Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Οι μοιραίες πτήσεις καναντέρ στην Ελλάδα από το 1977

Tα 11 Canadair CL-215, όπως αυτό που συνετρίβη σήμερα, έχουν συμπληρώσει 40 χρόνια ζωής, με τα περισσότερα να παρουσιάζουν πολλά προβλήματα και βλάβες

H συντριβή του μοιραίου Canadair CL-215 στo χωριό Πλατανιστός στην Κάρυστο Εύβοιας έφερε στη μνήμη 10 καταγεγραμμένα δυστυχήματα  ή ατυχήματα πυροσβεστικών από το 1977 έως σήμερα, με αποτέλεσμα να θρηνήσουμε αρκετούς πιλότους.

Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία άρχισε να παραλαμβάνει στα τέλη του 1975 τα πρώτα Canadair CL-215.

Η Ελλάδα διαθέτει 19 Canadair, 11 τύπου CL-215 και επτά νεότερης γενιάς CL-415, με την τελευταία αγορά να χρονολογείται το 2004. Την τετραετία 2000-2004, η Πολεμική Αεροπορία αγόρασε 10 CL-415, αλλά τα τρία εξ αυτών δεν είναι πια διαθέσιμα λόγω ατυχημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία του αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, τα 11 Canadair CL-215 έχουν συμπληρώσει 40 χρόνια ζωής, με τα περισσότερα να παρουσιάζουν πολλά προβλήματα και βλάβες είτε κατά τη διάρκεια των απογειώσεων, είτε κατά τη διάρκεια των πτήσεων, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή των χειριστών τους.

Απογειώνονται μέχρι τους 38 βαθμούς Κελσίου

Από τα 8 πιο «καινούργια» Canadair CL-415, ηλικίας 15 ετών που παρέλαβε η Πολεμική Αεροπορία το 1999 κι έχουν δυνατότητα ρίψης 6 τόνων νερού, σε πτητική λειτουργία βρίσκονται τα πέντε, με τα περισσότερα από τα υπόλοιπα αεροπλάνα να βρίσκονται σε στάδιο συντήρησης και επισκευής.

Δύο Canadair CL-415 έχουν συντριβεί τα τελευταία χρόνια, ένα το 2007 επίσης στην Εύβοια και ένα στον Θερμαϊκό κόλπο.

Βετεράνοι χειριστές ανέφεραν μάλιστα στην «Ναυτεμπορική» ότι τις ημέρες του μεγάλου καύσωνα τα παλιότερα πυροσβεστικά αεροσκάφη που βρίσκονταν στην Ελευσίνα μετακινήθηκαν προς άλλες αεροπορικές βάσεις, καθώς δεν μπορούν να απογειωθούν σε θερμοκρασίες άνω των 38 βαθμών Κελσίου. «Αυτού του τύπου τα αεροπλάνα έχουν ένα όριο απογείωσης με εξωτερική θερμοκρασία το μέγιστο 38 βαθμών Κελσίου», είχε πει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντισμήναρχος ιπτάμενος Χρυσικός Δημήτριος.

Οι μοιραίες πτήσεις

Το  πρώτο δυστύχημα έγινε  στις 26 Μαΐου 1997, όταν συνετρίβη στα Ίσθμια Κορινθίας ένα Canadair CL-215, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι δύο χειριστές. Ακολούθησε συντριβή ενός άλλου CL-215 στις 18 Ιουλίου 1978 στα Ιωάννινα.

Στις 10 Μαρτίου 1984 ακόμα ένα Canadair κατέπεσε στην Ελευσίνα, παρασύροντας  στον θάνατο τα τρία μέλη του πληρώματός του.

Στις 22 Αυγούστου 1993, κατά την εκτέλεση πτήσης  ένα  πυροσβεστικό ς CL-215 έπεσε στην περιοχή Άνω Ροδίνη Αιγίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι δύο χειριστές.

Στις 15 Ιουλίου του 2000, είχε συντριβεί Canadair τύπου CL-215 στην Αργαλαστή του Πηλίου, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν άλλοι δύο  πιλότοι.

Συντριβή Canadair είχαμε ακόμη τον Ιούλιο του 2006 στη Νέα Μάκρη και τον Ιούλιο  του 2007 στα Στύρα Ευβοία , όταν κατέπεσε ένα Canadair CL-415  καθώς επιχειρούσε χαμηλή πτήση και ρίψη νερού προκειμένου να αποτραπεί η είσοδος της φωτιάς στα σπίτια του οικισμού. Μετά τη ρίψη, το αεροσκάφος είχε απώλεια στήριξης και καρφώθηκε στο έδαφος, παρασύροντας στον θάνατο τους δύο χειριστές του.

Άλλη μια πτώση Canadair είχαμε και στις 17 Ιουλίου 2015, στο χωριό Φαρακλό Λακωνίας, αλλά ευτυχώς σώθηκαν τότε οι σμηναγοί Χρήστος Λύτρας 36 ετών και Παναγιώτης Τσάμης 33 ετών.

Τον Ιούνιο του 2016, αεροσκάφος τύπου CL-215 πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση κοντά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ΤΙΤΑΝ, καθώς συμμετείχε στις προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς στα Δερβενοχώρια. Ευτυχώς, σώθηκαν οι δύο πιλότοι.

Πηγή: naftemporiki

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ