Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Εργοτάξιο η Ελλάδα: Αυτά είναι τα 15 μεγάλα έργα - Τα δύο που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη

Yλοποιούνται ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης

Σε ένα τεράστιο εργοτάξιο έχει μετατραπεί η Ελλάδα, με πολλά έργα να βρίσκονται είτε στο στάδιο υλοποίησης, είτε σε προχωρημένη ωρίμανση.

Στα μεγάλα έργα που θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των πολιτών, καθιστώντας ευκολότερες τις μετακινήσεις τους αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών. 

Όπως υποστήριξε ο υπουργός, ο κλάδος των κατασκευών βρίσκεται ξανά σε περίοδο άνθισης και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την προσέλκυση σοβαρών ξένων επενδυτών, την ίδια ώρα που τα έργα δημιουργούν «χιλιάδες νέες και καλά αμειβόμενες νέες θέσεις απασχόλησης, τόσο για επιστημονικό όσο και για τεχνικό προσωπικό».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση ειδικά για τον τομέα των κατασκευών, ώστε να διασφαλιστεί ότι η κατασκευαστική δραστηριότητα θα συνεχιστεί απρόσκοπτα, μετά τις αναθεωρήσεις στις τιμές των υλικών.

Τα 15 έργα που γίνονται πραγματικότητα

«Έργα που οι πολίτες τα περίμεναν επί τόσα χρόνια, γίνονται επιτέλους πραγματικότητα»,  πρόσθεσε ο υπουργός. Ακολουθούν τα 15 έργα που υλοποιούνται ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης.

E65 αυτοκινητόδρομος

Βόρειο τμήμα Ε65

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 70,5 χλμ. ο οποίος θα συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό και αναμένεται να παραδοθεί στους οδηγούς τον Αύγουστο του 2024. Με την ολοκλήρωση του του έργου – με προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ – το ταξίδι Λαμία-Εγνατία Οδός θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά. 

Πάτρα - Πύργος

Πρόκειται για τον νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 74,8 χλμ. ο οποίος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2025 και θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα-Πύργος. Το συνολικό κόστος είναι 331 εκ. ευρώ. -

Άκτιο – Αμβρακία

Με μήκος που φτάνει λίγο κάτω από τα 50 χιλιόμετρα (48,5 για την ακρίβεια) ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο στην περιοχή, έπειτα από τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023.

ΒΟΑΚ

Ο Βόρειος Οδικής Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, θα έχει συνολικό μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια. Εκτιμάται ότι στις αρχές του 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου και αμέσως μετά θα αρχίσουν να παραδίδονται σταδιακά και τα υπόλοιπα τμήματα.

Γραμμή 4 Μετρό

Θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα έχει μήκος γραμμής 13 χλμ. Έχει προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ και θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό σε περίπου 8 χρόνια, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού Γουδή-Κυψέλη σε 13 λεπτά.

Επέκταση Γραμμής 3 προς Πειραιά

Πρόκειται για 6 νέους σταθμούς, οι 3 εκ των οποίων (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια) λειτουργούν κανονικά, ενώ έως το τέλος του καλοκαιριού θα παραδοθούν και οι υπόλοιποι (Μανιάτικα, Πειραιάς, και Δημοτικό Θέατρο). Η επέκταση θα περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ., με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται στα 730 εκ. ευρώ.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Το πολυσυζητημένο μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο εντός του 2023, περιλαμβάνοντας 13 σύγχρονους σταθμούς (βασικό έργο) με μήκος γραμμής 9,6 χλμ. Προβλέπεται να έχει μεταξύ άλλων 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς τελευταίας τεχνολογίας και συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων.

Σημειώνεται ότι βασικοί οδικοί άξονες της πόλης ανακτούν σταδιακά τη μορφή που είχαν πριν ξεκινήσουν οι εργασίες του μετρό. Η απομάκρυνση πολλών εργοταξίων έχουν αποδώσει ξανά στην πόλη το μεγαλύτερο μέρος των χώρων που για χρόνια ήταν κατειλημμένοι.

μετρο θεσσαλονίκης

Flyover - Θεσσαλονίκη

Το έργο αφορά τη δημιουργία νέου οδικού άξονα 13,5 χλμ. που θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο (εξου και η ονομασία «flyover»). Το έργο είναι προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ.

Ιδιαίτερα σημαντική συμβολή στη λύση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη Θεσσαλονίκη θα έχει ο Flyover, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, όπως επισήμανε στο πλαίσιο του Στρατηγικού Συνεδρίου «Επιμελώς Επιχειρείν» που διοργάνωσαν  το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Επιχειρηματικότητας και Αειφόρου Ανάπτυξης (IEA).

Πρόκειται για έναν νέο οδικό άξονα ο οποίος θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο (εξου και η ονομασία «flyover»). 

Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (ΥΤΛ) μήκους 13,5 χλμ., από τα οποία τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Επιπροσθέτως, το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία 9 ανισόπεδων κόμβων8 νέων γεφυρών και 3 σηράγγων.

Η ολοκλήρωση του έργου θα σηματοδοτήσει την ύπαρξη ενός υπερσύγχρονου οδικού άξονα πολύ υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Επομένως, θα μειωθεί σε σημαντικό βαθμό ο όγκος των αυτοκινήτων εντός της πόλης, άρα και το κυκλοφοριακό χάος.  Ο Flyover έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο (ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ) και πλέον έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τις υπογραφές, για να ακολουθήσει η εγκατάσταση των πρώτων εργοταξίων, στο τέλος του έτους. Το έργο προωθείται με το μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και είναι προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ.

flyover θεσσαλονικη

Έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης

Πρόκειται για αντιπλημμυρικά έργα ύψους 1,3 δισ. ευρώ σε όλη τη χώρα για την προστασία πολιτών και υποδομών που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας καθώς και άλλα 500 εκατ. που διατίθενται για έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων που υλοποιούνται από τους παραχωρησιούχους.

Επέκταση Λεωφόρου Κύμης

Αφορά ένα έργο ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το 2027 και θα περιλαμβάνει έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο συνολικού μήκους 4,2 χλμ. που θα ενώνει την έξοδο της Λεωφόρου Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας.

Υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως

Η υπόγεια αστική σήραγγα μήκους από περίπου 2,5 έως και λίγο πάνω από 3 χλμ. θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Αυτή τη στιγμή εκπονούνται οι απαιτούμενες μελέτες οι οποίες αποτελούν προθάλαμο της έναρξης των εργασιών.

Επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα

Πρόκειται για δύο από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, να έχει αναφέρει ότι δρομολογούνται οι διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών. Από τη μία πλευρά ο αυτοκινητόδρομος θα κατευθυνθεί προς το λιμάνι της Ραφήνας με παράκαμψη της Λ. Μαραθώνος και από την άλλη θα γίνει η διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου από το Μαρκόπουλο έως το λιμάνι του Λαυρίου.

αττικη οδος

Μπράλος – Άμφισσα

Πρόκειται για ένα κομμάτι μήκους 25 χλμ. που θα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου Οδικού Άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο». Αφορά την κατασκευή του τμήματος από το Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Έχει προϋπολογισμό 285 εκ. ευρώ.

Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 210 εκ. ευρώ και περιλαμβάνει τα εξής οδικά τμήματα.

Από την Υψηλή Γέφυρα μέχρι τη Νέα Λάμψακο μήκους 4 χλμ. περίπου, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο ανισόπεδος κόμβος Αγίου Στεφάνου. Προβλέπεται επίσης κατασκευής γέφυρας τύπου “fly-over” μήκους περίπου 250 μ., και διαδρομές διοχέτευσης της κυκλοφορίας προς το τοπικό οδικό δίκτυο της Χαλκίδας και το παραλιακό μέτωπο για την εξυπηρέτηση των προβλεπόμενων λειτουργιών υδατοδρομίου, ελλιμενισμού σκαφών, κλπ.

Νέα Λάμψακος – Παράκαμψη Ψαχνών: Κύριος άξονας, από τη Νέα Λάμψακο, ως την αρχή της παράκαμψης Ψαχνών, συνολικού μήκους 16,5 χλμ. Περιλαμβάνει την παράκαμψη της Χαλκίδας και της Νέας Αρτάκης.

Παράκαμψη Ψαχνών: Η αρτηρία, μήκους περίπου 4,6 χλμ. είναι υπεραστική και με πρόβλεψη παράπλευρου οδικού δικτύου και ισόπεδων κόμβων.

Σύνδεση Βόρειας – Νότιας Εύβοιας: Σύνδεσης του του Ανισόπεδου Κόμβου Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια. Η αρτηρία, μήκους περίπου 2,4 χλμ. είναι υπεραστική και με πρόβλεψη παράπλευρου οδικού δικτύου και ισόπεδων κόμβων.

Περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης.

Με προϋπολογισμό 36 εκ. ευρώ, αφορά την κατασκευή της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης που θα συνδέει το λιμάνι της πόλης με την Εγνατία Οδό. Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ ο χρόνος περαίωσης του έργου έχει οριστεί στις 24 μήνες.

Πηγή carandmotor.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Παρέμβαση Ζέρβα για κυκλοφοριακό: Άμεσα μέτρα για τη διευκόλυνση των πολιτών

Ανατροπή για τις μάσκες - Εισήγηση ειδικών να μείνει υποχρεωτική σε 3 μέρη

Βιασμός 22χρονης σε παραλία στη Χαλκιδική - Νέο πρόσωπο στο στόχαστρο της ΕΛΑΣ

AEGEAN: Δημιουργεί σήμερα τους μηχανικούς αεροσκαφών του αύριο - Πρόγραμμα Υποτροφιών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΕ: Χάνει ΦΠΑ 3.000 ευρώ το δευτερόλεπτο λόγω απάτης - Οι προτάσεις της Κομισιόν
Στην Ελλάδα οι απώλειες ΦΠΑ περιορίστηκαν από το 23,4% των δυνητικών εσόδων στο 19,7% με τον προϋπολογισμό να χάνει 3,2 δισεκ. ευρώ
ΕΕ: Χάνει ΦΠΑ 3.000 ευρώ το δευτερόλεπτο λόγω απάτης - Οι προτάσεις της Κομισιόν