Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Σταϊκούρας από Θεσσαλονίκη: Το 2024 το Μετρό - Σε 4 περίπου χρόνια και το Fly Over

«Η Θεσσαλονίκη με το Flyover αποκτά έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο»

Της Λεμονιάς Βασβάνη,

Πιο γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις υπόσχεται να εξασφαλίσει με την λειτουργία του το Flyover στους Θεσσαλονικείς.

Το πρώτο εργοτάξιο θα μπει στο δρόμο από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας και το έργο θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στην επίσημη παρουσίαση  του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα», που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 6/11/23 σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

Ο υπουργός εξάλλου έδωσε άλλες δύο δεσμεύσεις: για ενισχυμένες συγκοινωνίες και υλοποίηση του Μετρό το 2024.

«Η Θεσσαλονίκη, σε περίπου τέσσερα χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη, και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου - μήκους 4 χλμ. - σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με πολύ σημαντικά οφέλη.

Ο Υπουργός έκανε λόγο «για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή, το οποίο αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής».

Εξήγησε πως τα οφέλη για τους οδηγούς, κατοίκους και μετακινούμενους, είναι πολλαπλά:

  • Δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.
  • Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων.
  • Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
  • Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
  • Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας, ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης».

Ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής όχλησης, καθώς αυτό αποτελεί επιδίωξη της Κυβέρνησης, της Αυτοδιοίκησης, αλλά και των φορέων, όπως ανέφερε.

Σχετικά με την βελτίωση των συγκοινωνιών είπε πως θα γίνουν:

  • εσωτερικές μετακινήσεις οδηγών του ΟΑΣΘ,
  • πρόβλεψη 150 νέων προσλήψεων οδηγών – ορισμένου χρόνου – στον ΟΑΣΘ,
  • ενίσχυση δρομολογίων του ΟΣΕΘ, σε συνεργασία με τη Διοίκηση του Οργανισμού,
  • και ενίσχυση του στόλου με 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι τέλος Απριλίου του 2024.

Επιπλέον, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε, ότι στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικά οδικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, σιδηροδρομικά έργα, ενώ υπενθύμισε ότι το 2024, παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου έξι μηνών και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.

Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας:

  • Υλοποιούνται οδικά έργα, όπως είναι ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, και η οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου.
  • Πραγματοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα, όπως είναι αυτά στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, της αποχέτευσης ομβρίων υδάτων στο νότιο τμήμα του Δήμου Καλαμαριάς, και της διευθέτησης ρεμάτων στην περιοχή του Ωραιοκάστρου.
  • Δρομολογούνται σημαντικά κτιριακά έργα, όπως είναι η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, η κατασκευή 16 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων, η ανέγερση ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στον Εύοσμο, η ενεργειακή αναβάθμιση των νοσοκομείων της περιοχής.
  • Προβλέπεται η δημιουργία Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας Κεντρικής Μακεδονίας.   
  • Προγραμματίζονται σημαντικές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες του λιμένα της Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση επιβατών και εμπορευματικών φορτίων.
  • Παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το 2024, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου 6 μηνών, και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.
  • Ξεκινά η κατασκευή της Νέας Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, του γνωστού ως Flyover.

«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μαρινάκης για Βαρτζόπουλο: Όσοι έχουμε αξίωμα πρέπει να είμαστε διπλά προσεκτικοί
«Ο κ. Βαρτζόπουλος έκανε μια συζήτηση και μια ανάλυση με την επιστημονική του ιδιότητα ως ψυχίατρος» είπε ο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
Μαρινάκης για Βαρτζόπουλο: Όσοι έχουμε αξίωμα πρέπει να είμαστε διπλά προσεκτικοί