή όσο και για το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου

Σε όλους μας έχει συμβεί. Να είμαστε εκτός σπιτιού να τελειώνει η μπαταρία στο κινητό. Όσοι εκείνη την ώρα βρίσκονται είτε ως οδηγοί, είτε σαν επιβάτες σε αυτοκίνητο, η πρώτη σκέψη είναι να φορτίσουν το κινητό τους σε αυτό.

Ωστόσο, η φόρτιση κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο κρύβει κινδύνους, τόσο για την ίδια τη συσκευή όσο και για το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου.

Συγκεκριμένα, η χρήση του κινητού τηλεφώνου μέσα στο αυτοκίνητο διέπεται από αυστηρούς περιορισμούς και επί της ουσίας απαγορεύεται από τον οδηγό, τουλάχιστον όσο το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.

Αυτό που δεν απαγορεύεται, τουλάχιστον από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, είναι η φόρτιση του κινητού τηλεφώνου μέσα στο αυτοκίνητο, παρά το γεγονός ότι η συνήθεια αυτή μπορεί να αποδειχθεί μακροχρόνια επιβλαβής τόσο για την ίδια τη συσκευή όσο και για το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου.

Η διαφορά αναλόγως το αυτοκίνητο

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις περιπτώσεις εκείνων των αυτοκινήτων που προσφέρουν εξειδικευμένες θύρες φόρτισης φορητών συσκευών και τα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας που δεν προσφέρουν αυτήν την… πολυτέλεια.

Προφανώς, αν μια υποδοχή-θύρα προορίζεται ευθύς εξαρχής για τη φόρτιση μιας συσκευής, η χρήση της για τον σκοπό αυτό μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής. Συνήθως οι θύρες φόρτισης διαθέτουν και την ανάλογη ένδειξη και διαφοροποιούνται από μια κοινή π.χ. θύρα USB.

Η διαφορά ανάμεσα σε αυτές τις δύο θύρες συνήθως σχετίζεται με την ένταση της ενέργειας που έχουν τη δυνατότητα να παράσχουν, καθώς οι κλασικές USB θύρες είναι κατασκευασμένες για τη μεταφορά δεδομένων και όχι για τη φόρτιση συσκευών.

Σε αυτήν την περίπτωση, μια συσκευή θα φορτίσει με πολύ αργό ρυθμό ενώ σπανιότερα μπορεί να προκληθεί και βλάβη στο κύκλωμα που καταλήγει στη συγκεκριμένη θύρα επικοινωνίας του αυτοκινήτου.

Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν ένα αυτοκίνητο δεν διαθέτει θύρες USB και για τη φόρτιση των συσκευών χρησιμοποιείται ένας αντάπτορας τοποθετημένος στην υποδοχή του αναπτήρα.

Πότε υπάρχει κίνδυνος για το αυτοκίνητο

Σύμφωνα με το Car and Motor, σε αυτή την περίπτωση η ένταση της ηλεκτρικής ενέργειας είναι πολύ πιθανόν να μην είναι συμβατή με τη συσκευή που επιχειρούμε να φορτίσουμε γεγονός που με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει στη σταδιακή φθορά της.

Φθορά η οποία σχετίζεται τόσο με το ηλεκτρικό κύκλωμα της ίδιας της συσκευής όσο και με την μπαταρία της. Σε ακραίες περιπτώσεις, η υπερθέρμανση η οποία μπορεί να προκληθεί -ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες εξαιτίας και των υψηλότερων θερμοκρασιών- κατά τη διάρκεια της φόρτισης ενός κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο είναι πιθανόν να οδηγήσει ακόμα και στη ρήξη της μπαταρίας και στη δημιουργία μιας εξαιρετικά επικίνδυνης εστίας φωτιάς.

Αυτό, λοιπόν, που θα πρέπει να θυμόμαστε όλοι είναι ότι αποφεύγουμε τη φόρτιση συσκευών σε θύρες του αυτοκινήτου οι οποίες δεν έχουν κατασκευαστεί για αυτόν τον σκοπό, ενώ στην περίπτωση που επιλέξουμε κάτι τέτοιο δεν αφήνουμε ποτέ τη συσκευή που φορτίζει χωρίς επιτήρηση.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Επίσημο «ναι» στη σύνδεση με Σποράδες – Ο στόχος για την έναρξη
Τώρα «πρέπει να τρέξουν το ταχύτερο δυνατό οι διαδικασίες» αναφέρει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης
Θεσσαλονίκη: Επίσημο «ναι» στη σύνδεση με Σποράδες – Ο στόχος για την έναρξη