Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τα «άσχημα παπούτσια» που κυριάρχησαν - Πώς έφτασαν να κοστίζουν 775 ευρώ

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

Τα «άσχημα παπούτσια», ή αλλιώς τα Crocs έχουν κατορθώσει κάτι που λίγα brands έχουν καταφέρει. Μεταλλάχτηκαν από τα πιο μη κολακευτικά παπούτσια στην ιστορία της Μόδας, σε παγκόσμιο στυλιστικό φαινόμενο.

Το 2005 ένα ζευγάρι από αυτά τα ασυνήθιστα, χοντροκομμένα, μονόχρωμα παπούτσια που θύμιζαν τσόκαρα, κόστιζε μόλις €27. Σήμερα το ίδιο χοντροκομμένο ζευγάρι κοστίζει από €59 έως €80, προσφέροντας ακριβώς την ίδια ποιότητα και τον ίδιο σχεδιασμό. Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω, στο άμεσο μέλλον τα Crocs αναμένεται να κοστίσουν €775, αν αγοράσουμε τα περιορισμένης έκδοσης ζευγάρια που θα βγάλει σε κυκλοφορία η εταιρεία, μετά τη συνεργασία της με τον οίκο Balenciaga. Πώς είναι δυνατόν ένα υπόδημα, αρχικά σχεδιασμένο για ψαράδες, να έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον, κλείνοντας συμφωνίες εκατομμυρίων με οίκους υψηλής ραπτικής;

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

H νέα συλλογή εμπνευσμένη από τον εμβληματικό υπερήρωα της Marvel, τον Spider-Man

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

 

Από τη βάρκα στις παγκόσμιες αγορές
Η αισθητική των Crocs ήταν πάντα αρκετά δυσκολοχώνευτη. Το παρακάτω γεγονός μπορεί να δώσει κάποια σαφήνεια σχετικά με τον πολωτικό σχεδιασμό και την υλική σύνθεση των Crocs. Τα παπούτσια δημιουργήθηκαν αρχικά για τους βαρκάρηδες, δίνοντας προτεραιότητα στις σόλες που εστιάζουν στην πρόσφυση, στα αδιάβροχα υλικά και στην προστασία των ποδιών τους. Η ιδέα ανήκε στους Scott Seamans, Lyndon “Duke” Hanson και George Boedecker Jr. Αντλώντας στοιχεία και έμπνευση από τον σχεδιασμό των ολλανδικών τσόκαρων, τα Crocs σχεδιάστηκαν επίσης για να μπορούν να φορεθούν και να βγουν εύκολα, γεγονός που είναι ιδανικό για τις ανοιχτές θάλασσες.

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

 

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

H Kέιτ Μίντλετον και όλο το team της ομάδας κωπηλασίας “The Sisterhood” με τα δημοφιλή Crocs

Σε κάθε ζευγάρι Crocs υπάρχουν ακριβώς 13 τρύπες, είτε πρόκειται για ένα ζευγάρι παιδικά Crocs, είτε για ανδρικά μεγέθους 15, κάθε ζευγάρι έχει ίσο αριθμό τρυπών στο πάνω μέρος του παπουτσιού, οι οποίες λειτουργούν ως ένα σύστημα εξαερισμού, επιτρέποντας στην υπερβολική υγρασία μέσα στο παπούτσι να φύγει. Ωστόσο, οι ιθύνοντες της εταιρείας φαίνεται ότι είχαν πάντοτε μια ανοιχτή ματιά προς το μέλλον και τις ευκαιρίες που έφερνε μαζί του.

Το 2005 η Sheri Schmelzer και ο σύζυγός της, Rich, ξεκίνησαν την Jibbitz, μια επιχείρηση που στόλιζε τα άχαρα παπούτσια Crocs, τοποθετώντας στις τρύπες ψεύτικα λουλούδια και γούρια. Η Sheri, η οποία ξεκίνησε διακοσμώντας τα Crocs των παιδιών της και απογείωσε την επιχείρηση εξατομίκευσης των δημοφιλών παπουτσιών της, έγινε γρήγορα αντιληπτή από την εταιρεία. Χωρίς να χάσει την ευκαιρία μιας εν δυνάμει εξέλιξης σε κάτι πιο mainstream και νεανικό, η Crocs εξαγόρασε την εταιρεία το 2006 για $10 εκατομμύρια. Σήμερα, περίπου 15 χρόνια αργότερα, τα γούρια Jibbitz εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό μέρος της αυτοκρατορίας της Crocs, η οποία έχει πουλήσει περισσότερα από 720 εκατομμύρια ζευγάρια παπούτσια από την ίδρυσή της σε περισσότερες από 90 χώρες παγκοσμίως.

Τον Σεπτέμβριο του 2021, η Crocs Inc. ανακοίνωσε ότι αναμένει τα έσοδά της να αυξηθούν κατά περισσότερα από $5 δισεκατομμύρια μέχρι το 2026. Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η Crocs Inc. σύναψε συμφωνία για την εξαγορά της ιδιωτικής μάρκας υποδημάτων Hey Dude. Η αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε $2,5 δισεκατομμύρια. Οπως πολλές μάρκες απολυμαντικών χεριών, η Crocs φαίνεται να επωφελήθηκε σημαντικά από τα χρόνια της καραντίνας.

Ο λόγος έγκειται στο απλούστατο γεγονός ότι τα Crocs, που ήδη χρησιμοποιούνταν ευρέως από σεφ, νοσοκόμες, γιατρούς, εξαιτίας της άνεσης και ευκολίας που προσέφεραν, ήταν ιδανικά για το σπίτι. Ετσι ενώ η πανδημία COVID-19 έκανε ζημιά στις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, η Crocs έβγαλε κέρδη $1,4 δισ., αυξάνοντας κατά 12,6% τα κέρδη της σε σχέση με 2019. Επιπλέον, η τιμή της μετοχής της Crocs υπερτετραπλασιάστηκε το 2020. Και τα χτυπήματα συνεχίζουν να έρχονται: Το τρίτο τρίμηνο του 2021, η Crocs σημείωσε έσοδα ρεκόρ ύψους $625,9 εκατομμυρίων, αύξηση ποσοστού 73%, σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2020.

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

O Christopher Kane έβαλε τα Crocs στην πασαρέλα στην εβδομάδα Μόδας στο Λονδίνο το 2017

Gen-Z και πασαρέλες
Οι πρώτες ενδείξεις ότι τα Crocs θα έχουν μεγάλη απήχηση στη μόδα, ήταν όταν ο σχεδιαστής Christopher Kane, τα έβαλε στην πασαρέλα για την άνοιξη/καλοκαίρι του 2017. Ακολούθησε η κατάκτηση της streetwear μόδας, μέσω μιας συνεργασίας με την Alife το 2018 και τριών νέων μοντέλων: το Art, το Sport και το Classic clog. Στη συνέχεια, η εμβληματική συνεργασία με τον Post Malone έφερε τα Crocs στο προσκήνιο της ποπ κουλτούρας και της Gen Z γενιάς. Τα Crocs συνέχισαν να φοριούνται από τεράστια ονόματα της ποπ κουλτούρας, όπως ο Justin Bieber, η Nicki Minaj και η Flex Mami. Τα μέσα κοινωνικά δικτύωσης κατακλύστηκαν από χρήστες που αναρτούσαν φωτογραφίες τους φορώντας αυτά τα παπούτσια. Κάπως έτσι τα Crocs έγιναν τα αγαπημένα της νέας γενιάς.

Με την υψηλή μόδα, το streetwear και το hip-hop να συνδυάζονται, η Crocs βρίσκεται τώρα στην παράξενη θέση να είναι το πιο cool-uncool αντικείμενο εκεί έξω. Πριν από τη συνεργασία του με την Crocs, ο Post Malone έγραψε στο Twitter: «Μπορείς να καταλάβεις πολλά για έναν άνθρωπο, από τα Jibbitz που βάζει στα Crocs του». Ακόμα και μετά από όλες αυτές τις συνεργασίες, αναρωτιόμαστε αν οι εταιρείες και οι καλλιτέχνες είναι αληθινοί, ή αν όλο αυτό είναι ένα μεγάλο αστείο.

Ωστόσο, τα Crocs άρχισαν να εμφανίζονται μαζικά και στο κόκκινο χαλί, πέρα από τα social media. Στα Οσκαρ του 2021, ο DJ Questlove φόρεσε ένα ζευγάρι χρυσά Crocs. Αντίστοιχα ο Justin Bieber και η Teyana Taylor έχουν, επίσης, φορέσει φέτος και οι δύο τα Crocs -ο Bieber στα Grammys και η Taylor στα Billboard Awards. Η Balenciaga πήγε στο επόμενο επίπεδο αυτά τα «άσχημα παπούτσια», δημιουργώντας σε συνεργασία μαζί τους τις πλατφόρμες Crocs, τις οποίες εμφάνισε στη συλλογή της στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού και της οποίας τα κομμάτια εξαντλήθηκαν αμέσως.

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

Φωτογραφία: Amazon.com

Τα χοντροκομμένα “νοσοκομειακά” παπούτσια με τις 13 τρύπες που έγιναν κυρίαρχη μόδα της χρονιάς

Ο οίκος Balenciaga και οι πλατφόρμες Crocs

Τι είναι αυτό που μπορούμε να μάθουμε από τα Crocs
Ολόκληρο το success story αυτών των άκομψων παπουτσιών αποτελεί ένα μεγάλο ενδιαφέρον δίδαγμα. Σχεδιασμένα με συγκεκριμένο σκοπό, απευθύνονταν σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Οι σχεδιαστές τους, παραμένοντας πιστοί στη μάρκα και το κοινό τους, αλλά και εκμεταλλευόμενοι προς όφελός τους τις ευκαιρίες για αλλαγή, τελικά εξυπηρέτησαν ένα ευρύτερο και απροσδόκητο κοινό. Κάπως έτσι απέδειξαν ότι το ασχημόπαπο δεν χρειάζεται να μεταμορφωθεί καθόλου σε όμορφο κύκνο για να αρέσει. Τα Crocs σήμερα είναι το παπούτσι που αγαπάμε να μισούμε, ή μισούμε να αγαπάμε.

Πηγή: newmoney

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ