Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Σαφάρι» ελέγχων για eshops... μαϊμούδες

eshop-apati

Σταμπουλίδης: «Ήδη κατεβάσαμε εικονικές σελίδες!»

Πυρετωδώς εργάζονται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για να εντοπίσουν επιτήδειους τους διαδικτύου που προσπαθούν να επωφεληθούν από την “έκρηξη” του ηλεκτρονικού εμπορίου και μάλιστα σε συνθήκες... Black Friday, όπως είπε στο Radio North 98 και στην εκπομπή “Βόρειος Αντίκτυπος” o Γ.Γ.Εμπορίου και Καταναλωτή του ΥΠΑΝ κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

«Αν δεν ήμασταν μέσα σ΄αυτή την πανδημία, η οποία δυστυχώς έχει αλλάξει τους ρυθμούς της καθημερινότητας και της λειτουργίας της αγοράς, θα σας έλεγα ότι είναι μια εντυπωσιακή μέρα από άποψη καταναλωτικής κινητικότητας, καθώς βλέπουμε μια αύξηση στις παραγγελίες, σε σχέση με τον περασμένο Απρίλιο, της τάξεως του 30%», είπε.

Εφιστά, ωστόσο, την προσοχή των καταναλωτών σε προμηθευτές, που δεν έχουν φυσικό κατάστημα και «οι οποίοι δεν είχαν προηγούμενη δραστηριότητα στην αγορά» γι΄αυτό και προτείνει να ελέγχουν τα στοιχεία της επιχείρησης, που αναγράφονται στην ιστοσελίδα της.

«Φέτος, έχουμε ενεργοποιήσει από το καλοκαίρι την Υπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου», εξήγησε, χωρίς να επιβεβαιώσει, αλλά και χωρίς να διαψεύσει πως στελέχη της συγκεκριμένης μονάδας, πραγματοποιούν ακόμα και εικονικές αγορές για να εξακριβώσουν την αξιοπιστία ηλεκτρονικών καταστημάτων. «Ενώ παλαιότερα οι έλεγχοι γίνονταν μόνο κατόπιν καταγγελιών των καταναλωτών, πλέον, επί της ουσίας διενεργούμε αυτεπαγγέλτως και τεστ για να δούμε αν υπάρχουν φαινόμενα ιστοσελίδων, οι οποίες δεν πληρούν τους κανόνες. Ενεργούμε ως πολίτες και ως ελεγκτικός μηχανισμός στα πλαίσια που ο νόμος μας δίνει τη δυνατότητα. Ήδη έχουμε δώσει εντολή και έχουν κατέβει ιστοσελίδες, οι οποίες ήταν εικονικές και αποσπούσαν χρήματα από τους πολίτες.»

Σχετικά με τη μέθοδο “Click Away”, που “έρχεται” τις επόμενες ημέρες ο κ. Σταμπουλίδης έκανε λόγο για μια ιδέα, που εφαρμόζεται ήδη στις βόρειες χώρες και δεν θα πρέπει να ανησυχεί τους μικρούς εμπόρους, καθώς θα είναι μια επιλογή, όταν ανοίξουν τα καταστήματα, που ακόμη και εκείνοι, με μια τηλεφωνική παραγγελία, θα μπορούν να συμμετέχουν στη διαδικασία του “Click Away”.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ