Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Προνόμια για εμβολιασμένους: Αντίστροφη μέτρηση - Ανακοινώσεις ακόμη και σήμερα

«Κλειδώνουν» τα προνόμια των εμβολιασμένων

Στην τελική ευθεία μπαίνει η διαδικασία των κυβερνητικών ανακοινώσεων, σχετικά με το σχέδιο που θα αφορά τα «προνόμια» σε εμβολιασμένους, με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να τοποθετεί τις εξαγγελίες την ερχόμενη Δευτέρα.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA το σαββατοκύριακο, o Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε πως δεν υπάρχει ζήτημα προνομίων, αλλά ζήτημα λογικής. «Όταν αποφασίζεις να μην εμβολιάζεσαι κινδυνεύεις περισσότερο. Εφόσον εσύ έχεις αποφασίσει να μην εμβολιάζεσαι οφείλουμε να έχουμε μέτρα που θα σε προστατεύουν από την επιλογή σου», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «θα υπάρξουν τη Δευτέρα (σ.σ. σήμερα) σχετικές ανακοινώσεις για κλειστούς χώρους. Ο εμβολιασμένος θα μπορεί να κινείται πιο ελεύθερα σε περισσότερους χώρους ιδιαίτερα το χειμώνα. Δεν θα υποχρεώσουμε κανέναν επιχειρηματία. Όταν όμως στο κλειστό χώρο θα μπαίνουν οι εμβολιασμένοι, οι επιχειρηματίες θα κινηθούν προς το συμφέρον τους. Αν στο εστιατόριο βρεθεί κρούσμα θα πρέπει να κλείσει. Δεν είναι ζήτημα διάκρισης. Ανάλογα με την επιλογή μας θα έχουμε συνέπειες», επεσήμανε.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Ακης Σκέρτσος επικαλέστηκε το πόρισμα της εθνικής επιτροπής βιοηθικής, που «μας λέει ότι θα πρέπει να ακολουθήσουμε μια κλιμακούμενη πολιτική εμβολιασμών, καλύτερη και πιο στοχευμένη επικοινωνία στις ομάδες του πληθυσμού που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί: κατάκοιτοι, ειδικές ομάδες πληθυσμού, Ρομά, κρατούμενοι, μετανάστες. «Εκεί θα πάμε στοχευμένα και θα προσπαθήσουμε να πείσουμε», σημείωσε.

Παράλληλα, ο ίδιος τόνισε πως «οι πολίτες, εφόσον εμβολιάζονται, επανέρχονται στην κανονικότητα και τα δικαιώματα που όλοι έχουμε στερηθεί τους προηγούμενους 15 μήνες».

Αναφερόμενος σε πιθανή επιλογή επιχειρηματών στο χώρο της ψυχαγωγίας να διαθέτουν το κατάστημά τους μόνο σε εμβολιασμένους ή σε άτομα που έχουν αναρρώσει, επεσήμανε πως «όποιος θέλει να έχει και πελάτες που δεν είναι εμβολιασμένοι, θα υφίσταται πιο αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, δηλαδή περιορισμένη πληρότητα, υποχρέωση για τεστ, μάσκες κ.λ.π. Δίνεται η δυνατότητα σε πολίτες και επιχειρήσεις να επιλέξουν ένα πιο χαλαρό υγειονομικό πρωτόκολλο ή όχι».

Άλλωστε σήμερα το πρωί είναι προγραμματισμένο να γίνει μια σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου. Θα πάρουν μέρος πολλά κυβερνητικά στελέχη αλλά και οι υπουργοί οι οποίοι θα κληθούν να εφαρμόσουν τα νέα μέτρα για τους εμβολιασμένους και να κάνουν τα σχετικά πρωτόκολλα για την εφαρμογή τους. Μάλιστα, αν κλειδώσουν οι λεπτομέρειες που απομένουν δεν είναι απίθανο να έχουμε και σήμερα τις ανακοινώσεις από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και στην συνέχεια τις εξειδικεύσεις από τους αρμόδιους υπουργούς. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ τα λεγόμενα προνόμια για εμβολιασμένους, αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Ιούλιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, η κεντρική ιδέα του μοντέλου που είναι στο τραπέζι της κυβέρνησης είναι να λειτουργούν οι χώροι υψηλής πυκνότητας – κυρίως οι ανοιχτοί – σε δύο ταχύτητες και είναι στην ευχέρεια των ιδιοκτήτων το πώς θα πορεύονται. 

Πιο συγκεκριμένα, υπεύθυνοι κινηματογράφων, θεάτρων, συναυλιών, φεστιβάλ, αθλητικών εκδηλώσεων θα μπορούν να επιλέγουν αν θα παρέχουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν αποκλειστικά σε εμβολιασμένους οπότε και θα μπορούν να λειτουργούν χωρίς υγειονομικά πρωτόκολλα. Ωστόσο, εάν ο ίδιος επιλέξει να απευθυνθεί σε όλο το φάσμα των πολιτών – εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους – τότε θα ισχύουν τα πρωτόκολλα που υπάρχουν αυτή την στιγμή. Για παράδειγμα στην εστίαση άνω του 70% πληρότητα, στα τραπέζια μέχρι 10 άτομα, μάσκες οι εργαζόμενοι κ.λπ. 

Εξαίρεση σε αυτό το μοντέλο θα έχουν οι χώροι που είναι απαραίτητο να πάει ένας πολίτης όπως δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, σουπερ μαρκετ, καταστήματα, τράπεζες, ΜΜΜ, κλπ.  Σε αυτά δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους. 

Καμπάνια για νέους

Την ίδια ώρα, στην κυβέρνηση προσανατολίζονται άμεσα για την έναρξη μιας καμπάνιας στο πλαίσιο της πειθούς που θα αφορά νέους και θα ξεδιπλωθεί κυρίως στα social media. Η καμπάνια θα ενημερώνει για τον εμβολιασμό και θα καλεί τους 18-35 να πάνε να κάνουν το εμβόλιο, καθώς όπως έχει αποδειχτεί, η μετάλλαξη «Δ» είναι 60% πιο μεταδοτική και αφορά περισσότερο τις νέες ηλικίες. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εμβληματικά αρχιτεκτονικά τοπόσημα στα χρώματα της ΕΕ – Ποιο στην Ελλάδα
Με αφορμή την Ημέρα της Ευρώπης εμβληματικά αρχιτεκτονικά τοπόσημα θα φωταγωγηθούν το βράδυ της 8ης προς 9 Μαΐου σε όλες τις χώρες της ΕΕ
Εμβληματικά αρχιτεκτονικά τοπόσημα στα χρώματα της ΕΕ – Ποιο στην Ελλάδα