Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ετοιμάζεται μελέτη για τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις του Θεάτρου Άνετον

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα της «Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης»

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Δεκαέξι παραγωγές, παράλληλες δράσεις και σεμινάρια περιλαμβάνονται στην φετινή «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης» που πραγματοποιεί η διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Από τις 3 Απριλίου έως και τις 2 Ιουνίου, ομάδες της πόλης μας θα παρουσιάσουν την δουλειά τους σε χώρους όπως το Θέατρο Άνετον, η Casa Bianca, η Αποθήκη Δ στο Λιμάνι αλλά και η πλατεία Αριστοτέλους.

«Η νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης θα στηρίξει αυτό τον σημαντικό θεσμό. Υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό στην πόλη. Προσπαθούμε να είμαστε δίπλα σας και ευελπιστώ το 2025 να είναι καλύτερη χρονιά για να μπορούμε να σας στηρίξουμε», ανέφερε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Βασίλης Γάκης στον χαιρετισμό του κατά την παρουσίαση του προγράμματος της «Ανοιχτής Θεατρικής Σκηνής της Πόλης» που έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης 27 Μαρτίου.

Μάλιστα απαντώντας σε ερώτηση του TyposThes για τους τρόπους στήριξης που προγραμματίζονται ανέφερε πως «πριν δέκα μέρες έγινε επίσκεψη τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Θεσσαλονίκης στο θέατρο Άνετον για να δούμε την εκπόνηση μελέτης για τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις του συγκεκριμένου χώρου, έτσι ώστε να εκσυγχρονιστούν και να γίνουν πιο λειτουργικές για όλα τα θεατρικά σχήματα αλλά και για άλλες παραγωγές. Επιθυμία μας είναι να μπορέσουμε να συμμετέχουμε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για αυτό. Για εμάς ο εξοπλισμός είναι μια σημαντική προτεραιότητα. Εξάλλου ως νέα διοίκηση είμαστε στην αρχή μιας λογιστικής διαχείρισης. Πρέπει να δούμε πως θα πάει η χρόνια και με βάση αυτό θα κινηθούμε. Θέλουμε να έχουμε άνεση για να μπορέσουμε να στηρίξουμε ή περισσότερα ή και περισσότερο σχήματα πόλης».

Σε πτυχές του προγράμματος αναφέρθηκαν τα μέλη της κριτικής επιτροπής. Ο Γιώργος Φράγκος σχολίασε πως «φέτος λόγω στενότητας χρόνου δεν μπήκε συγκεκριμένο θέμα, ωστόσο διαπιστώσαμε πως αρκετές ομάδες ασχολούνται με ζητήματα μνήμης: από την συλλογική, μέχρι του σώματος ή και την απώλεια της μνήμης΄.

Η Χριστίνα Χατζηβασιλείου εξέφρασε τη χαρά της που συμμετέχει στην κριτική επιτροπή αυτού του θεσμού όπου όπως ανέφερε: «φρέσκιες ομάδες παρουσιάζουν την δουλειά τους και δίνεται ώθηση στο να παρουσιάσει η πόλη τι καλλιτέχνες έχει, αλλά και ενδεχομένως να βρεθούν και νέοι τρόποι συνεργασίας με άλλους δήμους ή πόλεις».

Ο Σωτήρης Ρουμελιώτης εστίασε στην ανάγκη να υπάρξει φροντίδα ώστε «νέοι καλλιτέχνες να βρουν ένα βήμα για την δουλειά τους, αλλά και χώρους για πρόβες». Από την πλευρά του ο Φίλιππος Χαγιερ σχολίασε πως με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου «μπορούμε να δούμε λίγο την εμπειρία του εξωτερικού, πώς μπορεί να γίνει μια οργανωμένη θεατρική αποκέντρωση. Ο συγκεκριμένος θεσμός αποτελεί μια προσπάθεια για αποκέντρωση».

Η Αμαλία Κοντογιάννη τέλος σχολίασε πως οι ομάδες θα μπολιάσουν τον καλλιτεχνικό ιστό της πόλης μας.

Το πρόγραμμα

Η αυλαία θα ανοίξει στο Θέατρο Άνετον στις 3/4 με την παράσταση «Πέτρες στις τσέπες του» (και δεύτερη παράσταση στις 4/4) σε σκηνοθεσία Μαρίνας Καζόλη.

Στις 5, 6 και 7/4 σειρά θα έχουν τα «Χαστουκόψαρα» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Νικολάτου, ένα έργο που μιλάει για «τα χαστούκια που τρώμε στην ζωή με όλες αυτές τις ματαιώσεις και τις απώλειες». Στις 10 και 11/4 θα ανεβούν «Οι βελόνες πλεξίματος (ή) δεν είναι και τόσο σοβαρή υπόθεση» σε σκηνοθεσία Γιάννη Διδασκάλου, που όπως είπαν οι συντελεστές της είναι θέατρο επινόηησης σε δικά τους κείμενα αλλά και γνωστών συγγραφέων πχ Λένας Κιτσοπούλου για την έμφυλη βία.

Στις 13/4 το θέατρο redicolo θα παρουσιάσει την παραγωγή του «Ο μικρός πρίγκιπας», σε θέατρο κούκλας βασισμένο στο κείμενο του Εξυπερύ.

Στις 17&18/4 την σκυτάλη θα πάρει το «Γκρικ Σάμερ (είναι μια κατάσταση του νου)» σε σκηνοθεσία Λυδίας Ανεστοπούλου, ενώ στις 20&21/4 θα παιχθεί το «1984» από τους Ars Moriendi με τον Θάνο Νίκα να σκηνοθετεί. Την ιστορία του Roberto Zucco που εστιάζει και στις παθογένειες του δυτικού κόσμου όπως η αστυνομική και η ενδοοικογενειακή βία, θα παρουσιάσει η εταιρεία θεάτρου Αντιρρηση στις 24 &25/4, και οι Dot Ensemble το «100», έργο σωματικού θεάτρου στις 26, 27 &28/4. Στις 8, 9 ,10/5 ο Γιώργος Μιχαλάκος σκηνοθετεί την Sylvia, μια παράσταση για το χρειαζόμαστε και τι μπορούμε να έχουμε στην ζωή μας.

Στις 12&13/5 (19.00) η ομάδα Badushka θα ανεβάσει την παράσταση «Ο άνθρωπος που πέρασε ή με ενδιαφέρει Ρούλα» που μιλάει για τη νόσο Αλτσχάιμερ με επίκεντρο την απώλεια της μνήμης. Με αφορμή την παράσταση θα γίνει και σεμινάριο για τους φροντιστές νόσου Αλτσχάιμερ.

Στο «Γιατί φύγαμε» που θα ανεβεί 14, 15, 16/5 οι δημιουργοί της ασχολούνται με το γιατί φεύγουν οι καλλιτέχνες από την πόλη.

Το θέατρο επινόησης, με το σωματικό και το θέατρο μάσκας συνδυάζει η παραγωγή «Μάσκες νυχτός» που θα παρουσιαστεί 18&19/5.

Οι Σουρλιμπούν θα ανεβάσουν το έργο «Πάτι και Ρόμπερτ» 22 &23/5, οι Performance art group στις 25/5 το Omniostasis: Πρακτικές επιβίωσης» και στις 24, 25 &26/5 η Dulcinea Compania το «Τρώμε παιδιά», μια παράσταση όπου τρεις άνθρωποι αφού αυτοκτονούν θα βρεθούν σε ένα μεταθανάτιο κόσμος σε ένα μεσημεριανό ελληνικό τραπέζι..

Στις 26/5 θα πραγματοποιηθεί το Φόρουμ καλλιτεχνών παραστατικών τεχνών στην Casa Bianca (10.00-22.00)

Στις παράλληλες δράσεις στις 27/5 (10-16.00) στην πλατεία Αριστοτέλους θα γίνει το happening «Τhe bedroom», με ιστορίες ύπνου και καθημερινότητας, 30&31/5 θα παρουσιαστούν τα Σκουπίδια (Αποθήκη Δ Λιμάνι) και 1&2/6 οι «Λευκές πορείες/» (Κέντρο Μουσικής – Διεύθυνση Πολιτισμού), ενώ στις "Νέες Φωνές" θα δούμε στο Άνετον 29&30/5  το «Κάτω από το δέρμα», και 1&2/6 το «To die, not to die».

Η Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή της Πόλης οργανώνεται και υλοποιείται από το Τμήμα Διοργάνωσης Εκδηλώσεων - Δράσεων και Φεστιβάλ της Διεύθυνσης Πολιτισμού και Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης. 

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παγκόσμια ανησυχία για τα αεροπλάνα Boeing – Ποια είναι τα 2 ελαττώματα που έχουν
Καθημερινά περιστατικά βλαβών και έκτακτων προσγειώσεων μέσα σε λίγα 24ωρα που είχαν ως αποτέλεσμα έως και τραυματισμούς
Παγκόσμια ανησυχία για τα αεροπλάνα Boeing – Ποια είναι τα 2 ελαττώματα που έχουν