Skip to main content
Menu

Κατερίνα Μάρκου: «Οι Παπα-τζήδες του ΟΑΣΘ»

Κατερίνα Μάρκου: «Οι Παπα-τζήδες του ΟΑΣΘ»

Η βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, αρθρογραφεί στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»

 

Άρθρο της Κατερίνας Μάρκου*

 

Ο Πρωθυπουργός στα εγκαίνια του «μουσαμά» στον σταθμό του Μετρό Θεσσαλονίκης παραδέχτηκε ότι ο ΟΑΣΘ δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση. Γι’ αυτό φρόντισε να εξαγγείλει την αγορά νέων λεωφορείων. Απλά έτυχε να βρεθούν τα λεφτά στο τέλος της τετραετίας, ας μην είμαστε κακεντρεχείς.

Υπολόγισε, όμως, χωρίς τον «ξενοδόχο» τον κ. Στέλιο Παππά, ο οποίος τις ίδιες ημέρες δήλωσε ότι τα λεωφορεία είναι αρκετά αλλά δεν είναι καλά οργανωμένα τα δρομολόγια. Χρειάστηκαν μόλις 18 μήνες στο τιμόνι του ΟΑΣΘ για να βγει αυτό το συμπέρασμα.

Όχι μόνο αυτό, αλλά «συνέτισε» και μία δημοσιογράφο που τον ρώτησε για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες, λέγοντας ότι «οι καθυστερήσεις είναι στο μυαλό σας».

Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με την εξυπηρέτηση από τον ΟΑΣΘ. Τι κι αν ο κόσμος ξεροσταλιάζει και ξεπαγιάζει στις στάσεις, τι κι αν στριμώχνεται σαν σε σαρδελοκούτι, τι κι αν η τηλεματική στις στάσεις δίνει 20 λεπτά για το επόμενο δρομολόγιο, στην πραγματικότητα ζούμε μια ομαδική παραίσθηση οι Θεσσαλονικείς, απόρροια των fake news από τα «βοθροκάναλα» ή, ίσως, επειδή μας ψεκάζουν.

Μιας και αναφέρθηκε η τηλεματική, την Τετάρτη 2 Ιανουαρίου έληξε η δημόσια διαβούλευση επί της προκήρυξης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ, με νέα τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το κόστος αυτού του έργου: 39 εκατομμύρια ευρώ!

Για να καταλάβει ο κόσμος την τάξη μεγέθους, η τηλεματική του ΟΑΣΑ, με 2.000 οχήματα, 1.000 έξυπνες στάσεις και εφαρμογή για κινητά στοίχισε 48 εκ. Ευρώ. Τα 350 νέα λεωφορεία που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός θα στοιχίσουν 102 εκ. ευρώ περίπου. Και ένα παράδειγμα από τον ιδιωτικό τομέα: η εφαρμογή της Taxibeat, η ΄αγαπημένη΄ του Υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη, με διεθνή παρουσία και κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς και πελάτες, λέγεται ότι εξαγοράστηκε για 40 εκ. Ευρώ.

Πως εξασφαλίστηκαν τα χρήματα αυτά; Μα από τον Υπουργό Παππά για τον Πρόεδρο Παππά! Ίσως αν ο υιός Παππάς ήταν Υπουργός Υποδομών αντί Ψηφιακής Πολιτικής, να είχαν ήδη αγοραστεί τα λεωφορεία αντί να «κανιβαλίζονται» τα παλιά για ανταλλακτικά.

Και γιατί είναι 39 εκατομμύρια και όχι 139; Κανείς δεν ξέρει, πουθενά στις 365 σελίδες της διακήρυξης δεν υπάρχει μία ανάλυση κόστους, δεν μνημονεύεται μία μελέτη ή ένας νόμος για το πώς προέκυψε το ποσό αυτό.

Πέρα από τα παραπάνω, η διαδικασία που ακολουθείται μέχρι στιγμής αφήνει πολλά αναπάντητα ερωτήματα: γιατί η διαβούλευση έγινε μέσα στις γιορτές, σε μόλις 9 εργάσιμες ημέρες, γιατί εμφανίζεται ως φορέας λειτουργίας και κύριος του έργου ο ΟΑΣΘ, που  βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης, και όχι ο νέος φορέας ΑΣΥΘ, γιατί δεν αναφέρεται πουθενά το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το διαγωνισμό και άλλα πολλά. Θα περιμένουμε τις απαντήσεις στη Βουλή.

Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι ένα τρανταχτό case study για όλη την πορεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μέχρι σήμερα, έχει όλα τα συστατικά: προπαγάνδα, απύθμενο θράσος και κυνισμό, ξεδιάντροπη κοροϊδία των πολιτών, «εκλεκτικές συγγένειες» και υποψίες αδιαφάνειας.

Ας μην ‘αγοράζει’ ο κόσμος το παραμύθι. Αυτοί είναι και αυτοί θα μείνουν. Η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα.

*Η Κατερίνα Μάρκου είναι βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ