Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Γ. Καραγιάννης: Η Κρήτη αποκτά τον υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο που της αξίζει

Κατατέθηκε για έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο «Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ», μήκους 22,5χλμ, κόστους 205εκατ.€, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ κατατέθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος προς έγκριση.

«Η κατασκευή αυτού του πολύπαθου οδικού  άξονα είναι εξαιρετικά σημαντική, γιατί η Κρήτη έχει ανάγκη από έναν ασφαλή και υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, περιβαλλοντικά φιλικό, που θα συμβάλει στην ουσιαστική μείωση των ατυχημάτων, στη μείωση του χρόνου μετακινήσεων στο νησί και θα συνδράμει στη συνολική τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Κρήτης», αναφέρει ο Γ.Γ. Υποδομών κ. Γιώργος Καριαγιάννης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ήδη ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.

Είναι η πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συζητήσεων, που κατατίθεται μια μελέτη για έγκριση που να αφορά αυτό το πολύπαθο οδικό άξονα.

Σύντομα θα ακολουθήσουν και το τμήμα Κίσσαμος – Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης και οι μελέτες για τη βελτίωση των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. 

Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

  • Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
  • Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
  • Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
  • Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
  • Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.

Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξή και λειτουργία του, προσφέροντας την συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.

Σε ανάρτησή του στο facebook ο Γ.Γ. Υποδομών αναφέρει:

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπό την καθοδήγηση του Υπουργού, Κώστα Καραμανλή, κάναμε ένα πολύ σημαντικό βήμα για την υλοποίηση ενός μεγάλου  έργου, του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Καταθέσαμε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς έγκριση, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο «Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ», μήκους 22,5χλμ, κόστους 205εκατ.€, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.

Η κατασκευή αυτού του πολύπαθου οδικού  άξονα είναι εξαιρετικά σημαντική, γιατί η Κρήτη έχει ανάγκη από έναν ασφαλή και υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, περιβαλλοντικά φιλικό, που θα συμβάλει στην ουσιαστική μείωση των ατυχημάτων, στη μείωση του χρόνου μετακινήσεων στο νησί και θα συνδράμει στη συνολική τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Κρήτης.

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έθεσε ως στόχο να δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε πράξη!

https://www.facebook.com/giorgos.ch.karagiannis/posts/2806906969548834

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ