Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Κι όμως! Η ΕΛΣΤΑΤ βλέπει... αύξηση στο διαθέσιμο εισόδημα!

Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το πρώτο τρίμηνο του 2015

Αύξηση 2,6%, κατά 700 εκατ. (από 26,3 δισ. ευρώ σε 27 δισ. ευρώ) σημείωσε το α΄ τρίμηνο του 2015 το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν τα νοικοκυριά σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Η αύξηση αυτή, οφείλεται κυρίως στη μείωση των πληρωμών τρεχόντων φόρων εισοδήματος, πλούτου κ.λπ. κατά 18,6% και στη μείωση των πληρωμών κοινωνικών εισφορών και παροχών κατά 5,6%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς θεσμικών τομέων, η τελική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά, μειώθηκε κατά 300 εκατ. ευρώ ή 1%, από 30,3 δισ. ευρώ σε 30 δισ. ευρώ.

Το ποσοστό αποταμίευσης, που ορίζεται ως η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -11% το πρώτο τρίμηνο του 2015, σε σύγκριση με -15% το πρώτο τρίμηνο του 2014.

Αύξηση 22,6% σημείωσαν οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου του τομέα των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών, από 1,239 δισ. ευρώ σε 1,519 δισ. ευρώ.

Η μεταβολή αυτή οφείλεται σε αύξηση των επενδύσεων σε μεταφορικό και μηχανολογικό εξοπλισμό.

Παράλληλα, έλλειμμα 3,7 δισ. ευρώ καταγράφηκε στο εξωτερικό ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών έναντι ελλείμματος 3,1 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί το πρώτο τρίμηνο του 2014.

Καθώς οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκαν 0,1%, ενώ οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν 0,5%.

Τέλος, οι καθαρές δανειακές ανάγκες του τομέα της γενικής κυβέρνησης ανήλθαν σε 4 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2014 που ήταν 2,1 δισ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ενδοσχολική βία: Πάνω από 140 αναφορές στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας
Μέσα σε λιγότερες από τρεις εβδομάδες λειτουργίας η πλατφόρμα του υπουργείου έχει δεχθεί 148 αναφορές από γονείς και μαθητές
Ενδοσχολική βία: Πάνω από 140 αναφορές στην πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας