Στη Βουλή φτάνει το θέμα των μαθητικών κατανομών στο Δήμο Καλαμαριάς, καθώς κατατέθηκαν σχετικές ερωτήσεις από τη βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ, Ράνια, Θρασκιά, καθώς και το βουλευτή Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ, Πέτρο Παππά.
Μεταξύ άλλων, στις ερωτήσεις τους οι βουλευτές κάνουν λόγο για «κίνδυνο που ελλοχεύει για την ασφάλεια των μαθητών λόγω της αναγκαστικής μετακίνησής τους σε απομακρυσμένα σχολεία, διαμέσου οδικών αρτηριών μεγάλης κυκλοφορίας», αλλά και για «έλλειψη διαβούλευσης με τον Δήμο και την τοπική κοινωνία, καθώς και απαξιωτική στάση του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση».
Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο δήμος Καλαμαριάς, το θέμα των μαθητικών κατανομών, το οποίο συζητήθηκε εκτενώς το βράδυ της Δευτέρας 30/6 σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμαριάς, έφθασε στη Βουλή, με ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Ράνια Θρασκιά. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, με την ερώτησή της η κ. Θρασκιά τονίζει ότι πρόκειται για «ένα σύνθετο πρόβλημα που επηρεάζει άμεσα την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση και την ασφάλειά τους, τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, καθώς και τη συνοχή της τοπικής κοινωνίας στον Δήμο Καλαμαριάς»,.
Η κ. Θρασκιά επισημαίνει ότι «οι επιλογές κατανομής μαθητών και διαχείρισης των σχολικών μονάδων δείχνουν ελλιπή στρατηγική, γεγονός που οδηγεί σε ανισότητες, λειτουργικά προβλήματα και ανασφάλεια στις οικογένειες», ενώ αναφέρει ότι «μέρος του προβλήματος αφορά και στον κίνδυνο που ελλοχεύει για την ασφάλεια των μαθητών λόγω της αναγκαστικής μετακίνησής τους σε απομακρυσμένα σχολεία, διαμέσου οδικών αρτηριών μεγάλης κυκλοφορίας».
Αναφερόμενη στα συγκεκριμένα προβλήματα, όπως αναδείχθηκαν και στην συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου της Καλαμαριάς, παρουσία και συναδέλφων της στο Κοινοβούλιο, η κ. Θρασκιά ρωτά την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, για τα εξής:
«1. Για ποιον λόγο δεν αξιοποιούνται πλήρως οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί χώροι του 3ου ΓΕΛ Καλαμαριάς, ώστε να απορροφηθεί περισσότερος μαθητικός πληθυσμός της γειτονιάς;»
«2. Σχετικά με τους 33 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Καλαμαριάς, προτίθεται να εξετάσει την πρόταση του Δήμου Καλαμαριάς για νομοθετική ρύθμιση, ώστε σε περιπτώσεις συστεγαζόμενων και διασυνδεδεμένων σχολείων, οι απόφοιτοι Γυμνασίου να μεταβαίνουν αυτοδίκαια στο αντίστοιχο Λύκειο;»
«3. Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει την ανάγκη για ισοκατανομή μαθητών στα συστεγαζόμενα 4ο και 5ο ΓΕΛ Καλαμαριάς στην περιοχή Βότση, δεδομένης της μεγάλης απόκλισης που παρατηρείται σήμερα;»
και «4. Πώς θα διασφαλίσει την άμεση ίδρυση και λειτουργία νέου Τμήματος Ένταξης, προκειμένου να καλυφθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών στην Καλαμαριά;»
Επιπλέον, αιτείται και την κατάθεση του σχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την ορθολογική διαχείριση των σχολικών μονάδων του Δήμου Καλαμαριάς.
Η δημοτική αρχή της Καλαμαριάς εκφράζει την ικανοποίησή της για την άμεση ανταπόκριση και την έμπρακτη στήριξη της κ. Θρασκιά, που με τον κοινοβουλευτικό έλεγχο συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάδειξη των προβλημάτων και την αναζήτηση λύσεων και αναμένει την απάντηση της Υπουργού και την εξεύρεση λύσης στη βάση των αρχών της ισότητας, της ασφάλειας και της εύρυθμης λειτουργίας της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ερώτηση και από τον Πέτρο Παππά
Σε νεότερη ανακοίνωσή του ο δήμος Καλαμαριάς αναφέρει ότι υπήρξε και δεύτερη κοινοβουλευτική παρέμβαση για τις μαθητικές κατανομές. Συγκεκριμένα, ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας σχετικά με το ζήτημα των μαθητικών κατανομών στον Δήμο Καλαμαριάς, το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Πέτρος Παππάς.
Αναλυτικά, σύμφωνα με την ανακοίνωση του δήμου Καλαμαριάς, ο βουλευτής που συμμετείχε στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σημειώνει στην Ερώτησή του προς την αρμόδια Υπουργό πως «αναδεικνύεται ένα σοβαρό πρόβλημα κοινωνικής και εκπαιδευτικής φύσης, το οποίο πλήττει άμεσα την ισότητα στην πρόσβαση στην εκπαίδευση». Ο κ. Παππάς εστιάζει, μεταξύ άλλων, στους κινδύνους που συνεπάγονται οι κατανομές για μαθητές με αναπηρία, παιδιά από μονογονεϊκές και άπορες οικογένειες, μαθητές με ψυχολογικές ή μαθησιακές δυσκολίες, και υπογραμμίζει την έλλειψη διαβούλευσης με τον Δήμο και την τοπική κοινωνία, καθώς και την απαξιωτική στάση του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Στην Ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας, κ. Σοφία Ζαχαράκη, ο βουλευτής ζητά να απαντηθούν τα εξής:
1. «Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την άμεση επανεξέταση των μαθητικών κατανομών στην Καλαμαριά, με στόχο την ένταξη των μαθητών του Αγίου Ιωάννη στο 3ο ΓΕΛ, με βάση την εγγύτητα και τη διαθεσιμότητα υποδομών;»
2. «Υφίσταται σχέδιο πρόβλεψης ή υποστήριξης για τα άτομα με αναπηρία, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ασφαλής πρόσβασή τους στην εκπαίδευση, ειδικά όταν καλούνται να μετακινηθούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους;»
3. «Ποια ειδικά μέτρα λαμβάνονται για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (οικονομικά ασθενείς, μονογονεϊκές οικογένειες, μαθητές με ψυχοκοινωνικές ανάγκες) στην περίπτωση υποχρεωτικής φοίτησης σε σχολεία εκτός περιοχής και μακριά από τον τόπο κατοικίας τους;»
4. «Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προχωρήσει το Υπουργείο για την αποκατάσταση της θεσμικής συνεργασίας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και για την αποφυγή μονομερών αποφάσεων στο μέλλον;»
Η δημοτική αρχή της Καλαμαριάς εκφράζει την ικανοποίησή της για τη δεύτερη κοινοβουλευτική παρέμβαση που καταδεικνύει το βάθος και τη σοβαρότητα του προβλήματος και ευχαριστεί τον βουλευτή Πέτρο Παππά για την έμπρακτη στήριξή του στον αγώνα των γονέων, των μαθητών και της κοινωνίας της πόλης μας.
Ο Δήμος Καλαμαριάς συνεχίζει να διεκδικεί ισότιμη και δίκαιη μεταχείριση για όλους τους μαθητές της πόλης μας, καλώντας την πολιτεία να ακούσει τη φωνή των τοπικών κοινωνιών.
- Εξαφανίστηκε 57χρονη από τη Θεσσαλονίκη – Αγνοείται από τα μέσα Ιουνίου
- Παραλίγο τραγωδία σε μπλόκο της Τροχαίας – Πήγαν να πατήσουν αστυνομικούς (VIDEO)
- 13χρονος βρέθηκε απαγχονισμένος στο σπίτι του – Τα 2 σενάρια που εξετάζει η ΕΛΑΣ
- Κοινωνικός τουρισμός: Πάνω από 74.000 επιταγές – Δεύτερος προορισμός η Χαλκιδική