Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Αριστούχος μένει εκτός σχολής παρότι έχει 20.988 μόρια – Η απάντηση Κεραμέως

Υποψήφιος που αρίστευσε δεν περνάει στη σχολή που θέλει λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στο σχέδιο

Ανοιχτή επιστολή στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, έστειλε αριστούχος υποψήφιος των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ο οποίος μένει εκτός της σχολής επιλογής του λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Ο απόφοιτος πρότυπου λυκείου της Αθήνας χαρακτηρίζει τον εαυτό του «αποτυχημένο άριστο» καθώς – παρά την εντυπωσιακή επίδοσή του – δεν περνάει στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ.

Συγκεκριμένα, συγκέντρωσε 20.988 μονάδες (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο) στις Πανελλαδικές.

Ωστόσο, στο ελεύθερο σχέδιο βαθμολογήθηκε με 13,6 ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες δεν μπορεί να περάσει στη σχολή των ονείρων του.

Ο νεαρός εκφράζει τις απορίες του για το σύστημα των ΕΒΕ, καθώς και για το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία (καθώς τα σχολεία ήταν κλειστά λόγω κορωνοϊού) του μαθήματος του σχεδίου ήταν προβληματική τη φετινή χρονιά.

Διαβάστε όλη την επιστολή του:

«Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.»

Η απάντηση Κεραμέως

«Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα επέλεξαν τον αριθμό εισακτέων και όχι το υπουργείο Παιδείας», τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε παρέμβασή της κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή του νομοσχεδίου για το νέο σχολείο, απαντώντας στη κριτική βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τις κατηγορίες τους ότι αφήνει απέξω ακόμα και αριστούχους μαθητές.

Αναφερόμενη ειδικότερα στην περίπτωση μαθητή, του πρώτου πρότυπου λυκείου Αθηνών, που αν και αριστούχος με 20.988 μόρια και 1.838 πάνω από την περσινή βάση έμεινε εκτός της Αρχιτεκτονικής Σχολής λόγω της ελάχιστης βάσης στο ειδικό μάθημα του σχεδίου, η κ. Κεραμέως τόνισε χαρακτηριστικά:

«Προφανώς ο μαθητής δεν θα έμπαινε ούτε πέρσι στην Αρχιτεκτονική Σχολή. Η εισαγωγή του προκύπτει επί του συντελεστή που επιλέγει το κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα. Η επιλογή του αριθμού των εισακτέων έγινε από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όχι από το υπουργείο Παιδείας. Τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ φωνάζει ότι δεν είναι δυνατόν τα πανεπιστήμια να μην έχουν λόγο. Επί διακυβέρνησής του έμπαιναν με βαθμό, ένα, δύο τρία, τέσσερα. Ξέρετε πόσοι παραμένουν φοιτητές; Το 40% δεν αποφοιτούν ποτέ. Το μόνο εύκολο για εμάς ήταν να παραμείνει ως έχει το σύστημα. Όμως εμάς δεν μας ενδιαφέρει να εγκλωβίζουμε τους μαθητές, να τους δημιουργούμε φρούδες ελπίδες. Αυτό που μας νοιάζει είναι να τους δημιουργούμε προοπτικές», επισήμανε η υπουργός Παιδείας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ