Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η φονική κοιλάδα των Τεμπών: Τα 3 πολύνεκρα με πούλμαν το 1999, 2003 και τρένο το 2023

Οι 3 τραγωδίες που συγκλόνισαν τη χώρα

Ακόμη ένα πολύνεκρο δυστύχημα στην περιοχή των Τεμπών καταγράφηκε με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών αργά χθες το βράδυ, με τον τραγικό απολογισμό μέχρι στιγμής να φτάνει τους 40 νεκρούς, μετά την τραγωδία με 6 νεκρούς οπαδούς του ΠΑΟΚ σε πούλμαν που επέστρεφε στη Θεσσαλονίκη στις 4 Οκτωβρίου του 1999 και τη φονική σύγκρουση πούλμαν με φορτηγό και 21 νεκρούς μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας, μετά από σχολική εκδρομή, στις 13 Απριλίου του 2003.

Η μαύρη μέρα του ΠΑΟΚ με 6 νεκρούς οπαδούς

Μια από τις πιο μαύρες σελίδες στην ιστορία του ΠΑΟΚ αλλά και συνολικά του ελληνικού αθλητισμού γράφτηκε στις 4 Οκτωβρίου του 1999. Το λεωφορείο μετέφερε 77 οπαδούς του δικεφάλου από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μετά από αναμέτρηση με τον Παναθηναϊκό.

Φτάνοντας στα Τέμπη το όχημα συγκρούστηκε με φορτηγάκι και στη συνέχει εξετράπη της πορείας του πέφτοντας σε χαντάκι. Το ρολόι έγραφε 4:30 τα ξημερώματα, όταν κατά τη σύγκρουση 6 οπαδοί έχαναν τη ζωή τους. Νεκρός από τη σύγκρουση κι ο οδηγός του οχήματος με το οποίο συγκρούστηκε το λεωφορείο.

Οι οπαδοί ήταν στην πλειονότητα από τον σύνδεσμο του Κορδελιού, με την αγωνία στην πόλη να κορυφώνεται με την είδηση της μοιραίας σύγκρουσης και μέχρι τον τελικό απολογισμό των θυμάτων. Όλοι τους νέα παιδιά από 17 ετών μέχρι και 25.

Τη μαύρη λίστα με τους έξι νεκρούς οπαδούς του ΠΑΟΚ συμπλήρωναν τα ονόματα Χαράλαμπος Ζαπουνάκης, ετών 20, Δημήτριος Ανδρεαδάκης, ετών 25, Χριστίνα Τζιόβα, ετών 18, Αναστάσιος Θέμελης, ετών 22, Γεώργιος Γκανάτσιος, ετών 17, Κυριάκος Λαζαρίδης, ετών 17.

Στη μνήμη τους κάθε χρόνο τελείται μνημόσυνο στο μνημείο που έχει στηθεί στην κοιλάδα των Τεμπών.

paok.png

 

tempi-1-1200x900.jpg

 

lewforeio-opadoi-paok-1999-4-10-22-1024x512.jpg

 

u11p4inbnwo.jpg

H φονική σύγκρουση με 21 νεκρά αγγελούδια από την Ημαθία

13 Απριλίου του 2003. Το λεωφορείο με μαθητές από το Μακροχώρι της Ημαθίας επέστρεφε μετά από εκδρομή στην Αθήνα.

Η κοιλάδα των Τεμπών αποτέλεσε το σκηνικό της τραγωδίας για ακόμη μία φορά. Ενώ το γεμάτο πούλμαν με 49 μαθητές κινούταν στο ρεύμα για Θεσσαλονίκη από την αντίθετη κατεύθυνση ερχόταν φορτηγό που κουβαλούσε νοβοπάν. Ο οδηγός του έχασε τον έλεγχο με το όχημα να συγκρούεται με το λεωφορείο και το φορτίο να καρφώνεται πάνω στους μικρούς μαθητές.

Σωστικά συνεργεία στο σημείο προσπαθούσαν επί ώρες να απεγκλωβίσουν τους μαθητές με εικόνες πρωτόγνωρες να συγκλονίζουν όλη τη χώρα, με το πούλμαν να έχει κοπεί στα δύο από τις φέτες νοβοπάν μαρτυρώντας το μέγεθος της τραγωδίας.

Οι τραυματίες διακομίστηκαν στα νοσοκομεία Κατερίνης και Λάρισας και οι σοροί μεταφέρθηκαν για αναγνώριση. Στις 02:00 τα ξημερώματα ανακοινώνεται πλέον επίσημα ο τραγικός απολογισμός με 21 νεκρούς και 20 τραυματίες 20, εκ των οποίων οι εννιά σε σοβαρή κατάσταση. Την επόμενη μέρα ο οδηγός συνελήφθη και τα ονόματα των θυμάτων δίνονται στην δημοσιότητα.

Η δίκη έγινε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008, με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά τον οδηγό της νταλίκας να καταδικάζεται σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων.

bc3bc9c0-7246-4eff-86b3-a83d07b2ca03.jpg
62c53dd2ec53e.jpg
l9.jpg

 

c6e02c4a-f46e-4b14-b913-ab3835ddecfa.jpg

«Πάμε κι όπου βγει»: Το φονικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

23:15 βράδυ Τρίτης 28 Φεβρουαρίου. Η επιβατική αμαξοστοιχία 62 συγκρούεται με το εμπορικό τρένο 63503. Μέχρι στιγμής ο αριθμός των νεκρών φτάνει τους 40 ενώ φόβοι υπάρχουν πως ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί κι άλλο καθώς ακόμη και τώρα υπάρχουν εγκλωβισμένοι και αγνοούμενοι.

72 άτομα νοσηλεύονται την ίδια στιγμή σε νοσοκομεία, εκ των οποίων οι 6 είναι σε ΜΕΘ.

Αίσθηση έχει προκαλέσει την ίδια στιγμή από τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα η σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ, «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως».

Απαντώντας σε ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην ΑΘήνα θα πάτε μέχρι το μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για θεσσαλονίκη».

Κατά τον ίδιο «υπήρχαν ηλεκτρονικά συστήματα, δεν λειτουργούν, ρωτήστε τους υπευθύνους».

Ερωτηθείς για τις συνθήκες του δυστυχήματος είπε ότι «στο σημείο έχει διπλή γραμμή, ένα ανεβαίνει, ένα κατεβαίνει, δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή».

«Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Την ίδια στιγμή μαρτυρία επιβάτη συγκλονίζει για το πως προκλήθηκε το ατύχημα καιώς αόπως αναφέρει: «Άκουσα τον οδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο εισιτηρίων και να του λέει «πάμε και όπου βγει», σίγουρα είσαι προϊδεασμένος. Το άκουσα μέσω των ασυρμάτων, αυτό ακριβώς τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν λόγω φόρτου των σιδηροδρομικών γραμμών. Μας είπαν ότι θα καθυστερήσουμε 15 λεπτά γιατί είναι μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω, δεν ήταν σωστά... Ήμουν στα πίσω βαγόνια».

Δείτε το συγκλονιστικό video του guardian με drone πάνω από το σημείο της φονικής σύγκρουσης:

treno_tempi_4.jpeg
sygkrousi_trena_tempi_4.jpg
sygkrousi_trena_tempi_3.jpg

 

tempi-2.jpg

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βρετανικό Μουσείο: Νέος διευθυντής μετά το σκάνδαλο κλοπής αρχαιοτήτων - Ποιος είναι
Ο Κάλιναν εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο και τον πρωθυπουργό Ρίσι Σούνακ και αναμένεται να αναλάβει καθήκοντα το καλοκαίρι
Βρετανικό Μουσείο: Νέος διευθυντής μετά το σκάνδαλο κλοπής αρχαιοτήτων - Ποιος είναι