Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Συμφωνία για δημιουργία open mall στη Θεσσαλονίκη

Τι συζητήθηκε για την αγορά στην εθιμοτυπική συνάντηση Μπουτάρη με τον νέο πρόεδρο του ΕΣΘ ...

Η σύναψη μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, για τη δημιουργία Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου (open mall) στην πόλη, συμφωνήθηκε, κατ΄αρχήν, σε εθιμοτυπική συνάντηση που είχε την περασμένη Τετάρτη ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης με τον νέο πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου κ. Παντελή Φιλιππίδη.

Σημειώνεται ότι σκοπός της δημιουργίας open mall, όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, είναι η ανάδειξη και αξιοποίηση των εμπορικών κέντρων των πόλεων σε ενιαία κέντρα με δυνατότητες που συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση. Στόχος είναι να δημιουργηθούν συνέργειες μέσα από την συνεργασία εμπορικών επιχειρήσεων σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους προς όφελος των καταναλωτών, με την παροχή διευκολύνσεων ανάλογων αυτών που προσφέρουν τα κλειστά εμπορικά κέντρα τύπου Mall (χώροι στάθμευσης, παιδικοί σταθμοί, άμεση ενημέρωση για εκπτώσεις και προσφορές, επιβράβευση για αγορές που γίνονται με επιπλέον εκπτώσεις, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις). Βασικοί κόμβοι των εν λόγω πρωτοβουλιών είναι οι κατά τόπους Εμπορικοί Σύλλογοι.

Για τις Κυριακές και τη ΔΕΘ

Στη συνάντηση του Δημάρχου με τον ΕΣΘ, συζητήθηκε ακόμη, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του Δήμου, η λειτουργία της αγοράς τις Κυριακές και συμφωνήθηκε να μην πεζοδρομείται η Λεωφόρος Νίκης κατά τις Κυριακές που η αγορά λειτουργεί.

Όσον αφορά στα εγκαίνια της 79ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης που θα πραγματοποιηθούν στις 6 Σεπτεμβρίου 2014, διαπιστώθηκε πλήρης ταύτιση στις απόψεις των δύο πλευρών, καθώς εκτίμησαν ότι πρόκειται για μια μεγάλη γιορτή της πόλης και δεν πρέπει να μετατρέπονται σε πεδίο αντιπαράθεσης και διαδηλώσεων που καταστρέφουν την εικόνα τόσο της εκθεσιακής διοργάνωσης όσο και της ίδιας της Θεσσαλονίκης, καθιστώντας το κέντρο απροσπέλαστο και την πόλη αφιλόξενη για κατοίκους και επισκέπτες. Τόσο ο Δήμος όσο και ο Εμπορικός Σύλλογος συμφώνησαν να ενώσουν τη φωνή τους προς την κατεύθυνση αυτή.

Τέλος συζητήθηκε η διοργάνωση της Χριστουγεννιάτικης γιορτής και του εορταστικού διάκοσμου της πόλης. Ο Εμπορικός Σύλλογος ανέλαβε την πρωτοβουλία της συνεννόησης με όλα τα Επιμελητήρια της πόλης, ώστε να διαμορφωθεί μια κοινή πρόταση, η οποία να παρουσιαστεί στη συνέχεια στο Δήμο Θεσσαλονίκης.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Αντιδημάρχου Οικονομικών, Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Χασδάι Καπόν και του Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Νίκου Χιονίδη, υπευθύνου Επιτροπής Συλλόγου για θέματα πόλης.

Εκπτωτικό «βαρομετρικό χαμηλό» στην αγορά

Εν τω μεταξύ, η ΕΣΕΕ συνεχίζοντας την έρευνα για τις καλοκαιρινές εκπτώσεις και το άνοιγμα των Κυριακών διερεύνησε εκ νέου την ικανοποίηση των εμπόρων από την έναρξη της περιόδου των καλοκαιρινών εκπτώσεων και ειδικότερα για το διάστημα της 2ης εκπτωτικής εβδομάδας και μέχρι τέλος Ιουλίου.

Πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική έρευνα με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και για λόγους συγκρισιμότητας των δεδομένων, η έρευνα διεξήχθη στο ίδιο δείγμα εμπόρων που είχε συμπεριληφθεί στην τηλεφωνική έρευνα της προηγούμενης εβδομάδας. Αναλυτικότερα, πρόκειται για τυχαίο δείγμα 227 εμπορικών επιχειρήσεων στις εμπορικές αγορές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και ορισμένων σημαντικών περιφερειακών αγορών της Αττικής. Το κύριο κριτήριο για την επιλογή της επιχείρησης ήταν η εγκατάστασή της σε παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους στα κέντρα των πόλεων.

Πόσοι άνοιξαν Κυριακή

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι έμποροι του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η πρόσφατη υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την τελευταία Κυριακή (27 Ιουλίου). Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι ο αριθμός των καταστημάτων που άνοιξαν την Κυριακή είναι πολύ μικρός, ενώ υπενθυμίζεται ότι, και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων (20 Ιουλίου) είχε διαπιστωθεί ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων δεν παρέμειναν ανοιχτά (Αθήνα: 40%, Θεσσαλονίκη: 57%).

Ωστόσο, για τα καταστήματα που άνοιξαν, υπήρξε σχετική ταύτιση των απόψεων των επιχειρηματιών αναφορικά με τον τζίρο της Κυριακής, καθώς, οι περισσότεροι καταστηματάρχες που επέλεξαν να λειτουργήσουν την επιχείρησή τους δήλωσαν από «λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι» από τον τζίρο που πραγματοποίησαν τις δύο Κυριακές του Ιουλίου.

Με χαμηλότερη ταχύτητα η δεύτερη εβδομάδα εκπτώσεων

Αντίθετα με την πρώτη εβδομάδα, τη δεύτερη εβδομάδα των εκπτώσεων φαίνεται ότι οι πωλήσεις για το μεγαλύτερο ποσοστό των καταστημάτων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς το 29% θεωρεί καθόλου ικανοποιητικό το επίπεδο των πωλήσεων, ενώ η πλειονότητα (63%) των εμπόρων αναφέρει ότι οι πωλήσεις κινήθηκαν σε «όχι και τόσο ικανοποιητικά» επίπεδα. Μόνο το 8% των ερωτηθέντων εκφράζει μεγάλη ικανοποίηση από τις πωλήσεις που πραγματοποίησε την συγκεκριμένη εκπτωτική βδομάδα.

Συνολικά, η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος από την άποψη των πωλήσεων των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή ακόμα και λίγο χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 51% των εμπόρων πραγματοποίησε αντίστοιχες πωλήσεις με τις περσινές, ενώ το 44% δηλώνει ότι φέτος οι πωλήσεις ήταν μειωμένες και μόνο το 5% είχε αυξημένες πωλήσεις κυρίως σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Κατά την ΕΣΕΕ, θεωρείται ότι κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της καταναλωτικής κίνησης διαδραμάτισε η αποστολή των εκκαθαριστικών σημειωμάτων από την εφορία, πριν και κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, γεγονός που πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι «πάγωσε» την αγορά.

Η ΕΣΕΕ υπενθυμίζει ότι οι εκπτώσεις συνεχίζονται για έναν ακόμα ολόκληρο μήνα και παραμένει αισιόδοξη, ότι όπως η τουριστική αντίστοιχα και η αγοραστική κίνηση μέχρι τέλος Αυγούστου θα βελτιωθεί, ώστε η συνολική εικόνα των φετινών εκπτώσεων να ικανοποιήσει τελικά εμπόρους και καταναλωτές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ