Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τι αλλάζει στη νομοθεσία και τα ΚΤΕΟ μετά τον εντοπισμό πάνω του 1 εκατομμυρίου οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα;

νομοθεσια-κτεο

Ο πρώτος έλεγχος για τα γυρισμένα χιλιόμετρα εντόπισε πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα

Ο πρώτος έλεγχος για τα γυρισμένα χιλιόμετρα εντόπισε πάνω από 1 εκατομμύριο οχήματα και φαίνεται πως οδήγησε την πολιτεία να ακολουθήσει μία ελαστικότερη πολιτική κυρώσεων στους ιδιοκτήτες.

Αρκετοί ιδιοκτήτες ακόμα δεν μπορούν να πιστέψουν πως το όχημα που αγόρασαν πρόσφατα έχει γυρισμένα χιλιόμετρα και έπεσαν θύματα απάτης.

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2019 ιδιωτικά και δημόσια ΚΤΕΟ άνοιξαν τα δεδομένα τους ώστε να δημιουργηθεί μία νέα βάση δεδομένων και να διενεργηθεί η απαραίτητη διασταύρωση για τα οχήματα με τα γυρισμένα χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που προέκυψαν περίπου 2 στα 10 οχήματα της χώρας που ήταν κυρίως άνω της 5ετίας, εντοπίστηκαν με αναντιστοιχίες στα χιλιόμετρα τους και θα έπρεπε να κοπούν από τους τεχνικούς ελέγχους. Αυτό σήμαινε σύμφωνα με τον νόμο, επανέλεγχο του οχήματος εντός 20 ημερών ύστερα από την πρόσθεση των γυρισμένων χιλιομέτρων και καταβολή νέων ποσών για τις διαδικασίες.

Ο υφυπουργός Μεταφορών μετά το χάος που δημιουργήθηκε, εξέδωσε σχετική τροπολογία που ορίζει επακριβώς τον τρόπο διενέργειας του ελέγχου στα ΚΤΕΟ σε περίπτωση εντοπισμού γυρισμένων χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με το νέο ισχύον νομικό πλαίσιο, όταν εντοπιστούν γυρισμένα χιλιόμετρα σε ένα όχημα, δεν γίνεται εκκίνηση ποινικών κυρώσεων για τον ιδιοκτήτη του, όμως γίνεται αρχειοθέτηση των στοιχειών του οχήματος για μελλοντική χρήση, ώστε να υπάρξει σταθερότητα.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση δίνει ανάσα στους εξαπατημένους ιδιοκτήτες οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα, αλλά και βοηθά στο ξεκαθάρισμα και τη δημιουργία μίας τράπεζας πληροφορίων σχετικά με τα οχήματα που κυκλοφορούν.

Τα γυρισμένα χιλιόμετρα αποτελούν ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, καθώς όχι μόνο δημιουργούν προβλήματα στους ελέγχους ΚΤΕΟ, αλλά και γιατί ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν γνωρίζει την πραγματική κατάσταση του οχήματος του, τις ανάγκες του και εν τέλει το ποσό που έχασε από τη συγκεκριμένη αγορά.

Αρκετοί ιδιοκτήτες κυρίως παλιών οχημάτων, επεμβαίνουν στην χιλιομέτρηση με σκοπό την εξαπάτηση των υποψήφιων αγοραστών και το μεγαλύτερο κέρδος. Η συγκεκριμένη πρακτική είναι πολυετής και έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες από το κράτος για να σταματήσει τα τελευταία χρόνια.

Οι πρακτικές με τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και τους ελέγχους στο ΚΤΕΟ είναι η μόνη ρεαλιστική λύση του προβλήματος, καθώς η δημιουργία μητρώου για οχήματα με γυρισμένα χιλιόμετρα θα δώσει μια εικόνα και θα κρατά την πραγματική «ιστορία» ενός αυτοκινήτου ή μίας μηχανής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί