Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σπίρτζης: Τέλος με το τερατούργημα του ΟΑΣΘ – Ενεργοποιείται ο ΑΣΥΘ

«Ονειρεύονται όσοι μιλούν για ιδιωτικοποίηση», υποστήριξε ο Χρήστος Σπίρτζης

Οι αστικές συγκοινωνίες αλλάζουν σελίδα υποστήριξε κατά την ομιλία του στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη συζήτηση που διεξάγεται αυτή την ώρα.

Υπενθυμίζεται πως η τροπολογία έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις στους εργαζομένους του ΟΑΣΘ, οι οποίοι προχωρούν σε κινητοποιήσεις και η Θεσσαλονίκη μένει χωρίς λεωφορεία από σήμερα το απόγευμα Τετάρτης (δείτε ΕΔΩ αναλυτικά).

Αναφερόμενος στην τροπολογία που αλλάζει τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, υπό την «ομπρέλα» του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ (σ.σ. κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα), ο κ. Σπίρτζης αναφερόμενος στον ΟΑΣΘ και την Θεσσαλονίκη είπε τα εξής: «Στη Θεσσαλονίκη με τις ρυθμίσεις ενεργοποιείται ο ΑΣΥΘ, κι αυτό είναι πρόβλημα. Τελειώνει πλέον αυτός ο παρακρατικός, άθλιος, τερατουργικός οργανισμός του ΟΑΣΘ.

Γίνεται ένας δημόσιος φορέας αστικών μεταφορών χωρίς αυτά που παραλάβαμε, χωρίς εκατοντάδες εκατομμύρια να σπαταλιώνται, χωρίς να διορίζονται στον ιδιωτικό δήθεν ΟΑΣΘ λίστες των βουλευτών της ΝΔ, χωρίς να αναλαμβάνει ο ΟΑΣΘ περιοχές και δρομολόγια ακόμη και έξω από την περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης από το ένα χέρι και να δίνει υπεργολαβίες στα ΚΤΕΛ με το άλλο χέρι σε κερδοφόρες γραμμές.

Το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ καλυπτόταν από επτά συμβάσεις σε ιδιωτική εταιρεία, ενώ ο ΟΑΣΘ δεν είχε ούτε τους κωδικούς.

Έπρεπε να υπάρχουν πάνω από 500 λεωφορεία και υπήρχαν 254. Πουλήθηκαν λεωφορεία 12ετίας με 700 και 1000 ευρώ για παλιοσίδερα και κρατήθηκαν των πάνω από 20 ετών.

Έπρεπε να υπήρχαν 37 εκατομμύρια ευρώ αποθεματικά για νέα λεωφορεία και υπήρχαν 700 ευρώ. Όσοι επικαλούνται λοιπόν και ονειρεύονται ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας απλά ονειρεύονται».

Υπενθυμίζεται πως προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή Αττικής και Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ. Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, προβλέπεται στην τροπολογία ότι θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ, και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.

Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβαση με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ