Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ποδαρικό 2024 με τα νεύρα στα «κάγκελα» για τους Θεσσαλονικείς

Η κατάσταση στους δρόμους της πόλης έχει ξεφύγει από κάθε όριο και απαιτούνται ισχυρές παρεμβάσεις

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»

Του Τάσου Θωμά

Έτοιμοι να καβαλήσουν νησίδες και πεζοδρόμια, να πάνε ανάποδα σε μονόδρομο, να πιαστούν στα χέρια για ένα πάρκινγκ ή να βριστούν άγρια για ένα φανάρι είναι οι Θεσσαλονικείς στους δρόμους της πόλης με την παραβατικότητα, την ανομία, αλλά και την οργή να έχει ξεφύγει από κάθε όριο τον τελευταίο καιρό.

Σύμφωνοι, δεν είμασταν δα και τίποτα παναγίτσες στο τιμόνι, όμως, πλέον γίνονται πρωτοφανή πράγματα και η κατρακύλα μοιάζει να μην έχει πάτο. Καρδιακός φίλος, βέρος Θεσσαλονικιός που πλέον ζει στην Αθήνα, με πήρε τηλέφωνο έξαλλος με αυτά που είδε κατά τη διάρκεια των εορτών. Όπως μου εξιστόρησε, σε περίοδο λίγων ημερών είδε ο ίδιος τρία αυτοκίνητα να παίρνουν ανάποδα τις κεντρικότατες οδούς Ανθέων, Τσιμισκή και Βενιζέλου. Δεν ήταν ο μοναδικός.

Άλλη περίπτωση μου εξιστόρησε Θεσσαλονικιός επιχειρηματίας, όπου οδηγός «εκδικητής» πήρε φόρα με το αμάξι του και τράκαρε ένα πανάκριβο αυτοκίνητο, όχι απλά στο κέντρο, στην οδό Αριστοτέλους. Λίγα μέτρα από το τμήμα Λευκού Πύργου. Το τί εκδικούνταν παραμένει ένα μυστήριο.

Μόνο στα ΜΜΕ τις τελευταίες ημέρες έχουμε δει ξύλο μεταξύ οδηγών για τράκα αστικού με αυτοκίνητο, ένα άλλο παλικάρι που άφησε το αμάξι του στη μέση του δρόμου στη Μαρτίου, οκτώ που πλακώθηκαν επίσης για ένα πάρκινγκ στις Συκιές και ένας θεός ξέρει τι άλλο που δεν πήρε προβολή.

Όποιον κι αν πιάσεις στη Θεσσαλονίκη έχει μια ιστορία οδηγητικής τρέλας να διηγηθεί.

Κι όσο κι αν η Τροχαία γράφει περισσότερες κλήσεις, θα μας συγχωρήσετε, είναι σαφές πως δεν την νοιώθει η πόλη στην καθημερινότητά της. Το να στείλεις να γράψουν τα παρκαρισμένα στην Τσιμισκή μετά τις εννιά το βράδυ δεν το λες και επιδραστικό μέτρο για όσα εκτός λογικής γίνονται πλέον στους δρόμους.

Είναι αυτονόητο, λίγο κουκούτσι μυαλό να έχεις πως το Fly - Over και έχει προκαλέσει τρομακτικά προβλήματα στο κυκλοφοριακό της πόλης και θα συνεχίσει να τα προκαλεί. Αυτό δεν μπορεί να εξωραϊστεί με καμία φιοριτούρα. Κι αυτό θα έπρεπε να έχει απασχολήσει τους υπεύθυνους πολύ πριν τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Αλλά αυτό δεν είναι συγχωροχάρτι για κανέναν που πιάνει τιμόνι και φέρεται αντικοινωνικά.

Το ζήτημα είναι οι λύσεις. Και σε αντίθεση με όσα θρυλούνται γύρω από τη νύφη του Θερμαϊκού, η πόλη έχει μπόλικο πολιτικό κεφάλαιο να δαπανήσει γύρω από ένα πρόβλημα που επηρεάζει όλο, μα όλο τον κόσμο.

Απ’ ότι θυμόμαστε έχουμε επτά νέους δημάρχους που ξεκινούν θητεία χωρίς βαρίδια, άλλους πέντε που εκλέγονται με συντριπτικά ποσοστά και έναν κυρίαρχο Περιφερειάρχη.

Όχι κι άσχημα.

Αν δεν αναλάβουν δράση αυτοί, ποιοι θα το κάνουν; Δεν είναι πάρεργο η κατάσταση στους δρόμους μας. Εδώ έχουμε ένα πρόβλημα που θέλει λύση. Μαζί με το κυκλοφοριακό ανεβαίνει η παραβατικότητα και αυτά τα δύο πρέπει να «χτυπηθούν» μαζί. Όχι με αερολογίες και γενικότητες. Αυτά περισσότερο εκνευρισμό προκαλούν.

Για παράδειγμα, ο καθηγητής Δημοσθένης Σαρηγιάννης που έγινε γνωστός στους περισσότερους κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε προτείνει ως μέτρο κατά της όξυνσης του κυκλοφοριακού την υποχρεωτική τηλεργασία - για κάποιες ημέρες την εβδομάδα - στον δημόσιο τομέα.

Γιατί όχι και στον ιδιωτικό; Γιατί όχι και αλλαγή ωραρίου για ανελαστικά επαγγέλματα που δεν εξυπηρετούνται με τηλεργασία;

Δεν είναι εύκολα πράγματα αλλά ας πέσουν στο τραπέζι. Ας πέσει κάτι στο τραπέζι.

Γυρνώντας στην παραβατικότητα, ας πάψουν οι κομψές εκφράσεις γύρω απ’ αυτό που ξέρει ο καθένας που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης. Έχουμε τεράστια έλλειψη αστυνόμευσης και απουσία της Τροχαίας. Όταν αυτό πάψει να ισχύει, θα το πιάσουν τα ραντάρ κάθε επίδοξου παραβάτη. Πεδίον δόξης λαμπρόν για ισχυρές διεκδικήσεις από τους τοπικούς μας άρχοντες.

Α, ας τα «χώσουν» παράλληλα και λίγο στους δημότες τους. Αργούν ακόμη οι επόμενες εκλογές. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ