Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

ΚΑΛΑΣ: Πωλητήριο - σταθμός στην ιστορία της εταιρείας με το δημοφιλές αλάτι

Πώς ξεκίνησε η εταιρεία

Στην έναρξη του καλοκαιριού, η ιστορική εταιρεία ΚΑΛΑΣ, ιδιαίτερα δημοφιλής στα ελληνικά νοικοκυριά για το θαλασσινό και επιτραπέζιο αλάτι, προχώρησε σε μια σημαντική συμφωνία, καθώς πούλησε στο Υπερταμείο, το ποσοστό που κατέχει στις Ελληνικές Αλυκές.

Η επιχειρηματική αυτή συμφωνία αποτελεί σταθμό για τις Ελληνικές Αλυκές, η οποία καθώς ιδρύθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο το 1988, έβαλε κάτω από την «ομπρέλα» της τις αλυκές: Μεσολογγίου, Κίτρους, Καλλονής, Πολιχνίτου, Αγγελοχωρίου, Νέας Κεσσάνης και Μέσης, με σκοπό την παραγωγή, επεξεργασία, τυποποίηση και εμπορία πρωτογενούς θαλασσινού αλατιού υψηλών προδιαγραφών, απαραίτητης πρώτης ύλης στη βιομηχανία βρώσιμου αλατιού, τροφίμων και ζωοτροφών, χημική βιομηχανία, κλωστοϋφαντουργία, επεξεργασία δερμάτων, αποσκλήρυνση νερού και αποχιονισμό οδικών δικτύων.

Νέα εποχή

Από την άλλη πλευρά, η πώληση του ποσοστού που κατείχε η ΚΑΛΑΣ στις Ελληνικές Αλυκές, θα σημάνει και νέες προοπτικές, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες πρόθεση του Υπερταμείου, αποτελεί η αναβάθμιση τόσο των υποδομών, όσο και της ποιότητας του αλατιού, με σκοπό την κατάκτηση και νέων αγορών, ενώ δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και ανακοινώσεις που αφορούν το μετασχηματισμό της εταιρείας.

Από τον ισολογισμό της εταιρείας προκύπτει ότι το 2022 οι πωλήσεις των Ελληνικών Αλυκών ανήλθαν σε 9,06 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 12,86%, ενώ το μικτό κέρδος της χρήσης ανήλθε σε 3,1 εκατ. ευρώ.

Το ξεκίνημα της ΚΑΛΑΣ

Η μετοχική σχέση της ΚΑΛΑΣ με τις Ελληνικές Αλυκές αναπτύχθηκε πριν από 20 χρόνια, όταν απέκτησε το 25% του μετοχικού της κεφαλαίου. Ωστόσο η ιστορία της ΚΑΛΑΣ ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν και ειδικότερα, το 1922 από τον Εμμανουήλ Καλαμαράκη, ο οποίος δημιούργησε στο Κουκάκι μια μικρή βιοτεχνία επεξεργασίας άλατος, παρασκευάζοντας παράλληλα τα απορρυπαντικά Σαπόλ και Kρινόλ, καθώς και ποτάσα.

Η μεγάλη ανάπτυξη έγινε από το 1948 και μετά, όταν η δεύτερη γενιά με τον Κωνσταντίνο Καλαμαράκη επικεφαλής, έφερε σημαντικές αλλαγές, όπως το μπουκάλι με αλάτι ΚΑΛΑΣ, αλλά και λίγα χρόνια αργότερα με την πρωτοβουλία να παράγει ιωδιωμένο αλάτι σε συνεργασία με την Unicef και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, συμβάλλοντας έτσι στην καταπολέμηση της ιωδιοπενίας, που τη δεκαετία του ΄60 ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής και στη χώρα μας.

Το μεγάλο άνοιγμα

Ακολούθησαν σημαντικές επενδύσεις τη δεκαετία του ΄70 και νέα σελίδα στην ιστορία με την ανάληψη της διοίκησης της ΚΑΛΑΣ από την τρίτη γενιά και τον Μανώλη Καλαμαράκη, ο οποίος μεταξύ άλλων επέκτεινε τη δραστηριότητα της εταιρείας σε νέες κατηγορίες όπως σαλάτες, μουστάρδες και dressing, αναπτύσσοντας το brand BEM. Σταθμός αποτέλεσε η εξαγορά της Olympus Foods to 2008, με την οποία εδραιώθηκε στην παραγωγή και εμπορία σαλατών, μαγιονέζας, μουστάρδας και κέτσαπ, δημιουργώντας έτσι το KALAS Group.

Η απόκτηση του 25% στις Ελληνικές Αλυκές αποτέλεσε στρατηγική απόφαση, κατοχυρώνοντας την ΚΑΛΑΣ σε σημαντικό παραγωγό άλατος της χώρας, ενώ η απόφαση για αποχώρηση από το μετοχικό κεφάλαιο της κρατικής εταιρείας, τον περασμένο Μάιο, σηματοδοτεί μια νέα εποχή και για τις δύο πλευρές, τόσο για τον ιστορικό όμιλο της οικογένειας Καλαμαράκη, όσο και για τις Ελληνικές Αλυκές.

Πηγή newsit.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ