Skip to main content
Menu

Πατερας: Να φέρουμε πίσω στην Θεσσαλονίκη την κρουαζιέρα

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος πρότεινε να ξεκινήσει η πόλη με niche αγορές

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ 

Να γίνει προσπάθεια από όλους ώστε «να φέρουμε πίσω στη Θεσσαλονίκη» την κρουαζιέρα, τόνισε ο Δρ Γιώργος Πατέρας πρόεδρος Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, από το βήμα του Export Summit VII που διοργανώνει σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο ΣΕΒΕ.

«Έχετε πολλά να προσφέρετε, τη Βεργίνα, τον Όλυμπο, το Αγ. Όρος, τα μουσεία», είπε μεταξύ άλλων. Παραδέχθηκε ότι το μέγεθος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δεν επιτρέπει την προσέγγιση μεγάλων κρουαζιεροπλοίων των 4.000 επισκεπτών, αλλά είναι εύκολο όπως είπε να ξεκινήσετε με Niche αγορές, εστιασμένες δηλαδή σε συγκεκριμένες ομάδες τουριστών, και με μικρότερα πλοία. Θεωρούμε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντική δραστηριότητα για το λιμάνι και για την πόλη, τόνισε.

Τόνισε δε ότι θα ήταν προτιμότερο αυτά τα κρουαζιερόπλοια να κάνουν home porting στη Θεσσαλονίκη για να μπορέσει να δουλέψει και η τοπική οικονομία, τα εστιατόρια, τα εμπορικά καταστήματα, τα καφέ κλπ. καθώς όπως τόνισε στην περίπτωση που ένα κρουαζιερόπλοιο περνάει απλώς από ένα λιμάνι (call visit) ξοδεύονται 80 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, ενώ στην περίπτωση του home porting, ξοδεύονται 170 ευρώ ανά άτομο την ημέρα.

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ κ. Σωτήρης Θεοφάνης. Και αυτός τόνισε ότι στο θέμα της κρουαζιέρας, η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να γίνει Πειραιάς, μπορεί όμως να είναι ένα σημαντικό κέντρο για μικρομεσσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια με συγκεκριμένους προορισμούς. Η ιστορία της, της δίνει τη δυνατότητα για κάτι τέτοιο, όπως τόνισε. Αλλά πρόσθεσε ότι χρειάζεται προϊόν που «τόσο καιρό δεν καταφέραμε να φτιάξουμε». Δεν γίνεται να πείσεις αν δεν κάνεις «πακέτο» με τη Βεργίνα, τον Όλυμπο και άλλα αξιοθέατα, όπως τόνισε. 

Για την κρουαζιέρα μίλησε και ο Γιώργος Καστελλάνος, εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος. 

Όπως είπε, η ζήτηση για κρουαζιέρα παρουσιάζει διεθνώς αύξηση ενώ και η συνολική αξία των αγαθών και των υπηρεσιών που παράγονται από τη βιομηχανία της κρουαζιέρας αυξάνεται ραγδαία. Οι σύγχρονες τάσεις συγκλίνουν στα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια, τόνισε ακόμη.

Είπε ακόμη ότι η περιοχή της Μεσογείου αποτελεί τον δεύτερο πιο σημαντικό προορισμό κρουαζιέρας στον κόσμο μετά από αυτόν της Καραϊβικής.

Για την Ελλάδα είπε ότι στο χώρο της Μεσογείου είναι ο τρίτος προορισμός κρουαζιέρας μετά την Ιταλία και την Ισπανία και αυτό γιατί οι δυο αυτές χώρες έχουν αναπτύξει λιμάνια τους σαν σημεία εκκίνησης κρουαζιέρας (home port) «κάτι στο οποίο όμως εμείς υστερούμε». Εκτίμησε πάντως ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει τα χαρακτηριστικά για να παίξει αυτόν τον ρόλο.

Ο Πειραιάς, η Σαντορίνη, η Μύκονος το Ηράκλειο, η Κέρκυρα και το Κατάκολο είναι στους πρώτους προορισμούς της μεσογείου, αλλά ο ίδιος τόνισε ότι προορισμοί όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όχι μόνο στις λιμενικές εγκαταστάσεις αλλά και στο χώρο προορισμού καθώς είναι μικρά νησιά που καλούνται να δεχθούν έναν τεράστιο όγκο τουριστών. «Ετσι γίνεται εντονότερη η ζήτηση νέων και εναλλακτικών διαδρομών τόσο στη χερσαία όσο και στη νησιωτική Ελλάδα και γι αυτό όπως είπε είναι σημαντικό να αναπτυχθούν συνέργειες μεταξύ λιμένων και προορισμών που βρίσκονται στην ίδια περιοχή όπως αυτή της Β. Ελλάδα στη δημιουργία νέων προτάσεων, ικανοποιώντας μάλιστα τις νέες τάσεις για θεματικές κρουαζιέρες. Στο δίκτυο της Β. Ελλάδας πρωταγωνιστικό ρόλο έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», τόνισε, μεταξύ άλλων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ