Το μπαχαρικό εμποδίσει τις επιδράσεις των ορμονών που τροφοδοτούν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του μαστού
Νέο επαναστατικό εμφύτευμα κατασκευασμένο από σκόνη του μπαχαρικού κάρυ θα μπορούσε να νικήσει τον καρκίνο του μαστού. Το εμφύτευμα είναι γεμάτο από το καρύκευμα κουρκουμίνη – αυτό που δίνει στο κάρυ το φωτεινό κίτρινο χρώμα. Τώρα οι επιστήμονες έχουν βρει ότι η κουρκουμίνη, συρρικνώνει κατά 1/3 τους όγκους σε ποντίκια και επιβραδύνει τον ρυθμό με τον πολλαπλασιάζονται τα καρκινικά κύτταρα.
Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η κουρκουμίνη έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Αλλά η δίαιτα με μεγάλη κατανάλωση κάρυ δεν είναι η απάντηση, καθώς τα περισσότερα από τα μπαχαρικά απλά διασπώνται στο στομάχι. Επιστήμονες στο πανεπιστήμιο του Louisville, Kentucky, παρέκαμψε το πρόβλημα αυτό, συσκευάζοντας τη σκόνη του μπαχαρικού στο εσωτερικό μικροσκοπικών κάψουλων οι οποίες διαλύονται.
Κάθε μία έχει μήκος μόλις δύο χιλιοστά και περιέχει 200 χιλιοστόγραμμα της σκόνης. Για τις ανάγκες του πειράματος έδωσαν 2 κάψουλες σε κάθε ποντίκι και το συνέκριναν με άλλα ποντίκια που απλά ακολούθησαν δίαιτα με πολύ κάρυ. Για τους επόμενους τέσσερις μήνες, παρακολούθησαν τα αποτελέσματα όσον αφορά το ρυθμό αύξησης του όγκου και διαπίστωσαν ότι η δίαιτα κάρυ δεν είχε καμία επίδραση. Τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο Cancer Prevention Research.
Από την άλλη τα εμφυτεύματα κάρυ μείωσαν το μέγεθος των όγκων και σταμάτησαν τον πολλαπλασιασμό τους. Σε μια έκθεση σχετική με τα ευρήματά τους, οι ερευνητές δήλωσαν: «Η κουρκουμίνη είναι ευρέως γνωστή για τις αντι - οξειδωτικές και αντι - φλεγμονώδεις δράσεις της. Τα εμφυτεύματα είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση τόσο στην πολλαπλότητα του όγκου όσο και τον όγκο του. Αλλά η κουρκουμίνη στη δίαιτα ήταν αναποτελεσματική».
Το αρωματικό κάρυ θεωρείται ότι δρα εναντίον των επιδράσεων των ορμονών που τροφοδοτούν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων του μαστού. Άλλες ομάδες ερευνητών εξετάζουν κατά πόσο η έγχυση κουρκουμίνης σε όγκους θα μπορούσε να βοηθήσει τις γυναίκες να νικήσουν τον καρκίνο του μαστού. Εν τω μεταξύ, το βρετανικό ίδρυμα Cancer Research UK χρηματοδοτεί επί του παρόντος μια δοκιμή της κουρκουμίνης σε ασθενείς με καρκίνο του εντέρου θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα της χημειοθεραπείας. Τα αποτελέσματα αναμένεται να δημοσιευθεί το επόμενο έτος. Το μπαχαρικό κάρυ έχει δυνητικά οφέλη στην πρόληψη της νόσου του Alzheimer.
Ένα ακόμα απίθανο φάρμακο, το λάχανο τουρσί
Το ξινολάχανο, το μπλε τυρί και οι πίκλες μας ωφελούν ενάντια στις αλλεργίες, το βήχα και τα κρυολογήματα. Όταν ορισμένα τρόφιμα ζυμώνονται με καλά βακτήρια και συστατικά που βρίσκονται φυσικά στην επιφάνεια του τροφίμου, τότε έχουμε σημαντικά οφέλη. Αυτά τα μικρόβια τρώνε το φαγητό κατά τη διάρκεια της ζύμωσης, διασπούν τα σάκχαρα, τα άμυλα και τα θρεπτικά συστατικά και είναι πιο εύκολο για τον οργανισμό μας να τα απορροφήσει.
Μερικά βακτήρια απελευθερώνουν επίσης γαλακτικό οξύ, ένα φυσικό συντηρητικό, το οποίο «οξειδώνει» το έντερο, βοηθώντας την ανάπτυξη των καλών βακτηρίων. Το ζυμωμένο φαγητό γίνεται ουσιαστικά ένα φυσικό προβιοτικό συμπλήρωμα.
«Μεταξύ 70-80% των κυττάρων του ανοσοποιητικού μας είναι στο έντερο», λέει η Alison Clark της Βρετανικής Διαιτητικής Εταιρείας. « Τα τρόφιμα ζύμωσης διεγείρουν τα βακτήρια που βοηθούν το ανοσοποιητικό μας. Έτσι, για κάποιον που υποφέρει από βήχα και κρυολόγημα, θα μπορούσαν να βοηθήσουν. Γνωρίζουμε επίσης ότι ένα τρόφιμο που είναι πλούσιο σε προβιοτικά θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο των συμπτωμάτων του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου και στο φούσκωμα.
Την περασμένη εβδομάδα, ερευνητές του πανεπιστημίου του Cambridge ανέφεραν ότι η τακτική κατανάλωση γαλακτοκομικών χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, όπως το γιαούρτι, φρέσκα τυριά και το τυρί cottage, μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 κατά 25%.