Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αεροπλάνο – ξενοδοχείο που «αντιγράφει» θρυλικό καφέ έξω από Θεσσαλονίκη (ΦΩΤΟ)

Παροπλισμένο A380 μετατρέπεται σε ξενοδοχείο με σουίτα στο κόκπιτ – Θυμίζει το θρυλικό «αεροπλάνο – καφέ» που βρίσκονταν στο Αιγίνιο

Μερικοί άνθρωποι λένε «au revoir» στο Airbus A380, το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο. Άλλοι θα προτιμούσαν να πουν «bonjour». Ο Φρεντερίκ Ντελέζ, πρώην μηχανικός της Airbus, ανήκει στους τελευταίους. Σχεδιάζει να μετατρέψει ένα παροπλισμένο  A380 σε ξενοδοχείο στη Γαλλία, όχι μακριά από το αεροδρόμιο της Τουλούζης . Το ξενοδοχείο αναμένεται να ανοίξει στις αρχές του 2024, θυμίζοντας το θρυλικό καφέ – μπαρ που βρίσκονταν έξω από τη Θεσσαλονίκη, στο 43ο χιλιόμετρο Θεσσαλονίκης – Πιερίας, στο Αιγίνιο της Κατερίνης. Ο λόγος, φυσικά, για το «καφέ – αεροπλάνο» που ήταν «προσγειωμένο» σε ένα διώροφο κτίσμα και ατένιζε την περιοχή.

Στη Γαλλία, λοιπόν, ο Ντελέζ θέλει σώσει το αεροπλάνο από τη διάλυση καθώς αυτό θα μπορούσε να επαναχρησιμοποιηθεί. Ως μηχανικός αεροσκαφών γνωρίζει καλά τι σημαίνει το συγκεκριμένο αεροπλάνο και όπως λέει θα ήθελε με αυτό τον τρόπο να αποτίσει ένα  φόρο τιμής σε ένα δημιούργημα που αποτελεί  θρησκεία για όλους τους υπαλλήλους της Airbus». «Λατρεύω τις προκλήσεις και να ανακαλύπτω συνεχώς νέα πράγματα. Επίσης, πάντα είχα στο μυαλό μου να δημιουργήσω τη δική μου επιχείρηση» λέει ο Ντελέζ.

Ερωτηθείς εάν στοχεύει τους geeks (εμμονικούς λάτρεις) του αεροπλάνου ως θαμώνες, ο Ντελέζ είπε: «Στοχεύω τόσο τύπους πελατών, παθιασμένους ή περίεργους ανθρώπους, αλλά και επιχειρηματίες (ταξιδιώτες) λαμβάνοντας υπόψη την τοποθεσία, την εξαιρετικού  οικονομικού ενδιαφέροντος  περιοχή αλλά και την άνεση που υπόσχεται  το ξενοδοχείο. «Ελπίζουμε να ολοκληρώσουμε τη μελέτη σκοπιμότητας (τεχνική και οικονομική) μέχρι τα τέλη Μαρτίου», είπε ο Ντελέζ. Η προγραμματισμένη τοποθεσία για το ξενοδοχείο Envergure βρίσκεται βόρεια του αεροδρομίου Toulouse-Blagnac (TLS), κοντά στο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο MEETT, το οποίο άνοιξε το 2020.

Ο Ντελέζ αρνήθηκε να πει τι πλήρωσε για το αεροσκάφος.

gallia-3.jpg

 

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, το ξενοδοχείο θα διαθέτει 31 δωμάτια, συμπεριλαμβανομένων δύο σουιτών, μία στο πιλοτήριο και μία στο πάνω επίπεδο , προσβάσιμα από τις σκάλες του αεροσκάφους. Οι σουίτες αναμένεται να κοστίζουν περίπου 350 δολάρια τη βραδιά. Η τυπική τιμή για δύο άτομα θα κυμαίνεται από περίπου $125 έως περίπου $175.

gallia-2.jpg

 

Ένα εστιατόριο 60 θέσεων, προσαρτημένο στο αεροσκάφος, θα «ενσωματωθεί σε ένα κτίριο που είναι ένας πύργος ελέγχου που μεταφέρθηκε στο σημείο, σύμφωνα δελτίο τύπου, το οποίο περιέγραψε το ξενοδοχείο ως «ένα μέρος αφιερωμένο τόσο στους περίεργους όσο και στους ενθουσιώδεις, αλλά και σε τουρίστες και επαγγελματίες που αναζητούν αξιοσημείωτη πρωτοτυπία και άνεση». Το εστιατόριο θα προσφέρει «κουζίνα μπιστρό υψηλής ποιότητας» και θα επιδιώξει να χρησιμοποιήσει τοπικά προϊόντα, να μειώσει τα απόβλητα και να στελεχωθεί με υπαλλήλους πρόθυμους να ικανοποιήσουν τους πιο απαιτητικούς πελάτες, ανέφερε το δελτίο τύπου.

Η Airbus, της οποίας το εργοστάσιο βρίσκεται Τουλούζη, παρέδωσε το τελευταίο της A380 τον Δεκέμβριο. Κατά τη διάρκεια των 14 ετών παραγωγής του αεροπλάνου παρέδωσε 254 τζετ σε αεροπορικές εταιρείες. Η Emirates είναι μακράν ο καλύτερος  πελάτης, αφού αγόρασε  περίπου 123 αεροσκάφη. Η Airbus ανακοίνωσε το 2019 ότι θα τερματίσει την παραγωγή του. Οι εικασίες πανδημίας για το μέλλον του αεροσκάφους ήταν ασυνεπείς.

Το A380, το οποίο μπορεί άνετα να φιλοξενήσει περίπου 544 επιβάτες σε τρεις κατηγορίες, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο αλλά οικονομικά μη βιώσιμο σε πολλές αγορές, επειδή γενικά οι επιβάτες προτιμούν πιο σύντομες  πτήσεις, κάτι που σημαίνει μικρότερα αεροσκάφη σε κάθε πτήση.

Το θρυλικό καφέ έξω από τη Θεσσαλονίκη

Βεβαίως, αυτό που σίγουρα δεν γνωρίζουν οι Γάλλοι είναι πως έξω από τη Θεσσαλονίκη προ 40 και βάλε ετών, λειτουργούσε αντίστοιχης σύλληψης αεροπλάνο – καφέ, το οποίο έγραψε τη δική του ιστορία!

Ειδικότερα, στα τέλη της δεκαετίας του ΄80, η οικογένεια Ιωαννίδη είχε την έμπνευση να δημιουργήσει ένα «μπαρ-αεροπλάνο», το οποίο θα αποτελούσε πόλο έλξης. Δεν ήταν εύκολο το εγχείρημα, ούτε φθηνό. Τουναντίον απαιτούσε χρήματα, χρόνο και υπομονή.

Το ζεύγος Ιωαννίδη- με τον σύζυγο να είναι μηχανικός στο επάγγελμα- αγόρασε σε δημοπρασία ένα το 1980 μια παλιά, σχεδόν κατεστραμμένη ντακότα DC-3. Φυσικά ήταν σε κομμάτια, 15 μέτρα σε μήκος και βάρους 9 τόνων. Ξεκίνησε λοιπόν σιγά-σιγά η συναρμολόγηση της, η οποία όμως πήρε χρόνια.

cafe-aeroplano-500.jpg

 

Ο γιος της οικογένειας Ιωαννίδη, ο Γιώργος, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΤ3 «Αληθινά Σενάρια» αποκάλυψε ότι χρειάστηκε η βοήθεια δύο γερανοφόρων οχημάτων για να τοποθετηθεί η ντακότα στην οροφή του διώροφου κτιρίου, καθώς τα φτερά με άνοιγμα 25 μέτρων αποτελούσαν πρόβλημα: «Με υπομονή και καλή θέληση έγιναν όλα», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κόπος άξιζε όμως, καθώς όλοι ήθελαν να επισκεφτούν και να δουν από κοντά το περίφημο «μπαρ-αεροπλάνο» και να πιουν ποτό ακόμα και στο πιλοτήριο του που είχε την καλύτερη θέα.

«Όταν άνοιξε το μαγαζί είχε πάρα πολλή κίνηση λόγω της ιδιαιτερότητάς του. Τότε δουλεύαμε όλη η οικογένεια για να το συντηρήσουμε. Και εγώ και η αδερφή μου. Είχαμε τουλάχιστον 200 άτομα σε καθημερινή βάση. Πέρασε πολύς κόσμος από εδώ. Τα παιδιά ζητούσαν από τους γονείς του να δουν από κοντά το περίφημο αεροπλάνο!» ανέφερε ο Γιώργος Ιωαννίδης.

Το 2010, η οικογένεια Ιωαννίδη αποφάσισε να πουλήσει τόσο την επιχείρηση του μπαρ όσο και το αγροτεμάχιο. Νωρίτερα, το μαγαζί είχε νοικιαστεί και λειτούργησε ως μπαρ.

Δείτε βίντεο από την εκπομπή Αληθινά Σενάρια.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ