Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Έρευνα για κορωνοϊό - Ξεχνάνε την απόσταση 2 μέτρων οι πολίτες

"Μουδιασμένοι" οι καταναλωτές στο πεδίο της αγοράς ειδών ένδυσης και της επίσκεψης σε εστιατόρια

Ξεχάστηκε από την πλειοψηφία η απόσταση των 2 μέτρων. Το 56% είδε τον τζίρο/εισόδημα του να επηρεάζεται αρνητικά λόγω της υγειονομικής κρίσης. “Μουδιασμένοι” οι καταναλωτές στο πεδίο της αγοράς ειδών ένδυσης και της Εστίασης.

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία Interview το διάστημα 26-27 Μαΐου, σε δείγμα 1.029 ατόμων, για την καταγραφή των απόψεων της κοινής γνώμης σχετικά με την άρση των μέτρων και τις επιπτώσεις στην κατανάλωση. 

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από την έρευνα, Υποχώρηση μισθού/εισοδήματος εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης δηλώνει το 56% των ερωτώμενων στην έρευνα COVID CONTROL 8, έναντι του 42% που δηλώνει πως δεν έχει επηρεαστεί.

Στο ερώτημα: “Η δουλειά σας/εργασία σας έχει υποστεί μείωση τζίρου ή μείωση ωρών εργασίας εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης;”, το 64% απαντά ναι/μάλλον ναι και το 34% όχι/μάλλον όχι.

Την ίδια στιγμή, το 74% απαντά πως η αντίδραση των κυβερνήσεων για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης ήταν σωστή, το 24% ότι ήταν υπερβολική και δεν χρειάζονταν τόσα μέτρα και το 2% δεν γνωρίζει/δεν απαντά.

Πλέον το αντισηπτικό έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας, καθώς το 50% όταν βγαίνει από το σπίτι το έχει πάντα μαζί του, το 23% το έχει συχνά, το 15% ποτέ και το 12% σπάνια.

Πάντως ενώ το αντισηπτικό είναι “πρωταγωνιστής”, η απόσταση των 2 μέτρων από όσους είναι γύρω μας μάλλον ως συνήθεια και πρακτική έχει ατονήσει.

apostaseis.jpg

Έτσι ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση στις 27 Μαρτίου το 75% απαντούσε πως διατηρεί την απόσταση, τώρα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 39%. Δεν διατηρούσε την απόσταση μόλις το 3% στις 27 Μαρτίου, αλλά τώρα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 16%. Αναπόφευκτα έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των “ξεχασιάρηδων”, που δεν κρατούν την απόσταση των 2 μέτρων, αφού τώρα προσεγγίζει το 45%, ενώ στις 27 Μαρτίου ήταν 22%.

maskes.jpg

Η έρευνα αποτυπώνει και το “μούδιασμα” των καταναλωτών, οι οποίοι δεν έχουν δείξει να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν όσα στερήθηκαν το προηγούμενο διάστημα του lock-down.

Στο πλαίσιο αυτό το 44% των ερωτώμενων απαντά ότι μετά το άνοιγμα της αγοράς δεν προχώρησε στην απόκτηση ειδών ένδυσης, αλλά σκοπεύει να το κάνει. Το 35% δεν αγόρασε γιατί δεν του φτάνουν τα χρήματα και το 21% αγόρασε ήδη.

Με το άνοιγμα των εστιατορίων το 61% δεν πήγε για φαγητό, αλλά σκοπεύει να το πράξει, το 28% δεν θα μεταβεί σε εστιατόριο γιατί δεν του φτάνουν τα χρήματα και μόλις το 11% έφαγε ήδη έξω.

estiatoria.png

Αναφορικά με το ζήτημα των διακοπών, το 25% δηλώνει πως δεν θα παραθερίσει φέτος επειδή δεν επαρκούν οι οικονομικές δυνάμεις του. Το 28% θα κάνει διακοπές όσο πέρσι και το 23% θα παραθερίσει αλλά λιγότερο από την περσινή χρονιά.

diakopes.png

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ