23

ΙΑΝ
2018

Ιδανική κατανάλωση μία φορά την εβδομάδα

Τα οφέλη του ψαριού στα παιδιά – Πως επιδρά σε ύπνο και IQ

12 Ιαν 201823.30

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια αναφέρουν στην επιθεώρηση «Scientific Reports» ότι τα παιδιά που τρώνε ψάρι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα κοιμούνται καλύτερα ενώ εμφανίζουν και IQ (Δείκτης Νοημοσύνης) κατά τουλάχιστον τέσσερις βαθμούς υψηλότερο σε σύγκριση με παιδιά τα οποία καταναλώνουν ψάρι λιγότερο συχνά ή και καθόλου.

Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει σύνδεση μεταξύ των ω-3, των λιπαρών οξέων που περιέχονται σε πολλά είδη ψαριών και της υψηλότερης νοημοσύνης αλλά και του καλύτερου ύπνου. Ωστόσο όλα αυτά τα δεδομένα δεν είχαν συνδεθεί μεταξύ τους στο παρελθόν. Η νέα μελέτη των ειδικών από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια αποκαλύπτει ότι ο ύπνος είναι το πιθανό μονοπάτι της σύνδεσης, ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της κατανάλωσης ψαριού και της υψηλότερης νοημοσύνης. «Αυτό το ερευνητικό πεδίο δεν είναι αρκετά ανεπτυγμένο» ανέφερε η Τζιανγκόνγκ Λιου, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας και αναπληρώτρια καθηγήτρια Νοσηλευτικής και Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και προσέθεσε: «Μελετήσαμε τα ω-3 που προέρχονται από τις τροφές και όχι από συμπληρώματα διατροφής».

Στο πλαίσιο της μελέτης συμμετείχαν 541 παιδιά ηλικίας 9-11 ετών στην Κίνα (το 54% ήταν αγόρια και το 46% κορίτσια). Οι εθελοντές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικά με την κατανάλωση ψαριού που έκαναν τον προηγούμενο μήνα ενώ υποβλήθηκαν και σε τεστ IQ. Οι γονείς των παιδιών απάντησαν επίσης σε ερωτήσεις σχετικά με την ποιότητα ύπνου των τέκνων τους. Οι ερευνητές έλαβαν επίσης υπόψη παραμέτρους που αφορούσαν δημογραφικά στοιχεία, όπως το επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων, η επαγγελματική κατάστασή τους αλλά και ο αριθμός των παιδιών στο σπίτι.

 

Τα αποτελέσματα

Η ανάλυση των στοιχείων έδειξε ότι τα παιδιά που ανέφεραν ότι έτρωγαν ψάρι κάθε εβδομάδα εμφάνιζαν σκορ στο τεστ ΙQ κατά 4,8 βαθμούς υψηλότερο σε σύγκριση με εκείνα που ανέφεραν ότι κατανάλωναν ψάρι «σπάνια» ή και «καθόλου». Τα παιδιά πάλι που κατανάλωναν ψάρι «μερικές φορές» είχαν σκορ IQ 3,3 βαθμούς υψηλότερο σε σύγκριση με όσα δεν έτρωγαν ψάρι σχεδόν ποτέ ή ποτέ. Επιπροσθέτως, η αυξημένη κατανάλωση ψαριού φάνηκε να συνδέεται με λιγότερα προβλήματα στον ύπνο των παιδιών.

«Η έλλειψη ύπνου σχετίζεται με αντικοινωνική συμπεριφορά. Συγχρόνως η κακή γνωστική κατάσταση συνδέεται με αντικοινωνική συμπεριφορά. Είχε βρεθεί ότι τα συμπληρώματα ω-3 μειώνουν τα συμπτώματα αντικοινωνικής συμπεριφοράς, οπότε δεν προκαλεί καθόλου έκπληξη το γεγονός ότι το ψάρι που αποτελεί και την πρωτογενή πηγή ω-3 κρύβεται πίσω από όλα αυτά τα οφέλη» σημείωσε ο καθηγητής Εϊντριαν Ρέιν του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια που συμμετείχε στη μελέτη.

Με βάση και τα νέα ευρήματα οι ερευνητές προτείνουν στους γονείς να ξεκινούν νωρίς την εισαγωγή ψαριού στη διατροφή των παιδιών τους. «Από τους 10 μήνες ζωής είναι καλό να ξεκινά η κατανάλωση ψαριού, φθάνει το ψάρι να δίνεται στο παιδί χωρίς κόκαλα και πολύ καλά τεμαχισμένο. Η εισαγωγή της νέας γεύσης πρέπει να γίνεται νωρίς. Τα παιδιά είναι πολύ ευαίσθητα στις νέες γεύσεις και μυρωδιές και αν δεν συνηθίσουν κάτι είναι πιθανό να το αποφεύγουν». Η σύσταση των επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια είναι να καταναλώνεται στην οικογένεια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ψάρι αφού όπως δείχνουν τα επιστημονικά στοιχεία αποτελεί περίπτωση με όφελος διπλό: και καλύτερη γνωστική απόδοση και καλύτερος ύπνος σε ένα πιάτο βγαλμένο από τη... θάλασσα.

Πηγή: tovima.gr

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ;(0)

Typosthes.gr Social Media Awards 2017

To…κρεμμύδι που μπορεί να νικήσει τη φυματίωση!

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201822.48

Ίσως δίνει λύσει στην καταπολέμηση της αντοχής στα αντιβιοτικά

Η διατροφή που προστατεύει την υγεία των ηλικιωμένων

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201822.12

Αποτρέπει την ευθραυστότητα που συνεπάγεται το γήρας

Οι 6 αντικαρκινικές τροφές που ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχουν στην κουζίνα σας

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201822.05

Ενισχύστε σημαντικά την άμυνα του οργανισμού σας

Λάδι καρύδας: Τα οφέλη του για την υγεία της καρδιάς

Υγεία-Επιστήμη22 Ιαν 201821.56

Άμεση βελτίωση των λειτουργιών του εγκεφάλου

Έχετε ακατανίκητη όρεξη για γλυκά; Φταίνε οι εγκεφαλικοί νευρώνες!

Υγεία-Επιστήμη19 Ιαν 201823.30

Επηρεάζουν την επιθυμία του ανθρώπου για υδατάνθρακες

Μωρό που μπουσουλάει: Ποιον κίνδυνο κρύβουν τα χαλιά

Υγεία-Επιστήμη19 Ιαν 201823.30

O οργανισμός των βρεφών δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένος

Η διατροφή που αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου – Ποιες τροφές περιλαμβάνει

Υγεία-Επιστήμη19 Ιαν 201823.10

Συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων που οδηγεί σε προβλήματα στο παχύ έντερο

Νέα πραγματικότητα: Η εφηβεία κρατάει από τα 10 έως… τα 24 έτη!

Υγεία-Επιστήμη19 Ιαν 201823.00

Αλλάζει η επικρατούσα άποψη για το πότε ξεκινάει η ενήλικη ζωή

© 2012 ePublish

Rss | Επικοινωνία