Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

“THESS MALL”: Ανοιχτό κέντρο εμπορίου στη Θεσσαλονίκη

Την έναρξη των εργασιών του ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, του “THESS MALL”, ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ...

Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ

Ένα νέο, ανοιχτό, κέντρο εμπορίου «γεννιέται» στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το «THESS MALL», που στόχο έχει την τόνωση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα αλλά και της ψυχολογίας και τη δημιουργία περιβάλλοντος στο παραδοσιακό εμπορικό κέντρο που να μπορεί να ανταγωνιστεί τα περιφερειακά malls.

Το «THESS MALL» με σύνθημα «Η καρδιά χτυπά στο κέντρο», που επιδιώκεται να είναι έτοιμο να λειτουργήσει μέχρι την προσεχή ΔΕΘ, τον Σεπτέμβριο, αποτελεί πιλοτική δράση που «τρέχει» ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενίσχυση Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου».

Η έναρξη των εργασιών του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου της Θεσσαλονίκης, του “THESS MALL”, ανακοινώθηκε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, από τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελή Φιλιππίδη, ενώ η εναρκτήρια εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της ίδιας μέρας προς ενημέρωση των φορέων. 

Η Θεσσαλονίκη περιλαμβάνεται στις έξι πόλεις της Ελλάδας που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δράση και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ανέλαβε να υλοποιήσει το έργο αυτό, στο οποίο, ήδη, συμμετέχουν ενεργά 100 επιχειρήσεις και έχουν εκδηλώσει επιθυμία να συμμετέχουν περισσότερες.

Η χωροθέτηση

Όπως επισημάνθηκε, η χωροθέτηση του “THESS MALL”, η οποία προέκυψε κατόπιν σχετικής μελέτης, οριοθετείται εντός της περιοχής που περικλείεται από τους παρακάτω δρόμους: Λεωφόρος Νίκης-Παύλου Μελά-Μητροπόλεως-Αριστοτέλους (συμπεριλαμβανομένων των καθέτων). Στην περιοχή αυτή που είναι περίπου 800 μ. σε μήκος και 150-200 μ. σε πλάτος, υπάρχουν 221 κτίρια και λειτουργούν σήμερα 445 επιχειρήσεις κάθε είδους, στο επίπεδο του δρόμου (εμπορικά καταστήματα, καφέ, καταστήματα φαγητού κ.λπ). Λειτουργούν επίσης 12 ιδιωτικά πάρκινγκ (έχουν ήδη συναφθεί συνεργασίες με πάρκινγκ για προνομιακούς όρους στάθμευσης, όπως τονίστηκε), περνούν 8 λεωφορειακές γραμμές, υπάρχουν πιάτσες ταξί, κλάδοι ποδηλατόδρομου αλλά και διαβάσεις πεζών και ελεύθεροι χώροι (πάρκα κ.λπ).

Τι θα γίνει

Στις δράσεις που θα υλοποιηθούν στη συγκεκριμένη περιοχή, οι οποίες προέκυψαν από τη σχετική μελέτη, αναφέρθηκε ο Σταύρος Κωνσταντινίδης Συγκοινωνιολόγος-Πολιτικός Μηχανικός, ο οποίος και την εκπόνησε.

Συνοπτικά, θα αναπτυχθούν σημεία πληροφόρησης με σύστημα οθονών (σε τέσσερα σημεία, στις «πύλες» του open mall ), θα αναπτυχθεί εφαρμογή για mobile συσκευές (το συγκεκριμένο Τhess Mall app εκτός από πληροφορίες για συνεργαζόμενα καταστήματα θα παρέχει και πληροφορίες για τα μέσα μετακίνησης στην περιοχή καθώς και για τα μνημεία) και θα δημιουργηθεί portal για το «THESS MALL» όπου θα προβάλλονται οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, οι προσφορές, οι δράσεις και εκδηλώσεις του open mall με δυνατότητες σύνδεσης σε e- shop.

Επίσης, θα γίνουν και παρεμβάσεις αστικής κινητικότητας στο χώρο του «THESS MALL». Μεταξύ άλλων, θα δημιουργηθούν υπόστεγα, σημεία ξεκούρασης (παγκάκια), σημεία φροντίδας κατοικίδιων, ενώ θα μπει και σήμανση «κοίτα αριστερά-κοίτα δεξιά», σε ορισμένες διαβάσεις στην περιοχή.

Ακόμη, θα γίνουν ενέργειες προβολής και δημοσιότητας με στόχο την ενημέρωση και προσέλευση των επισκεπτών και των κατοίκων της Θεσσαλονίκης για το «THESS MALL». Όπως επισημάνθηκε το κόστος της δράσης είναι 166.000 ευρώ, «ελάχιστα» σε σύγκριση με τα αναμενόμενα αποτελέσματα, όπως τόνισε η κ. Χ. Μολφέση επίτιμο μέλος της διοίκησης του ΕΣΘ.

Η συμμετοχή των επιχειρήσεων

Για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις δεν υπάρχει κάποια οικονομική συμμετοχή, ωστόσο θα πρέπει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις (π.χ. αποκλείονται τα καταστήματα franchise), ενώ υπάρχει και μια σχετική γραφειοκρατία, η οποία, όπως παρατήρησε η κ. Μολφέση, επέδρασε κάπως ανασταλτικά μέχρι στιγμής για τη συμμετοχή των επιχειρήσεων. Τόσο η κ. Μολφέση, όσο και ο κ. Φιλιππίδης πάντως, εκτίμησαν ότι ο αριθμός των συμμετεχουσών επιχειρήσεων θα αυξηθεί «όταν δουν τι θα γίνει». Πρόσθεσαν εξάλλου ότι το συγκεκριμένο έργο θα πετύχει μόνο με την ενεργή συμμετοχή των επιχειρήσεων.

«Αν οι παραδοσιακές αγορές των πόλεων επιθυμούν να ξανακερδίσουν ένα μερίδιο αγοράς, όσο έχει απομείνει, θα πρέπει να υιοθετήσουν μεθόδους και τεχνικές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών. Σ’αυτό ακριβώς το στοιχείο αποσκοπεί η στρατηγική των Ανοικτών Εμπορικών Κέντρων (Open Malls). Βασικός στόχος αποτελεί η πολύπλευρη βελτίωση των συνθηκών στις παραδοσιακές αγορές, που θα προσελκύσουν τον καταναλωτή, ΄Ελληνα, ή ξένο, σε αυτές για τις αγορές του», εξήγησε.

Όσο για το πότε αναμένεται να λειτουργήσει η πιλοτική αυτή δράση, ο κ. Φιλιππίδης επεσήμανε ότι «αν και καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου είναι η 31η Οκτωβρίου, φιλοδοξία μας είναι να είναι έτοιμο και να λειτουργήσει κατά τη διάρκεια της προσεχούς Δ.Ε.Θ.». Η διάρκειά του είναι κανονικά ένα έτος, αλλά σύμφωνα με τον κ. Φιλιππίδη, το θέμα είναι να εκμεταλλευθούν οι επιχειρήσεις τον συγκεκριμένο χώρο, να τον διατηρήσουν και να τον μεγαλώσουν.

Μπορεί να βρει εφαρμογή και σε άλλες περιοχές

Ο κ. Κωνσταντινίδης υποστήριξε ότι την ιδέα αυτή της συμμαχίας επιχειρήσεων μιας περιοχής, μπορούν να υιοθετήσουν και άλλες περιοχές όπως για παράδειγμα οι επιχειρηματίες των Λαδάδικων, ή των καταστημάτων της Αγ. Δημητρίου.

«Μακάρι να πετύχει για να βρούμε χρήματα και να το πάμε ακόμη πιο μακριά σε όλες τις αγορές της Θεσσαλονίκης», τόνισε, από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Στη συνέντευξη Τύπου παρέστη, επίσης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών ΄Εργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, με την ουσιαστική υποστήριξη του οποίου θα υλοποιηθεί το «THESS MALL» και ο οποίος ανέπτυξε, τις δράσεις υποστήριξης για τη βέλτιστη υλοποίηση του έργου, από πλευράς του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε ότι υπάρχει προγραμματισμός για 10 υπέργεια WC στο ιστορικό κέντρο, τα οποία «όπως και σε όλο τον ευρωπαϊκό χώρο θα είναι high tech».

Σε άλλες πόλεις

Την Εναρκτήρια Εκδήλωση του «ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ- OPEN STREET MALL- ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» χαιρέτισε η ΕΣΕΕ με ανακοίνωσή της. «Η έναρξη του Πιλοτικού Προγράμματος εμπορικής αναβάθμισης των κέντρων έξι πόλεων αποτελεί ιδιαίτερη χαρά για τη Διοίκηση της ΕΣΕΕ, που όλο το προηγούμενο διάστημα εργάστηκε συστηματικά για να τεθούν οι προϋποθέσεις υλοποίησης του έργου αυτού. Μέχρι το τέλος του 2015 αναμένεται να λειτουργήσουν πιλοτικά έξι Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου (ΑΚΕ) σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Αλεξανδρούπολη, υπό την ευθύνη των τοπικών εμπορικών συλλόγων», τονίζει μεταξύ άλλων. «Τα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου είναι το αντίδοτο στα λουκέτα που μαστίζουν τα τελευταία χρόνια την αγορά», υποστήριξε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Κορκίδης.

Σημειώνεται ότι το πιλοτικό έργο «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΜΠΟΡΙΟΥ (OPEN MALL)», είναι ένα έργο το οποίο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονία-Θράκη και το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πέλλα: Η Αλεξάνδρειος Ειρηνοδρομία έδωσε το έναυσμα για τον Μαραθώνιο
Εκδήλωση σήμερα το πρωί στον αρχαιολογικό χώρο Πέλλας - Η Ειρηνοδρομία θα έχει ως σημείο κατάληξης την παραλία της Θεσσαλονίκης το απόγευμα
Πέλλα: Η Αλεξάνδρειος Ειρηνοδρομία έδωσε το έναυσμα για τον Μαραθώνιο