Όπως αναφέρθηκε από τον κλάδο, τα προβλήματα ξεκινούν από τον εφοδιασμό με πετρέλαιο, την αδυναμία πληρωμής των διοδίων και της αγοράς ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε πως το κόστος για τα λειτουργικά έξοδα ενός και μόνου δρομολογίου μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, κυμαίνεται από 4.000 μέχρι 5.000 ευρώ, ποσό που δεν δύναται να καταβάλλει κανείς τοις μετρητοίς.
Επίσης, τονίστηκε ο υπαρκτός κίνδυνος ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των αλλοδαπών οχημάτων έναντι των ελληνικών.
Όπως σημειώθηκε, δεκάδες οδηγοί φορτηγών έχουν «εγκλωβιστεί» σε ξένες χώρες, καθώς δεν διαθέτουν το απαραίτητο ρευστό. Το επιτελείο του υπουργού, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση των φορέων, δεσμεύτηκε ότι θα βρεθεί άμεσα λύση γι αυτούς τους οδηγούς.
Η ενημέρωση από το υπουργείο χαρακτηρίζεται από τον κλάδο «συγκρατημένα αισιόδοξη», για το ενδεχόμενο να επιτραπούν περισσότερες τραπεζικές συναλλαγές, με τον υπουργό να τονίζει ότι είναι ζωτική η σημασία των οδικών μεταφορών για το σύνολο της αγοράς και της εθνικής οικονομίας. Για τον λόγο αυτό δε, ζήτησε συγκεκριμένες προτάσεις για την ομαλότερη δυνατή λειτουργία του κλάδου κατά τις κρίσιμες αυτές ημέρες.
Σημειώνεται πως ο υπουργός κάλεσε στην έκτακτη συνάντηση στο γραφείο του, εκπροσώπους των φορέων του κλάδου, μεταξύ των οποίων συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης, ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουληκίδης, καθώς και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος (ΣΥΝΔΔΕ&L ) Βασίλης Μπαρμπαγιάννης.