Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ροφήματα με ελληνικά βότανα από δύο φίλες στη Θεσσαλονίκη

Η καινοτομία της εταιρείας που "κέρδισε" το κοινό της 3ης Gourmet Exhibition

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Τα μίγματα ελληνικών βοτάνων της νεοσύστατης "Arritos" που δημιούργησαν δυο παιδικές φίλες στη Θεσσαλονίκη κέρδισαν το βραβείο καινοτομίας από το κοινό της 3ης Gourmet Exhibition που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο λιμάνι.

Συγκεκριμένα, η Arritos Hellenic Herbs, που έκανε μάλιστα το "ντεμπούτο" της με τη συμμετοχή της στην συγκεκριμένη έκθεση, βραβεύθηκε για το μίγμα βοτάνων σε μονοδόσεις, η καινοτομία του οποίου είναι ότι το μίγμα περιέχεται σε χειροποίητα πουγκάκια φτιαγμένα από καθαρό βαμβάκι, πιστοποιημένο για τρόφιμα. 

Η καινοτόμα αυτή λύση βασίστηκε στον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίο οι γιαγιάδες μας φύλασσαν τα βότανα σε βαμβακερά υφάσματα και στην "τσαντίλα", ένα βαμβακερό ύφασμα με πολλαπλές χρήσεις κατά το παρελθόν, όπως μας εξηγεί η κ. Κυβέλη Παντελάκου.  

"Εμπνευστήκαμε από την παράδοση και φτιάξαμε ένα προϊόν πολύ σύγχρονο, που προσφέρει ευκολία καθώς είναι σε μονοδόσεις (μερίδες) για να μπορεί κανείς να πιει ένα τσάι χωρίς να κάνει όλη τη διαδικασία, ένα προϊόν ποιοτικό και δοσμένο με διαφορετικό τρόπο".

10f2.jpg

Το ταξίδι της Arritos ξεκίνησε όταν η κ. Παντελάκου που είναι Πληροφορικός, απολύθηκε από την δουλειά της και αποφάσισε ότι δεν ήθελε πλέον να ασχοληθεί με το αντικείμενο. Έτσι, μαζί με τη φίλη της κ. Βιβή Παναγιωτίδου που είναι Γεωπόνος, άρχισαν να συζητούν και να ψάχνουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να εκμεταλλευθούν με τον σωστό τρόπο τα ελληνικά βότανα, ένα προϊόν που όπως λέει ανεβαίνει τα τελευταία χρόνια. "Ψάχναμε ένα προϊόν ελληνικό, που να είναι και εξωστρεφές, ενώ στοχεύουμε αρκετά και στον τουριστικό τομέα". Κάπως έτσι, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν μια επιχείρηση που εμπνέεται από την παράδοση, όπως λένε.

Αυτήν τη στιγμή η Arritos έχει φτιάξει 5 γεύσεις ενώ συνολικά οι κωδικοί των προϊόντων είναι 8, καθώς κάποιες γεύσεις βγαίνουν σε δυο διαφορετικές συσκευασίες (συσκευασία με χύμα βότανα και συσκευασία σε μονοδόσεις).

Με δεδομένο ότι τους ενδιαφέρει η εξωστρέφεια, δίνουν έμφαση στις συσκευασίες τους, οι οποίες είναι και στα αγγλικά, ενώ υπάρχουν επίσης και κάποιες πληροφορίες σε κώδικα μπραιγ, που παραπέμπουν στο σάιτ τους που είναι προσβάσιμο.

"Στοχεύουμε στον τουρισμό γιατί πιστεύουμε πάρα πολύ στο ελληνικό βότανο σαν προϊόν. Έχουμε πολλά καταπληκτικά προϊόντα στην Ελλάδα, μέλι ελαιόλαδο κλπ. Ένα από αυτά είναι και τα βότανα. Θέλουμε να συμβάλουμε στο να μπει το ελληνικό βότανο στην γαστρονομική και τουριστική κουλτούρα. Είναι κάτι που το γνωρίζουμε από την παράδοσή μας αλλά πρέπει μπει και στο σήμερα", μας λέει η κ. Παντελάκου.

10f1.jpg

Η φιλοσοφία

Δημιούργησαν τα μίγματα με κριτήριο τόσο τις ευεργετικές τους ιδιότητες όσο και τη γεύση και το ευχάριστο άρωμα. "Το ότι τα ελληνικά βότανα έχουν ευεργετικές είναι γνωστό. Υπάρχουν πολλά βότανα που είναι πολύ ευεργετικά αλλά δεν είναι ευχάριστα. Εμείς θέλαμε να κάνουμε τα ροφήματά μας έτσι ώστε να είναι και ευχάριστα να τα πίνει κανείς", λέει η κ. Παντελάκου και εξηγεί ότι το μάρκετινγκ της εταιρείας τους είναι στοχευμένο περισσότερο στην εμπειρία του ροφήματος, παρότι υπάρχουν και οι ευεργετικές ιδιότητες, γιατί θέλουμε να ξεπεραστεί η λογική ότι θα πιω ένα βότανο γιατί είμαι άρρωστος, γιατί έχω κάποιο πρόβλημα. Ναι, φυσικά και θα πιω ένα βότανο επειδή θα μου κάνει καλό αλλά θα το πιω και επειδή είναι ευχάριστο και θέλω απλά να το απολαύσω".

Εξάλλου αυτό φανερώνει και το όνομα της επιχείρησης. "Άρρητος γνώση είναι με άλλα λόγια η εμπειρία. Ουσιαστικά κάτι που δεν μεταφέρεται με λόγια, που πρέπει να το βιώσεις, να το μυρίσεις, να το ζήσεις, να το αισθανθείς για να το καταλάβεις. Αυτό θέλουμε να περάσουμε μέσα από τα μίγματά μας για αυτό και πίσω από τις συσκευασίες σε κάθε γεύση περιγράφεται και μια εμπειρία από την οποία είναι εμπνευσμένο και το μίγμα", επισημαίνει η ίδια.

Σε αυτή τη φάση, οι εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με καταστήματα όπως ντελικατέσεν και παντοπωλεία αλλά και ξενοδοχεία για να βγάλουν το προϊόν τους στην αγορά. Τα σημεία πώλησης θα μπορεί κανείς να τα βρίσκει στο site τους.

Η έδρα της επιχείρησης είναι στη Θεσσαλονίκη όπου γίνεται και η συσκευασία σε δικό τους χώρο, πιστοποιημένο με ISO 22000.

Τα βότανα προέρχονται από όλη την Ελλάδα μέσα από συνεργασίες με παραγωγούς που επιλέγονται με κριτήρια ποιότητας γεύσης και αρώματος.

 

ΣΥΡΕΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΥΡΕΤΕ ΔΕΞΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη
Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ - Στον ΟΑΣΘ μόνο 50 λεωφορεία τα οποία θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, θα εξυπηρετούν τους πολίτες
Μεγάλη απεργία 24 ωρών: Ποιοι βάζουν λουκέτο - Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη