Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Πόλεμος Υπουργείου Μεταφορών - ΚΙΝΑΛ για τα νέα λεωφορεία

Πόλεμος ανακοινώσεων για τη χρηματοδότηση για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

«Είναι πραγματικά να γελά κανείς με την ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη», τονίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως σημειώνει «είναι η πολλοστή φορά άλλωστε που οι ανακοινώσεις του ΚΙΝΑΛ είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένες, ακόμη και στις φράσεις που χρησιμοποιούν, είτε με τις ανακοινώσεις της ΝΔ είτε με τα ΜΜΕ της ΝΔ».

«Θα έπρεπε να γνωρίζουν, έπειτα από τόσες δεκαετίες που κυβερνούν τη χώρα, ότι δεν μπορεί να προκηρυχθεί διαγωνισμός του Δημοσίου χωρίς εγκεκριμένες πιστώσεις, δηλαδή χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Επειδή όμως το γνωρίζουν αυτό και η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσής τους, οι πολίτες μπορούν να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα για την παραπληροφόρηση που έχουν δεχτεί όλα αυτά τα χρόνια», υπογραμμίζει.

«Κι ένα τελευταίο ερώτημα: Ας μας πουν γιατί δεν υπήρχε από τις κυβερνήσεις στις οποίες συμμετείχαν μέχρι το 2015 ούτε ένα ευρώ στο ΕΣΠΑ για την αγορά νέων λεωφορείων, ας μας πουν γιατί στον ΟΑΣΘ δεν έκαναν ποτέ έλεγχο και αντί για 48,8 εκατ. για νέα λεωφορεία υπήρχαν 600 ευρώ; Έχουν προσχωρήσει και σε αυτό στις θέσεις της ΝΔ για ιδιωτικοποιήσεις των αστικών συγκοινωνιών;», καταλήγει το υπουργείο.

Αφορμή του πολέμου ανακοινώσεων μεταξύ Υπουργείο Μεταφορών και ΚΙΝΑΛ ήταν η ανακοίνωση νωρίτερα από το Υπουργείο με την οποία χαρακτηρίζεται εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση: «Με έκπληξη διαβάσαμε ανυπόστατα δημοσιεύματα αναφορικά με το διαγωνισμό για την Ανανέωση του στόλου των Λεωφορείων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Θα έπρεπε οι συντάκτες τους να γνωρίζουν, ότι κανένας διαγωνισμός και πολύ περισσότερο ένας διεθνής διαγωνισμός, δεν μπορεί να προκηρυχτεί, εάν δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενοι πόροι. Ενέργεια που προβλέπεται από το νόμο, τον οποίο η κυβέρνηση σέβεται και εφαρμόζει».

Όπως ανέφερε το υπουργείο «μια απλή ανάγνωση της προκήρυξης θα αρκούσε για να διαπιστώσει κανείς, ότι έχουν εκδοθεί οι σχετικές αποφάσεις, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση και υλοποίηση της προμήθειας».

Ειδικότερα για την προμήθεια των λεωφορείων, στην ανακοίνωση σημειώνεται πως προβλέπεται συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ (2014-2020) στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος ΥΜΕΠΕΡΑΑ, σύμφωνα με την αναθεώρηση που πραγματοποιήθηκε από την παρούσα κυβέρνηση, ενώ παράλληλα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χρηματοδότησης από την ΕτΕΠ.

«Επίσης, ακριβώς λόγω της βαρύτητας και του ενδιαφέροντος που υπάρχει για την προμήθεια που θα συγχρηματοδοτηθεί από τα Ταμεία της ΕΕ, ζητήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η συνεργασία με τους Jaspers, προκειμένου να συνδράμουν στη διαδικασία χρηματοδότησης. Στην κατεύθυνση αυτή αποστάλθηκαν για έλεγχο στην Αρμόδια Διαχειριστική Αρχή τα σχετικά Τεύχη Δημοπράτησης και μετά τη θετική τους αξιολόγηση προχωρήσαμε στο σχετικό διαγωνισμό», σημειώνεται.

Παράλληλα, το υπουργείο «θεωρεί σκόπιμο, όμως, να αναφέρει κάποια στοιχεία τα οποία αφορούν το διαγωνισμό».

«Το Υπουργείο εκπόνησε Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι δεν είχε γίνει καμία πρόβλεψη για την κάλυψη του συγκοινωνιακού Έργου από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Από την εκπόνηση τους αφενός καταδείχτηκαν τα χρηματοοικονομικά στοιχεία στα οποία στηρίχθηκε η χρηματοδότηση τους, και αφετέρου, αναδείχτηκε η αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου δεδομένου ότι το 2020 θα αποσυρθούν 227 οχήματα (λόγω συμπλήρωσης 25ετίας που ορίζει ο νόμος) και άλλα 163 θα αποσυρθούν έως το 2023. Παράλληλα προσδιορίστηκε το μείγμα των θερμικών, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με τις μελέτες, ανάγκη για Ανανέωση του στόλου είναι προφανής, άμεση και απαιτητή για την ομαλή λειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών, και στηρίζεται σε στοιχεία, όσο κι αν θέλουν κάποιοι να την παρουσιάσουν ως πολιτική προεκλογική σκοπιμότητα.

Ίσως κάποιοι επιθυμούν να μην πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός, με ότι αυτό θα σημαίνει στην καθημερινότητα των πολιτών και την ποιότητα της ζωής σε Αττική και Θεσσαλονίκη αλλά και στοχεύοντας στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας.

Άλλωστε, είναι οι ίδιοι που το έχουν επιχειρήσει στο παρελθόν: Έχουν απαξιώσει τις υποδομές των Αστικών Συγκοινωνιών σε Αττική και Θεσσαλονίκη τα προηγούμενα χρόνια και έχουν χρεώσει το Ελληνικό Δημόσιο με  εκατομμύρια σε εκλεκτούς. 

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την Ανανέωση του Στόλου των λεωφορείων, για να αποκτήσουν οι πολίτες σύγχρονα μέσα μεταφοράς, φιλικά στο περιβάλλον, εξασφαλίζοντας μια μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών ρύπων», κατέληγε η ανακοίνωση.

Σε αντίδραση του το ΚΙΝΑΛ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εξαπέλυε επίθεση κατά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εξαπέλυσε το γραφείο Τύπου του Κινήματος Αλλαγής με αφορμή την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αττική - Θεσσαλονίκη.

«Ο κ. Σπίρτζης… ξαναχτυπά. Τώρα παραμονές εκλογών θυμήθηκε να προκηρύξει την αγορά 750 λεωφορείων, για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.

Όμως "ξέχασε" μια "λεπτομέρεια".

Ότι δεν έχει εξασφαλίσει την χρηματοδότηση για την αγορά τους. Και ο μεν διαγωνισμός θα γίνει, ο δε ανάδοχος δεν θα ανακοινωθεί μέχρι να βρεθούν τα χρήματα!

Κατάσταση φαρσοκωμωδίας. Το τερμάτισαν. Και έχουμε ακόμη ένα μήνα μέχρι τις εκλογές», ανέφερε η ανακοίνωση του ΚΙΝΑΛ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί
Ο Απρίλιος θεωρείται ο πιο ζεστός και ξηρός μήνας στην Ταϊλάνδη, αλλά φέτος ο καύσωνας επιδεινώθηκε από το Ελ Νίνιο
Φονικός καύσωνας στην Ταϊλάνδη: 52 βαθμοί στην Μπανγκόκ - Τουλάχιστον 30 νεκροί