Skip to main content
Menu Αναζήτηση

Έρχονται αλλαγές στον νόμο για αθέμιτες πρακτικές στην ενημέρωση οφειλετών

Τι σχεδιάζει η Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Αλλαγές στον σχετικό νόμο για τις αθέμιτες πρακτικές στην ενημέρωση οφειλετών από «πρακτικές δικηγορικών εταιρειών, ή δικηγορικών γραφείων που ασκούν αυτή τη δραστηριότητα» σχεδιάζει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, σύμφωνα με όσα ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού -Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» ο γγ Δημήτρης Αυλωνίτης.

Όπως υπογράμμισε, αυτές οι αλλαγές εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό της αρμόδιας διεύθυνσης του Υπουργείου, προκειμένου «να ανταποκρινόμαστε στις καταγγελίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα» αφού όλο και περισσότερες καταγγελίες, οι μισές πλέον, αφορούν δικηγορικά γραφεία και εταιρείες.

 «Για αυτόν τον λόγο άλλωστε», σημείωσε ο κ. Αυλωνίτης, «σχεδιάζουμε αλλαγές στον σχετικό νόμο, προκειμένου να ρυθμιστεί και αυτό το θέμα με πλήρη φυσικά σεβασμό στην αυτοτέλεια του δικηγορικού λειτουργήματος».

Σχετικά με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν το περασμένο έτος, αυτά «αντιστοιχούσαν σε 19 παραβάσεις μετά από καταγγελίες καταναλωτών στη γραμμή καταναλωτή στο τετραψήφιο 1520», ενώ «ήδη το 2019 έχουν επιβληθεί άλλα δύο πρόστιμα για παραβάσεις του νόμου περί ενημέρωσης οφειλετών».

Όσον αφορά την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων και τον καθορισμό της διαδικασίας επιβολής προστίμων, ο γγ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή είπε ότι «υπήρξαν σημαντικά πρόστιμα» που υπεβλήθησαν για πρακτικές αθέμιτες ινστιτούτων αδυνατίσματος. Στο λιανεμπόριο υπήρξαν κάποια πρόστιμα που αφορούσαν την παράδοση των προϊόντων, «ενώ υπήρχαν και κάποια φαινόμενα παραπλάνησης στο ηλεκτρονικό εμπόριο [...] αν και γενικά η εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα είναι καλή».

Αναφερόμενος στην ενημέρωση του καταναλωτή πάνω σε αυτά τα θέματα με συντεταγμένο τρόπο, ο κ. Αυλωνίτης τόνισε: «είμαστε στη φάση ριζικού ανασχεδιασμού της ιστοσελίδας του Υπουργείου που αφορά σε καταναλωτικά θέματα, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να βρει πιο συγκεντρωμένη τη πληροφορία. Επίσης, είμαστε στη διαδικασία εκπόνησης ενός στρατηγικού σχεδίου εξωστρέφειας για τη Γενική Διεύθυνση Καταναλωτή, προκειμένου να κάνουμε όσο το δυνατό περισσότερες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης καταναλωτών».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ