Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πτώση τζίρου στο 90% για τα ταξί λόγω λοκντάουν

taxi-oasth

Σε δύσκολη κατάσταση είναι οι ταξιτζήδες που βλέπουν τα έσοδά τους μειωμένα, ενώ οι πιο συχνοί πελάτες είναι ασθενείς

Της Λεμονιάς Βασβάνη

 

Σε δεινή οικονομική κατάσταση είναι οι ταξιτζήδες που έχουν δει τα έσοδά τους να συρρικνώνονται με πτώση τζίρου στο 90%, την πελατεία να μειώνεται λόγω του λοκντάουν, και να περιορίζεται κυρίως στους ασθενείς, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα για τους περισσότερους να βγουν σε αναστολή.

«Στο πρώτο λοκντάουν κυκλοφορούσαν 200-250 ταξί από τον συνεταιρισμό μας στην πόλη, ενώ τώρα περισσότερα από 850. Αυτό συμβαίνει επειδή στο δεύτερο λοκντάουν δεν υπάρχει δυνατότητα να βγούμε σε αναστολή και να πάρουμε το επίδομα των 800 ευρώ. Αυτό ισχύει μόνο για τους οδηγούς και όχι για τους ιδιοκτήτες ταξί», εξήγησε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» ο Πρόεδρος της Taxiway κ. Θεόδωρος Σταυρίδης. Συμπλήρωσε πως «την ίδια ώρα υπάρχουν έξοδα για την συντήρηση των οχημάτων, ενώ πρέπει να πληρώσουν τα ένσημα των οδηγών, αλλά και να προμηθευτούν τα τέλη κυκλοφορίας του νέου έτους».

Έως και… 4 ώρες περιμένουν για πελάτες

Εν τω μεταξύ, όπως μας είπε, «στις πιάτσες των ταξί οχήματα παραμένουν επί 3, 3 ½ και μερικές φορές και 4 ώρες στην αναμονή για πελάτες. Ουσιαστικά βγαίνουμε εμείς για να “κυνηγήσουμε” πελάτες. Παράλληλα έχει μειωθεί ο αριθμός των ατόμων που μπορεί να εξυπηρετεί κάθε όχημα με υποχρέωση να μπαίνει μόνο ένας επιβάτης. Αυτό κάνει το ταξί μια υπηρεσία μεταφοράς πιο ακριβή. Σκεφτείτε πχ μια 4μελής οικογένεια που πριν θα μετακινούνταν με 4-6 ευρώ, τώρα θα πρέπει να πληρώσει πολλαπλάσιο κόστος. Ή ένα ζευγάρι για να μετακινηθεί πρέπει να πάρει διαφορετικά ταξί. Μας έχουν κάνει ακριβούς και απλησίαστους. Την ίδια ώρα ενώ σε όλες τις άλλες μεταφορές, ΚΤΕΛ, αεροπορικές, τρένα, έχουν επιδοτηθεί οι κενές θέσεις, σε εμάς δεν ισχύει κάτι τέτοιο».

 

Δωρεάν μεταφορά εθελοντών νοσηλευτών

taxi.jpg

Αξίζει να σημειωθεί πως οχήματα του συνεταιρισμού μεταφέρουν δωρεάν, από και προς τα νοσοκομεία και από και προς τα ξενοδοχεία όπου μένουν, τους εθελοντές νοσηλευτές που έχουν έρθει για να συνεισφέρουν στη μάχη κατά του κορωνοϊού. «Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για να πούμε ευχαριστώ σε αυτούς τους ανθρώπους», σημείωσε ο πρόεδρος της Taxiway.

Κρούσματα σε οδηγούς

Επίσης όπως είπε ο κ. Σταυρίδης τα οχήματα του συνεταιρισμού απολυμαίνονται μέσω ενός ευρωπαϊκού προγράμματος με λαμπτήρες.

Ωστόσο από το κύμα της πανδημίας δεν έχουν μείνει αλώβητοι και οι οδηγοί. «Αυτό το διάστημα έχουμε 2-3 περιστατικά με διασωληνωμένους συναδέρφους μας σε νοσοκομεία. Τα ταξί δεν έχουν σταματήσει να μεταφέρουν ασθενείς. Εξάλλου πολλές φορές δεν υπάρχουν και ασθενοφόρα», σημείωσε.

Στην πόλη μας υπάρχουν γύρω στα 2000 ταξί από τα οποία τώρα κυκλοφορούν τα 1800. Ωστόσο αν και υπάρχει το μέτρο της επιστρεπτέας προκαταβολής, αρκετοί από αυτούς δεν το δικαιούνται. «Στον συνεταιρισμό μας μόνο το 20% δικαιούται αυτή την ενίσχυση. Αυτό συμβαίνει επειδή το ΦΠΑ κατέβηκε στο 6%. Στους συντελεστές που έχουν μπει για την επιστρεπτέα δεν μας “πιάνει”, άρα δεν μπορούμε να λάβουμε την ενίσχυση», σχολίασε ο κ. Σταυρίδης.

Λεοντιάδης: «Περιμένουμε να ανοίξει η αγορά για να κινηθούμε»

Στη δυσχερή θέση των ταξιτζήδων αναφέρθηκε στον «Τύπο Θεσσαλονίκης» και ο πρόεδρος  του σωματείου ιδιοκτητών επιβατηγών αυτοκινήτων ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», κ. Κλήμης Λεοντιάδης. «Αυτή την στιγμή έχουμε πτώση τζίρου 85-90%. Ουσιαστικά δεν υπάρχει κίνηση και μένουν μόνο οι ασθενείς τους οποίους μεταφέρουμε. Ελπίζουμε όλα να πάνε καλά και να ανοίξει η αγορά για να βοηθηθούμε ,γιατί από την πολιτεία φαίνεται πως δεν μπορούμε να περιμένουμε στήριξη προς το παρόν».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως το Σάββατο κατέθεσαν στον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη υπόμνημα με τα αιτήματά τους. Τι ζητούν; «Να ενταχθούν όλοι οι ταξιτζήδες στην επιστρεπτέα προκαταβολή 4 γιατί το 60% περίπου από αυτούς έμειναν έξω. Να δοθεί επιδότηση για  τις κενές θέσεις όπως έχει ήδη γίνει στα άλλα μέσα μεταφοράς αεροπλάνα, ΚΤΕΛ κλπ. Τέλος να δοθεί αναστολή πληρωμών στους λογαριασμούς μας (ΕΦΚΑ, τέλη κυκλοφορίας, εφορία) τουλάχιστον για ένα εξάμηνο, ώστε να μπορέσουμε κάπως να βοηθηθούμε, να πάρουμε μια ανάσα», ανέφερε ο κ. Λεοντιάδης.

Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας "Τύπος Θεσσαλονίκης"

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη
Το Σάββατο η «Ημέρα Καριέρας» Ψηφιακής Οικονομίας της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλονίκη - 40 επιχειρήσεις με 500 θέσεις εργασίας
Ανοίγουν 500 θέσεις εργασίας σε ειδικότητες ψηφιακής τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη