Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Στον «αέρα» η έναρξη των τρένων στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη - Τι ζητούν οι μηχανοδηγοί

Οι μηχανοδηγοί ζητούν μεταξύ άλλων την αποκατάσταση της επικοινωνίας

Ο Υπουργός Επικρατείας είχε ανακοινώσει τη δεύτερη φάση της σταδιακής επανεκκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου αύριο, Δευτέρα 27 Μαρτίου, ωσόσο, σύμφωνα με την ΕΡΤ, δεν είναι εφικτό να προχωρήσει η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ΕΡΤ, η δεύτερη φάση της επανεκκίνησης του σιδηροδρομικού δικτύου, με τα έως τώρα δεδομένα, είναι ανέφικτο να προχωρήσει.

Τη Δευτέρα θα ξεκινούσε και το τμήμα του προαστιακού «Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο».

Οι υπάρχουσες συνθήκες ανατρέπουν το σκηνικό καθώς οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει όλες αυτές τις γραπτές εγγυήσεις, που έχουν ζητήσει από τον ΟΣΕ.

Έτσι, όχι μόνο δεν θα ξεκινήσει το εν λόγω τμήμα του Προαστιακού αλλά ούτε και τα τμήματα του υπεραστικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα.

Η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα:

  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα καθώς και
  • Αλεξανδρούπολη – Ξανθή.

Ωστόσο, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης, την περασμένη Τετάρτη, στις 22 Μαρτίου.

Μόνο ο Προαστιακός παραμένει

Φαίνεται, λοιπόν, σύμφωνα πάντα με την ΕΡΤ πως μόνο το προαστιακό δίκτυο θα συνεχίσει να λειτουργεί, και συγκεκριμένα στα τμήματα:

  • Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Κάντζα – Λιόσια
  • Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
  • Πάτρα – Ρίο.

Παράλληλα, λειτουργεί και ένα τμήμα του τουριστικού δικτύου:

  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.

Μάλιστα, πληροφορίες κάνουν λόγο πως ούτε το τμήμα Βόλος – Μηλιές δεν λειτουργεί παρά τις σχετικές ανακοινώσεις.

Εμπορευματικές μεταφορές

Τα εμπορεύματα αποτελούσαν από την αρχή ένα αγκάθι καθώς τη χώρα μας η ακινησία, σε αυτόν τον επαγγελματικό τομέα, τη φέρνει αντιμέτωπη με σωρεία προβλημάτων, κυρίως οικονομικής φύσεως.

Κι ενώ αρχικά ξεκίνησαν τα δρομολόγια των εμπορευμάτων και από τη Hellenic Train αλλά και από την Goldair Cargo. πληροφορίες θέλουν τη Hellenic Train να σταμάτησε να εκτελεί εμπορευματικά δρομολόγια.

Ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια.

Μάλιστα έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες, τόσο στον Πλαταμώνα, στα Τέμπη όσο και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο.

Επίσης, ο ΟΣΕ διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η επικοινωνία στο δίκτυο. ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΟ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ.

Πιέζουν οι εργαζόμενοι

Κατά την ΕΡΤ, φαίνεται πως τα πνεύματα είναι πλέον οξυμένα. Οι σιδηροδρομικοί ζητούν την απόλυτη διασφάλιση για την άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου.

«Τυφλοί» σταθμοί, ΑΣΙΔ που υπολειτουργούν, βραδυπορίες λόγω προβλημάτων στην υποδομή, αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για τους σιδηροδρομικούς.

Τα αιτήματα

Στο τμήμα «Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη»

Κυρίως στο ύψος του Στρυμόνα, τη λειτουργία των επικοινωνιών στη διαδρομή.

Τη λειτουργία όλων των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ). Αυτά που δεν λειτουργούν είτε να φυλάσσονται είτε να καταργηθούν.

Τα ΑΣΙΔ είναι διαβάσεις αυτόματες (διαθέτουν μπάρες) χωρίς την ύπαρξη φυλακίου.

Να αρθεί η υποχρέωση βραδυποριών των 6 – 10 χλμ, σε κάποια σημεία του συγκεκριμένου τμήματος, λόγω έλλειψης συντήρησης. Σε βραδυπορίες προχωρούν λόγω έλλειψης συντήρησης, λένε οι μηχανοδηγοί.

Για το τμήμα «Πλατύ – Φλώρινα»

Να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή και να επανδρωθεί ο σταθμός της Έδεσσας με σταθμάρχη.

Τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλόλητας των γεφυρών.

Ενημέρωσαν πως έχουν ζητήσει εγγράφως τον τελευταίο έλεγχο από τον ΟΣΕ κι αναμένουν απάντηση.

Να ελεγχθεί η υποδομή καθώς η κυκλοφορία τίθεται σε βραδυπορία 40 χλμ εξαιτίας κατολισθήσεων.

Για το τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη»

Να επανδρωθεί με σταθμάρχη ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Ξάνθης.

Λειτουργία και φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, και διασφάλιση της επικοινωνίας με πιστοποιημένο σύστημα GSM-Railways.

Απόσυρση αμαξοστοιχιών

Απόσυρση των συρμών ΑEG επειδή παρουσιάζουν διαρκώς προβλήματα κατά την πορεία.

H Ηellenic Train να διασφαλίσει πως το τροχαίο υλικό θα είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.

Την άμεση λειτουργία πιστοποιημένων συστημάτων επικοινωνίας GSM-Railways.

Το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Στον «αέρα» βρίσκεται η έναρξη των δρομολογίων του σιδηροδρόμου Αθήνα - Θεσσαλονίκη που είναι προγραμματισμένη για την 1η Απριλίου. Και αυτό γιατί οι μηχανοδηγοί ζητούν μεταξύ άλλων την αποκατάσταση της επικοινωνίας.

Σύμφωνα με το Star οι μηχανοδηγοί ζητούν να μπορούν να έχουν επικοινωνία με τους σταθμάρχες αλλά και μεταξύ τους -από τρένο σε τρένο- και να μην υπάρχουν τυφλά σημεία. Δηλαδή να λειτουργεί ένα σύστημα ραδιοκάλυψης ακόμα και στα τούνελ. Ένα ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, σε όλο το δίκτυο που θα επιτρέπει την άμεση επικοινωνία σταθμάρχη - μηχανοδηγών.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, «o ΟΣΕ λέει ότι το έχει τοποθετημένο στις περισσότερες υποδομές και μάλιστα ζητούσε από την Hellenic Τrain να προχωρήσει στην εγκατάσταση του συστήματος στα τρένα της, ώστε να γίνουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες».

Η ΡΑΣ, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ζήτησε κάποιες τροποποιήσεις στο αίτημα πιστοποίησης. το οποίο υπεβλήθη την Πέμπτη.

Γιαννούλης: Πρακτικά, γίνεται αδύνατη προς το παρόν και η επανεκκίνηση των δρομολογίων Intercity Αθήνα- Θεσσαλονίκη

«Σχεδόν ένα μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, παραμένει στον αέρα η  επαναλειτουργία όλου του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς δεν έχουν επιλυθεί  μία σειρά από ζητήματα που είχαν τεθεί στη σύσκεψη της 13ης Μαρτίου ως προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου», επισημαίνει ο Χρήστος Γιαννούλης Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Αναπληρωτής Τομεάρχης Μεταφορών.

Ενδεικτικά αναφέρει το ζήτημα της ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ των μηχανοδηγών, την έλλειψη φωτισμού και το θέμα της ραδιοκάλυψης στις σήραγγες του Πλαταμώνα και των Τεμπών, αλλά και την επίλυση θεμάτων ασφαλείας στις σήραγγες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.

«Πρακτικά, γίνεται αδύνατη προς το παρόν και η επανεκκίνηση των δρομολογίων Intercity Αθήνα- Θεσσαλονίκη που είναι προγραμματισμένη για την 1η Απριλίου.

Το σίγουρο είναι ότι παρά το σχεδιασμό και τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υπουργείου και του ΟΣΕ, οι σιδηροδρομικοί δεν έχουν λάβει τις εγγυήσεις που έχουν ζητήσει για να διασφαλιστεί η άρτια λειτουργία του συνόλου του δικτύου», καταλήγει η δήλωσή του.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ, real.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χατζηδάκης: Η Ελλάδα είναι η ευχάριστη έκπληξη της ευρωπαϊκής οικονομίας
Συμμετείχε στις εργασίες της Εαρινής Συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας - Τι είπε για την αναβάθμιση από
Χατζηδάκης: Η Ελλάδα είναι η ευχάριστη έκπληξη της ευρωπαϊκής οικονομίας