Η ορατή και μετρήσιμη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι ένας από τους τρεις σημαντικούς στόχους που έχει θέσει ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης ως Αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Συγκοινωνιών.
Μιλώντας στο CNN Greece, τονίζει πως δεν είναι πολυτέλεια, αλλά δικαίωμα να θες να πας στη δουλειά σου στην ώρα σου, «είναι κομμάτι μιας κανονικής αξιοπρεπούς ζωής».
«Έχω απεριόριστο σεβασμό στον άνθρωπο που από ανάγκη, όχι από επιλογή, ξυπνάει νωρίτερα, ξεκινάει από το σπίτι του νωρίτερα, για να περιμένει υπομονετικά σε μια στάση λεωφορείου, με κρύο ή με καύσωνα για να πάει στη δουλειά του, μην έχοντας το προνόμιο που έχουμε οι υπόλοιποι, ενός ΙΧ. Αυτός ο άνθρωπος για πάρα πολλά χρόνια νιώθει αόρατος. Αντικρύζει μια εικόνα δημόσιας συγκοινωνίας και μιας υπηρεσίας που δεν αντιστοιχεί σε ένα ευρωπαϊκό κράτος. Αυτοί οι άνθρωποι είναι η προτεραιότητά μας», τονίζει μιλώντας στο CNN Greece.
Από επιτροπή ιατρών θα περάσουν 700 οδηγοί λεωφορείων που δεν «πιάνουν τιμόνι»
Με αφορμή την συζήτηση για την αξιολόγηση του Δημοσίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών αποκαλύπτει πως σε ένα σύνολο 3.100 οδηγών λεωφορείων που μισθοδοτούνται από τον Οργανισμό Συγκοινωνιών, 700 δεν «πιάνουν τιμόνι», επικαλούμενοι λόγους υγείας.
Χαρακτηρίζει «υπερβολικό» αυτό τον αριθμό και διαμηνύει πως άμεσα θα περάσουν όλοι από επιτροπή ιατρών.
Τι απαντά στους συνδικαλιστές οδηγούς ταξί για τις λεωφορειολωρίδες
Στο πλαίσιο της βελτίωσης των Αστικών Συγκοινωνιών, τονίζει πως γίνεται προσπάθεια για ανανέωση του στόλου και για αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, «θέλουμε τα λεωφορεία να κυκλοφορούν απρόσκοπτα στη λεωφορειολωρίδα ώστε να βελτιωθεί και η αξιοπιστία των δρομολογίων».
Στους συνδικαλιστές οδηγούς ταξί με τους οποίους συγκρούστηκε, απαντά πως ο ίδιος θα δίνει σημασία μόνο στα σημαντικά, την ώρα που «κάποιοι θρέφονται μόνο από τον «θόρυβο».
Πιλοτική 24ωρη λειτουργία σε μετρό, τραμ και κάποια λεωφορεία
Για την 24ωρη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τα Σαββατοκύριακα, ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι θα ξεκινήσει πιλοτικά τον προσεχή Ιούλιο στην Αθήνα, για το Μετρό, το Τραμ και συγκεκριμένες γραμμές λεωφορείων.
Εξηγεί πως οι μεταμεσονύκτιες ώρες του Σαββατοκύριακου είναι οι πιο θανατηφόρες σύμφωνα με τα στοιχεία και συνεπώς εάν περισσότεροι νέοι αντί να πιάνουν το τιμόνι χρησιμοποιούν τα Μέσα ή το ταξί εκείνες τις ώρες, τόσο περισσότερες ζωές θα σωθούν.
«Εξετάζουμε το alcohol interlock για όσους είναι πραγματικά επικίνδυνοι»
Ο κ. Κυρανάκης, δεν αποκλείει τον ενδεχόμενο εφαρμογής του συστήματος alcohol interlock που αποτρέπει αυτόματα την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
«Με το νέο σύστημα υποτροπής που εισάγει ο ΚΟΚ, θα μπορούσε να έρθει συμπληρωματικά - όχι εναλλακτικά της ποινής - και αυτό το μέτρο για όσους είναι πραγματικά επικίνδυνοι», σημείωσε.
Η πρόταση της ΝΔ, οδηγεί τον κ. Καραμανλή στον φυσικό δικαστή
Την ώρα που ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την προανακριτική Καραμανλή, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών σχολιάζει πως είναι η πρώτη φορά που Κοινοβουλευτική Ομάδα δεν εμποδίζει, αλλά συναινεί στην παραπομπή δικών της στελεχών και υπογραμμίζει πως «αυτό δίνει απάντηση στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί συγκάλυψης».
«Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας αυτό ακριβώς κάνει, οδηγεί τον κ. Καραμανλή να κριθεί από τον φυσικό δικαστή και όχι από ένα σώμα βουλευτών που από τη φύση της στρεβλής αυτής διαδικασίας θα κατέληγε να αποζητά πολιτικά πλήγματα και όχι την ουσιαστική διερεύνηση της υπόθεσης», σημείωσε.
Αναλυτικά η συνέντευξη του Αν. Υπουργού Μεταφορών Κ. Κυρανάκη στο CNN Greece:
Κύριε Υπουργέ, ευχαριστούμε που υποδέχεστε το CNN Greece στο γραφείο σας στο Υπουργείο Υποδομών. Αν και χειρίζεστε το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών μόλις 2,5 μήνες, βρίσκεστε ωστόσο σταθερά στο επίκεντρο της επικαιρότητας. Μέτρα για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, σύγκρουση με οδηγούς ταξί, «τζαρτζάρισμα» με τον προκάτοχό σας τον Β. Οικονόμου και τώρα νέος ΚΟΚ. Δεν πιστεύω να μετανιώσατε που δεχτήκατε αυτή την πρόκληση;
Πολιτική σημαίνει ευθύνη. Όταν την αναλαμβάνεις, κάνεις ότι μπορείς, στο χρόνο που είσαι ένοικος - και όχι μόνιμος - σε αυτή τη θέση, ώστε να παραδώσεις κάτι καλύτερο από αυτό που παρέλαβες. Οπότε η απάντηση είναι όχι. Προχωράμε δίνοντας σημασία στα σημαντικά, ξεχωρίζοντάς τα από τον δυσανάλογο “θόρυβο” που δημιουργείται από όσους έμαθαν να θρέφονται από αυτόν.
Και τα σημαντικά είναι τρία. Η αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας του σιδηροδρόμου, η μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στους Ελληνικούς δρόμους, και η ορατή και μετρήσιμη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτοί είναι οι στόχοι μας στους οποίους παραμένω προσηλωμένος.
Σας ακούω να δίνετε μεγάλη βάση στους συμπολίτες μας οι οποίοι χρησιμοποιούν κάθε μέρα το λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους και επειδή πολύς λόγος γίνεται για την αξιολόγηση του δημοσίου, θα ήθελα να σας ρωτήσω αν και οι οδηγοί των λεωφορείων αξιολογούνται από εσάς…
Έχω απεριόριστο σεβασμό στον άνθρωπο που από ανάγκη, όχι από επιλογή, ξυπνάει νωρίτερα, ξεκινάει από το σπίτι του νωρίτερα, για να περιμένει υπομονετικά σε μια στάση λεωφορείου, με κρύο ή με καύσωνα για να πάει στη δουλειά του, μην έχοντας το προνόμιο που έχουμε οι υπόλοιποι, ενός ΙΧ. Αυτός ο άνθρωπος για πάρα πολλά χρόνια νιώθει αόρατος. Αντικρύζει μια εικόνα δημόσιας συγκοινωνίας και μιας υπηρεσίας που δεν αντιστοιχεί σε ένα ευρωπαϊκό κράτος.
Αυτοί οι άνθρωποι είναι η προτεραιότητά μας. Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια μέσω δημοσίων επενδύσεων για ανανέωση του στόλου των λεωφορείων που ήδη βλέπουν Αθηναίοι και Θεσσαλονικείς, ώστε να βελτιωθεί η επιβατική εμπειρία και να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. Θέλουμε τα λεωφορεία να κυκλοφορούν απρόσκοπτα στη λεωφορειολωρίδα ώστε να βελτιωθεί και η αξιοπιστία των δρομολογίων. Ξέρετε, δεν είναι πολυτέλεια να θες να πας στη δουλειά σου στην ώρα σου. Είναι δικαίωμα. Είναι κομμάτι μιας κανονικής, αξιοπρεπούς ζωής.
Σε αυτόν τον άνθρωπο απευθυνόμαστε, στην Ελλάδα που ξυπνάει νωρίς και αξίζει περισσότερα.
Σε ότι αφορά τους οδηγούς, οι περισσότεροι είναι σωστοί επαγγελματίες, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις που λόγω συμπεριφοράς, οδηγικής και όχι μόνο, απομακρύνονται. Επίσης ξεκίνησε η αξιολόγηση όσων έχουν δηλώσει αποχή από το τιμόνι λόγω “ασθένειας”. Σε ένα σύνολο 3.100 οδηγών που μισθοδοτούνται από τον Οργανισμό Συγκοινωνιών, οι 700 έχουν δηλώσει αδυναμία λόγω θεμάτων υγείας. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη Θεσσαλονίκη. Θεωρώ τον αριθμό υπερβολικό και τα περιστατικά θα εξεταστούν ένα προς ένα από επιτροπή ιατρών.
Το 2024 είχαμε μία άνοδο στα θανατηφόρα τροχαία, έφτασαν τα 665. Υπό αυτό το πρίσμα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η πρότασή σας για την 24ωρη λειτουργία του μετρό της Αθήνας το Σάββατο. Πότε θα γίνει η πρώτη δοκιμή;
Τα στοιχεία μας δείχνουν πεντακάθαρα ότι οι πιο θανατηφόρες είναι οι μεταμεσονύκτιες ώρες του Σαββατοκύριακου. Είχα καθήκον λοιπόν να εξετάσω κάθε μέτρο που μπορεί να σώσει ζωές, όχι μόνο αυτών που είναι ανεύθυνοι, αλλά και όσων χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας δολοφονικής ανευθυνότητας των πρώτων. Ζήτησα μελέτη για την 24ωρη λειτουργία τα Σάββατα και σε ένα μήνα περίπου, τον προσεχή Ιούλιο θα είμαστε σε θέση ενεργοποιήσουμε το πρώτο πιλοτικό - με πραγματικά δρομολόγια - στην Αθήνα για Μετρό, Τραμ και συγκεκριμένες γραμμές λεωφορείων. Οι νέοι άνθρωποι θα έχουν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τα Μέσα και θα εξάγουμε σημαντικά συμπεράσματα ώστε να πάμε σύντομα στην κανονική λειτουργία. Όσοι περισσότεροι νέοι, αντί να πιάνουν το τιμόνι, χρησιμοποιούν τα Μέσα ή το ταξί εκείνες τις ώρες, τόσο περισσότερες ζωές θα σωθούν.
Το alcohol interlock το σύστημα που αυτόματα αποτρέπει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ καθώς δεν εκκινεί η μηχανή του αυτοκινήτου, σκοπεύετε να το φέρετε στην Ελλάδα; Θα μπορεί να επιβάλλεται και ως εναλλακτική ποινή σε οδηγούς που έχουν συλληφθεί να οδηγούν μεθυσμένοι;
Μας έχει έρθει αυτή η πρόταση από φορείς που εκπροσωπούνται από συγγενείς θυμάτων τροχαίων συγκρούσεων, όπως είναι και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Η Πολιτεία οφείλει να τιμά αυτούς τους ανθρώπους για τον αγώνα που δίνουν, όχι μόνο για τα δικά τους παιδιά που έχασαν, αλλά και για να προστατέψουν τις ζωές των άλλων. Και επειδή τους συνάντησα και συζήτησα μαζί τους, οφείλω να σας πω ότι η προσπάθειά τους είναι αξιέπαινη και αν μου επιτρέπετε αξίζει προβολής. Είναι οι άνθρωποι που πενθούν και παράλληλα αγωνίζονται - για να μην πενθήσει κανείς άλλος.
Πάμε τώρα στο προκείμενο. Ναι την εξετάζουμε αυτήν την πρόταση, λειτουργεί ήδη σε Βέλγιο και Σουηδία και επιβάλλεται σε παραβάτες οδηγούς ΙΧ που έχουν εντοπιστεί με θετικά αλκοτέστ άνω των ορίων. Αυτοί οι οδηγοί, πρέπει να θεωρούνται ύποπτοι τέλεσης οδικών εγκλημάτων και τίποτα λιγότερο. Με το νέο σύστημα υποτροπής που εισάγει ο ΚΟΚ, θα μπορούσε να έρθει συμπληρωματικά - όχι εναλλακτικά της ποινής - και αυτό το μέτρο για όσους είναι πραγματικά επικίνδυνοι. Να προσθέσω επίσης ότι αυτό το σύστημα ήδη εφαρμόζεται στους οδηγούς λεωφορείων στην Ελλάδα, σε όλα τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε αποφασισμένοι να δράσουμε για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων. Ξέρετε, επισκέφτηκα πρόσφατα μαζί με τον Υπουργό Υγείας κ. Γεωργιάδη πρόσφατα το ΕΚΑΒ. Οι διασώστες και οι διασώστριες δίνουν καθημερινά μάχη για την αξία της ανθρώπινης ζωής — είναι το πρώτο χέρι που απλώνεται όταν όλα κρέμονται από μια στιγμή. Αν ήσασταν εκείνο το βράδυ και ακούγατε τις συνομιλίες τους, θα νιώθατε πως η πρόληψη των τροχαίων δεν είναι απλώς ευθύνη· είναι επιτακτική ανάγκη.
Στο ζήτημα της τραγωδίας των Τεμπών. Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την Προανακριτική Καραμανλή. Η πρότασή της ΝΔ αφορά σε πλημμέλημα. Υποθέτω θα την φηφίσετε. Σας φοβίζει το ενδεχόμενο να αντιδράσει εκ νέου η κοινωνία κατηγορώντας σας ότι επιχειρείτε να τον ρίξετε «στα μαλακά»;
Η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας αυτό ακριβώς κάνει, οδηγεί τον κ. Καραμανλή να κριθεί από τον φυσικό δικαστή και όχι από ένα σώμα βουλευτών που από τη φύση της στρεβλής αυτής διαδικασίας θα κατέληγε να αποζητά πολιτικά πλήγματα και όχι την ουσιαστική διερεύνηση της υπόθεσης. Εάν το δικαστικό συμβούλιο κρίνει ότι ένας πρώην Υπουργός πρέπει να διερευνηθεί για αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα ή ότι πρέπει να διευρυνθεί το κατηγορητήριο εναντίον του ώστε να περιλαμβάνει κι άλλες αξιόποινες πράξεις, κανείς μας δεν θέλει, ούτε μπορεί να σταθεί εμπόδιο.
Η υπόθεση ανήκει στη Δικαιοσύνη. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που Κοινοβουλευτική Ομάδα δεν εμποδίζει αλλά συναινεί στην παραπομπή δικών της στελεχών. Αυτό έχει τη σημασία του και δίνει απάντηση στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί συγκάλυψης.
Πηγή: cnn.gr