Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

«Καμπανάκι» για την οδική ασφάλεια στους δρόμους

Δράσεις για την ευαισθητοποίηση των οδηγών πραγματοποιούνται στη χώρα με αφορμή την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας

*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

Ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει μια πιθανότητα (κατά την διάρκεια του προσδόκιμου ζωής του) να χάσει την ζωή του από οδικό ατύχημα περίπου 0,5% και επίσης μια πιθανότητα 0,5% να τραυματιστεί σοβαρά.

Κατά το προηγούμενο έτος με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην Ελλάδα οι νεκροί λόγω τροχαίων ατυχημάτων ανήλθαν στους 621. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 52 νεκρούς τον μήνα! Η χώρα μας σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της ΕΕ, με 60  νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 του μέσου όρου της ΕΕ.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) κ. Θανάσης Τσιάνος, με αφορμή την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, που διοργανώνεται για 17η συνεχή χρονιά, «Σύμφωνα με τις εξειδικευμένες αναλύσεις των στοιχείων ατυχημάτων στην Ελλάδα και τη συγκριτική τους εξέταση με αντίστοιχες αναλύσεις από την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα προκύπτει ότι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες (κατά σειρά σπουδαιότητας ) που συμβάλουν στην πρόκληση των οδικών ατυχημάτων και ειδικά των σοβαρών ατυχημάτων, στην Ελλάδα είναι:  

1. η οδήγηση με υψηλές ταχύτητες,  

2. τα υψηλά ποσοστά κυκλοφορίας μοτοσικλετιστών,

3. τα χαμηλά ποσοστά χρήσης ζώνης και κράνους, ιδίως στους συνεπιβάτες,

4. η ανοργάνωτη και απροστάτευτη κυκλοφορία ευάλωτων χρηστών της οδού, 

5. η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και με χρήση κινητού τηλεφώνου,

6. η γενικευμένη επιθετική οδήγηση».

Και συμπληρώνει πως «η συστηματική αστυνόμευση των παραγόντων 1,3,5 μπορεί να φέρει άμεσα και σημαντικά αποτελέσματα στην μείωση των νεκρών και σοβαρά τραυματιών. Η μείωση της ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 χλμ/ώρα δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη», εξηγώντας ότι «Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα, η πιθανότηταθανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού του ευάλωτου χρήστη ( πεζού, χρήστη μοτοσυκλέτας, ποδηλάτου, ηλεκτρικού πατινιού)  σε περίπτωση ατυχήματος είναι 20%, ενώ εάν το αυτοκίνητο κινείται με 50 χλμ/ώρα, η πιθανότητα θανάσιμου ή σοβαρού τραυματισμού ξεπερνά το 80%».

Για το νέο στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας σχολιάζει πως «Πρέπει να το εφαρμόσουμε όσο καλύτερα και όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ολοκληρωμένα και όχι αποσπασματικά. Η χώρα μας έχει πληρώσει ακριβά τις πολυδαίδαλες γραφειοκρατικές διαδικασίες, τις δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού,

τις θεωρητικές προσεγγίσεις (από ειδήμονες και μη) και τις αποσπασματικές δράσεις που δεν φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα». 

Με αφορμή την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, από 18-24 Μαρτίου 2024, φορείς και δυνάμεις της χώρας μας θα ενώσουν δυνάμεις ώστε να προωθήσουν κρίσιμα ζητήματα κυκλοφοριακής αγωγής και Οδικής Ασφάλειας ενώ, παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν δράσεις ενημερωτικού, εκπαιδευτικού και θεσμικού χαρακτήρα κυρίως στην Αττική και στη Νότια Ελλάδα, αλλά και μέσω βίντεο σε social media (πχ με βίντεο εκπαίδευσης των χρηστών των ηλεκτρικών πατινιών, καμπάνια με βίντεο σύντομης διάρκειας, τα οποία προβάλλουν συμβουλές Oδικής Aσφάλειας για τους συνεργάτες διανομείς κλπ).

odiki_asfaleia.jpg

Στόχος είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση μικρών και μεγάλων αποσκοπώντας στην πρόληψη και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, που αποτελούν μία παγκόσμια μάστιγα και τροχοπέδη για την ανάπτυξη της χώρας και της κοινωνίας.

Η Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», σε συνεργασία με το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), με την υποστήριξη του φορέα «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ και ΟΔΟΙ ΜΕ ΔΙΟΔΙΑ» με διακριτικό τίτλο «HELLASTRON», της Συμμαχίας για την Ασφάλεια και τον Πολιτισμό στο Δρόμο «Δρόμοι στο Μέλλον» και τη στήριξη πλήθους άλλων φορέων και Οργανώσεων, Τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Πάνω από χίλιες παραβάσεις του ΚΟΚ το διήμερο της Κ. Δευτέρας στη Θεσσαλονίκη

Εν τω μεταξύ πάνω από χίλιες παραβάσεις του ΚΟΚ εντόπισε η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης κατά το διήμερο 17 και 18 Μαρτίου 2024.

Συγκεκριμένα το παραπάνω διάστημα, αστυνομικοί της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν ελέγχους οχημάτων, εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης και βεβαίωσαν συνολικά (1.292) παραβάσεις, εκ των οποίων:

639 για παραβίαση ορίου ταχύτητας,

130 για παράνομη στάθμευση,

4 για πρόκληση θορύβου από οχήματα,

26 για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,

33 για οδήγηση χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους ασφαλείας,

7 για χρήση κινητού τηλεφώνου,

19 για μη χρήση ζώνη ασφαλείας

19 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και

415 λοιπές παραβάσεις του Κ.Ο.Κ..

Στους παραβάτες οδηγούς επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές ποινές, ενώ παρόμοιες δράσεις θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσσαλονίκη: Μεγάλο γεγονός στην πλατεία Αριστοτέλους – Η συνάντηση 5 Επιταφίων
Το πρόγραμμα της αποψινής συνάντησης των Επιταφίων στην «καρδιά» της πόλης και οι πρωτοβουλίες του δήμου Θεσσαλονίκης για ενίσχυση του θρησκευτικού...
Θεσσαλονίκη: Μεγάλο γεγονός στην πλατεία Αριστοτέλους – Η συνάντηση 5 Επιταφίων