Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Καραμανλής: Σε εξέλιξη τα δοκιμαστικά δρομολόγια στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Το «2019 είχαμε 239 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, σήμερα με τη σύμπραξη και του ιδιωτικού τομέα είμαστε σχεδόν στα 440», είπε ο υπουργός

Για το μετρό του Πειραιά που εγκαινιάσθηκε επισήμως χθες, αλλά και για την εξέλιξη στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό Mega ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Σημειώνεται ότι χθες εγκαινιάσθηκε επισήμως το μετρό του Πειραιά με την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Από τις δύο το μεσημέρι της Δευτέρας (10/10) οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό στον Πειραιά, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», παραδόθηκαν στο επιβατικό κοινό.

Οι τρεις νέοι σταθμοί θα εξυπηρετούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και πολίτες. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους με τη λειτουργία των παραπάνω σταθμών προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Αχιλλέας Καραμανλής μίλησε σχετικά με το νέο έργο της πόλης. «Ο Πειραιάς γίνεται μία πόλη πιο ανθρώπινη, με ένα μέσο μοντέρνο, καθαρό και βιώσιμο. Το δεύτερο πιο σημαντικό είναι το πόσο εντυπωσιακός είναι ο σταθμός στο Δημοτικό Θέατρο» σχολίασε ο υπουργός.

Παραμένοντας στον σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, ο υπουργός μίλησε για τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των έργων και συγκεκριμένα για ένα ψηφιδωτό που αποσπάστηκε και επανατοποθετήθηκε, αλλά και τα παλιά υδραγωγεία που επίσης είναι εμφανή μέσα στον σταθμό.

«Αυτό δείχνει μια επιστημοσύνη που δεν την συναντάς σε πολλά μέρη του κόσμου» είπε χαρακτηριστικά και τόνισε πως όλα αυτά τα ευρήματα μπορεί να τα δει κανείς πριν «κόψει» εισιτήριο καθώς βρίσκονται στην αρχή του σταθμού.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στην επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό. «Είναι έργα δύσκολα, όμως είναι έργα που πρέπει να κάνουμε και έχει κατασκευαστικό χρονοδιάγραμμα 7 με 8 χρόνια» δήλωσε. Τόνισε πως το 33 με 35% των μετακινήσεων στην πόλη πρέπει να γίνονται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. «Ο προαστιακός έχει ενισχυθεί αισθητά, εν καιρώ πανδημίας αυξήσαμε το στόλο στα λεωφορεία, κάναμε προσλήψεις, μειώσαμε το εισιτήριο…χρειάζεται βελτίωση γιατί η καθημερινότητα των επιβατών έχει συνεχώς απαιτήσεις» συμπλήρωσε ο υπουργός.

 

Για τη Θεσσαλονίκη

«Η Θεσσαλονίκη είναι ένα έργο που έχει περάσει από χίλια κύματα, είναι σα το γιοφύρι της Άρτας» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός. «Εμείς δεν πρόκειται να εγκαινιάσουμε μουσαμάδες. Δεν πρόκειται να κάνουμε φιέστες χωρίς αντίκρισμα, όπως γινόταν στο παρελθόν. Περίτρανη απόδειξη ήταν και αυτό που κάναμε χθες. Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, εγκαινίασε τους τρεις σταθμούς και μία ώρα μετά δόθηκαν στην κυκλοφορία», πρόσθεσε.

Ακόμη, είπε ότι «αυτό που δείξαμε χθες στον Πειραιά, στην ουσία αποδεικνύει ότι μπορούμε να έχουμε και Μετρό και αρχαία» και υπενθύμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης βάσει του χρονοδιαγράμματος θα δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2023, ενώ σημείωσε ότι πλέον φεύγουν οι λαμαρίνες από τα εργοτάξια και αποδίδονται οι πλατείες πίσω στους Θεσσαλονικείς, μετά από 15 χρόνια.

«Εμείς φιέστες δεν θα κάνουμε. Σήμερα που μιλάμε γίνονται δρομολόγια δοκιμαστικά σε όλο το μήκος του υπογείου σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Δεν θα δείτε ποτέ κανένα από τα κυβερνητικά στελέχη να κάνουν τις γελοιότητες που γινόντουσαν παλιά», σχολίασε.

Σχετικά με το πρόβλημα των λεωφορείων που επίσης ταλανίζει την πόλη ανέφερε πως το «2019 είχαμε 239 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, σήμερα με τη σύμπραξη και του ιδιωτικού τομέα είμαστε σχεδόν στα 440, δεν είναι αρκετά, κάνουμε συνεχείς προσπάθειες για ενίσχυση του στόλου».

Επισήμανε παράλληλα πως πρέπει να σταματήσουμε «να βλέπουμε τον ιδιώτη ως μπαμπούλα». «Σεβόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα των μέσων μεταφοράς, αυτό όμως δεν σημαίνει πως όπου παρατηρούνται ελλείψεις δεν θα συνεργαστούμε με τον ιδιωτικό τομέα, και έχουμε δώσει συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτη και έχει αποδειχθεί πως έχει πάει πολύ καλά» προσέθεσε ο υπουργός.

 

Για την οδό Πατρών – Πύργου

Ολοκληρώνοντας ο υπουργός αναφέρθηκε και στο οδικό δίκτυο Πατρών – Πύργου αποκαλύπτοντας πως θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες. «Έχουμε δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα, είναι ένα έργο που γίνεται από την Ολυμπία Οδό…υπολογίζουμε πως το μεγαλύτερο κομμάτι θα δοθεί στην κυκλοφορία το 2024» είπε.

Δείτε τις δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών:

Πηγή: megatv.com

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με νέες θεματικές ο 15ος Διαγωνισμός NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας
Aνάδειξη και επιβράβευση πρωτότυπων ιδεών, ερευνητικών αποτελεσμάτων, επιχειρηματικών σχεδίων και εταιρειών, που συμβάλλουν στην ανάπτυξη καινοτόμων...
Με νέες θεματικές ο 15ος Διαγωνισμός NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας