Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η είσοδος στα αθλητικά είδη που αλλάζει τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα

Οξύνεται ο ανταγωνισμός με την είσοδο της JD Sports στην Ελλάδα

Την περαιτέρω ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος ανταγωνισµού, που υφίσταται στο τοπίο της λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών, αναµένεται ότι θα επιφέρει στην ελληνική αγορά η ενεργοποίηση του εµπορικού σήµατος της JD Sports, µέσω της άφιξής της µε το πρώτο κατάστηµα στη χώρα µας στο εµπορικό κέντρο Smart Park των Σπάτων. Συνυπολογιζoµένου του καταστήµατος στο Smart Park, έως το τέλος του 2022 είναι προγραµµατισµένη η λειτουργία έως και τριών συνολικά καταστηµάτων JD Sports στην Αττική. Στη συνέχεια, κατά το πρώτο τρίµηνο του 2023 επίκειται η λειτουργία του σηµείου πώλησης στην Κύπρο. Συν τοις άλλοις, έως το τέλος του φετινού Οκτωβρίου το υφιστάµενο πλάνο προβλέπει την έναρξη λειτουργίας και των αντίστοιχων ηλεκτρονικών καταστηµάτων για τις δύο χώρες.

Το 2021 ο εν λόγω όµιλος της JD Sports ήταν αυτός που έκανε την κίνηση απόκτησης της πλειοψηφίας των µετοχών –του 80%– της Cosmos Group, που στη χώρα µας διακινεί τα εµπορικά σήµατα Cosmos Sport, Sneaker10, Sportsfactory, Slamdunk και Rundome. Το υπόλοιπο 20% των µετοχών διατηρεί η οικογένεια Τσικνάκη, η οποία ίδρυσε την Cosmos Sport το 1982. Σε ό,τι αφορά την ισχύ της βρετανικής πολυεθνικής επιχειρηµατικής οντότητας, µε βάση τα οικονοµικά στοιχεία για τη χρήση του 2022, που έκλεισε στις 29 Ιανουαρίου της χρονιάς που διανύουµε, κατέγραψε κύκλο εργασιών 8,5 δισεκατοµµυρίων στερλινών.

Στη χώρα µας, καθώς και στην Κύπρο, όπου έχει παρουσία, η εξαγορασθείσα Cosmos Group διατηρεί 65 καταστήµατα. Το 2021 ο κύκλος εργασιών της άγγιξε τα 82 εκατοµµύρια ευρώ, από 52 εκατοµµύρια ευρώ που ήταν το 2020. Η συγκεκριµένη επίδοση οφείλεται σε µεγάλο βαθµό –σύµφωνα µε στελέχη της επιχείρησης– στα νέα σηµεία που προστέθηκαν στο δίκτυο και κατά τη διάρκεια του 2021.

Το e-commerce αντιπροσωπεύει ποσοστό 35%-40% επί των συνολικών πωλήσεων, αριθµός που είχε αγγίξει ακόµα και το 50% όταν τα φυσικά καταστήµατα ήταν κλειστά λόγω της πανδηµίας. Από πλευράς των παραδοσιακών πολυεθνικών δυνάµεων, η Adidas προσπάθησε να αξιοποιήσει το κενό που ουσιαστικά έχει δηµιουργηθεί το τελευταίο χρονικό διάστηµα στην αγορά, ιδίως µετά την αλλαγή σκυτάλης στον έτερο µεγάλο παίκτη των αθλητικών ειδών, τη Nike, και τη µετάβαση από την εποχή Folli Follie στον όµιλο του Antonio Percassi, η οποία επανήλθε στην οδό Ερµού στην Αθήνα στις αρχές του φετινού καλοκαιριού, µε το καινούργιο της κατάστηµα στην οδό Ερµού 44. Στον προγραµµατισµό της Adidas είναι και η λειτουργία ενός outlet καταστήµατος στον ευρύτερο πυρήνα του κέντρου της Αθήνας, στα πρότυπα αυτών που βρίσκονται στη Νέα Σµύρνη, την Αγία Παρασκευή ή τη Θεσσαλονίκη.

Πάνω από 500 εκατ. ευρώ ο τζίρος Η αξία πωλήσεων της ελληνικής αγοράς στο σύνολό της υπολογίζεται αυτήν τη στιγµή ότι κινείται σε πάνω από 500 εκατ. ευρώ, κάτι που αναµένεται να αλλάξει δραστικά µέσα στα επόµενα έτη λόγω της διαρκώς ανοδικής τάσης που εµφανίζουν τα αθλητικά είδη παγκοσµίως αλλά και του ενισχυόµενου τουριστικού ρεύµατος στη χώρα µας.

Intersport: Αναβάθµιση καταστηµάτων

Στο επίκεντρο των κινήσεων  που καταγράφουν οι µεγάλες αλυσίδες, ο ισχυρός παίκτης της ελληνικής αγοράς, η Intesport, έχει ήδη ξεκινήσει από το 2021 την υλοποίηση του τριετούς επενδυτικού της σχεδιασµού, δίνοντας βαρύτητα στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εµπορίου, στα logistics και στην αναβάθµιση των καταστηµάτων του δικτύου της. Μάλιστα η Intersport προέβη το 2021 στην ολοκλήρωση επένδυσης για τη λειτουργία του αυτοµατοποιηµένου κέντρου logistics, µε δυνατότητα εξυπηρέτησης του δικτύου καταστηµάτων της αλυσίδας, που υπερβαίνει αριθµητικά τα 120, καθώς και των παραγγελιών που εξυπηρετούνται µέσα από το κανάλι του ηλεκτρονικού εµπορίου. Ο όµιλος Φουρλή, εκτός από τα Intersport, στο δίκτυο καταστηµάτων αθλητικής λιανικής διατηρεί και τα The Athlete’s Foot. Το 2021 οι πωλήσεις αθλητικών ειδών για τον όµιλο Φουρλή –Ιntersport και Athlete’s Foot– ανήλθαν στα 166,6 εκατ. ευρώ, από 127 εκατ. ευρώ το 2020 (+31,2%).

Zakcret: Ο ανερχόµενος παίκτης

Από τις ανερχόμενες και υπολογίσιμες δυνάμεις  το τελευταίο διάστηµα στην αγορά αθλητικών ειδών είναι η Zakcret. Η αλυσίδα της εκ Ζακύνθου ορµώµενης οικογένειας Χαϊκάλη, στην τελευταία δηµοσιευµένη χρήση του 2020, είχε κύκλο εργασιών 27,5 εκατοµµυρίων ευρώ, κινούµενη ανοδικά κατά 5,17% (26,2 εκατοµµύρια ευρώ το 2019). ∆ιαχειρίζεται τα εµπορικά σήµατα Zakcret Sports, Sneaker Cage, Outletcenter.gr και District Seventy Five. Mε τα περισσότερα καταστήµατά της να βρίσκονται στην Αττική, το τελευταίο διάστηµα πραγµατοποιεί κινήσεις επέκτασης του δικτύου της και στην περιφέρεια, µε την ίδρυση σηµείων πώλησης σε περιοχές όπως τα Χανιά ή και η Λάρισα στη διάρκεια του 2021. Ταυτόχρονα, όµως, έχει καταστήµατα και σε άλλες πόλεις εκτός πρωτεύουσας, καθώς το 2022 συνέχισε το πλάνο επέκτασης εκτός Αττικής, ανοίγοντας τον περασµένο Απρίλιο ένα νέο σηµείο στα Ιωάννινα, ενώ ήδη δραστηριοποιείται και στη Θεσσαλονίκη.

Σιόντης Α.Ε.: Βήµατα περαιτέρω ανάπτυξης µε όχηµα τα "Hall of Brands", "Saint Soles" και "Sneakerology" 

Στις επιχειρήσεις που επίσης κινούνται αναπτυξιακά  το τελευταίο διάστηµα είναι και η Σιόντης Α.Ε., δηµιούργηµα του παλαίµαχου ποδοσφαιριστή του ΠΑΣ Γιάννινα και του Ολυµπιακού, Γιώργου Σιόντη. Αυτήν τη στιγµή διαχειρίζεται τα εµπορικά σήµατα Hall of Brands, Saint Soles και Sneakerology. Η εταιρεία, που έχει έδρα τα Ιωάννινα, κατέγραψε τζίρο 14 εκατοµµυρίων ευρώ το 2021, ο οποίος αναµένεται ότι θα αγγίξει φέτος τα 18 εκατοµµύρια ευρώ. Στο πλάνο της είναι η σταδιακή επέκταση σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Κοζάνη, Κέρκυρα, Ρόδο, Χαλκίδα, καθώς και στην Κύπρο έως και το 2026. Στις επενδυτικές κινήσεις του 2022 καταγράφεται η δηµιουργία του νέου καταστήµατος στο εµπορικό κέντρο που φιλοξενεί τους κινηµατογράφους Village Cinemas στην περιοχή του Ρέντη, µε συνολική επιφάνεια 3.700 τ.µ., που αποτελεί ένα από τα µεγαλύτερα καταστήµατα πώλησης αθλητικών στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: capital

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ