Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Τα 6 πιο ηχηρά «λουκέτα» για μεγάλες ξένες αλυσίδες καταστημάτων στην Ελλάδα

Εμβληματικές ξένες αλυσίδες που ήρθαν και έφυγαν από την χώρα μας

Τέλος εποχής για την τουρκική αλυσίδα ειδών σπιτιού English Home με το κλείσιμο συνολικά 17 καταστημάτων στην Ελλάδα μέσα σε δύο έτη, με τελευταίο το εμβληματικότερο όλων στο εμπορικό κέντρο River West.

Η τουρκική αλυσίδα εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2014, ενώ έχει ισχυρή θέση στην αγορά της Τουρκίας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, αλλά και στην Πολωνία και την Ουκρανία. Φήμες αναφέρουν πως ο λόγος για το λουκέτο ήταν οι αλλαγές στην διοίκηση της εταιρείας, αλλά και διαφωνίας με ιδιοκτήτες ακινήτων, ωστόσο, δεν πρόκειται για την πρώτη (ή την τελευταία) μεγάλη ξένη αλυσίδα που αποτυγχάνει στην Ελλάδα.

Μάλιστα, τα υπόλοιπα ονόματα είναι ακόμη πιο ηχηρά.

Δείτε αναλυτικά έξι διάσημες ξένες αλυσίδες που απέτυχαν στην χώρα μας.

Pizza Hut

Το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα άνοιξε το 1989 και τα επόμενα χρόνια γνώρισε μεγάλη ακμή, καθώς το σήμα της Pizza Hut διαφήμισε το 1997 ο τελευταίος ηγέτης της Σοβιετικής Ενωσης, ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, ενώ το 1995 το είχε διαφημίσει και ο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έμελλε να γίνει Πρόεδρος των ΗΠΑ.

Η Pizza Hut στην Ελλάδα γνώρισε μέρες δόξας με 45 καταστήματα ανά την χώρα, ωστόσο, το μοντέλο του take away και του delivery έρχεται να πλήξει τους ισχυρούς τζίρους της. Ειδικότερα, μόνο το 2010 με 2014 κλείνουν 27 καταστήματα, με το κορωνοϊό να δίνει το τελευταίο χτύπημα. Τελικός, το οριστικό λουκέτο ήρθε το καλοκαίρι του 2020.  

Fnac

Ήρθε στην Ελλάδα το 2005 σε ένα σχήμα μαζί με τον Όμιλο Μαρινόπουλου, με εξαιρετικά μεγάλες βλέψεις. Μάλιστα, εν έτει 2009 το πλάνο της ήταν η δημιουργία περίπου 10 καταστημάτων, ωστόσο, η οικονομική κρίση έπιασε την ξένη εταιρεία απροετοίμαστη. Μόλις ένα χρόνο μετά τις εξαγγελίες, τα εμβληματικά καταστήματα σε εμπορικά κέντρα κατεβάζουν ρολά (σ.σ. έγιναν Public) και η γαλλική αλυσίδα αποχωρεί από την Ελλάδα.

Saturn

Μόλις δύο χρόνια πριν την οικονομική κρίση της Ελλάδας, η Saturn ήρθε στη χώρα ως αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών με premium προϊόντα υψηλής αισθητικής αλλά και υψηλών τιμών. Η μοίρα της γερμανικής εταιρείας ήταν προδιαγεγραμμένη, με το σήμα MediaMarkt (σ.σ. το πιο οικονομικό του Ομίλου) να γίνεται μέσα σε τρία χρόνια επικρατέστερο, ενώ συνολικά η Media Saturn πέρασε στον Όμιλο Public το 2019.

Forever 21

Η Forever 21 άνοιξε ένα και μοναδικό κατάστημα στην Ελλάδα αλλά ήταν εμβληματικό. 3000 τμ σε τέσσερα επίπεδα στην Ερμού και Ευαγγελιστρίας, δεν είναι και λίγο πράγμα. Ωστόσο, κράτησε λίγο… και συγκεκριμένα μόλις δύο χρόνια από το 2017 μέχρι το 2019. Η αλυσίδα χαμηλού κόστους ένδυσης ποτέ δεν ολοκλήρωσε τα σχέδια της για να ανοίξει κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, όμως πολύ περισσότερο δεν έπεισε τους Έλληνες καταναλωτές. Τελικώς, η αμερικανική αλυσίδα είχε άδοξο τέλος και στη χώρα καθώς πτώχευσε το 2019.

Plus και Aldi

Πρόκειται για τα πλέον βραχύβια σουπερμάρκετ στην Ελλάδα και είναι και τα δύο γερμανικά. Οι αλυσίδες Plus και Aldi δεν έτυχαν ποτέ αναγνώρισης από τους Έλληνες καταναλωτές. Η Plus ήρθε στην Ελλάδα το 2006 και το 2008 πούλησε τα καταστήματά της στην «ΑΒ Βασιλόπουλος», ενώ η Aldi ήρθε το 2008 και αποχώρησε το 2010.

Δεν ήταν «αναίμακτες επενδύσεις, πάντως, καθώς η Plus έφτασε τα 33 καταστήματα και η Aldi τα 38! Μάλιστα, ειδικά η Aldi ήταν εκπτωτική αλυσίδα, η οποία θεωρητικά θα μπορούσε να είχε μείνει στην Ελλάδα της κρίσης.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η GenZ δεν πάει για δουλειά – Τι δείχνουν τα στοιχεία, η σύγκριση με την Ευρώπη
Τα στοιχεία του 2023, που είναι και τα πιο επίκαιρα, φέρνουν την Ελλάδα στην 3η θέση από το τέλος με ποσοστό απασχόλησης 52,6%
Η GenZ δεν πάει για δουλειά – Τι δείχνουν τα στοιχεία, η σύγκριση με την Ευρώπη