«Η Αθήνα χθες βράδυ "δεν κοιμήθηκε". Για πρώτη φορά, έπειτα από 20 χρόνια, το σύνολο του συστήματος των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έμεινε ανοιχτό όλο το βράδυ και δεκάδες χιλιάδες νέοι άνθρωποι τα χρησιμοποίησαν σε ώρες που, μέχρι χθες, οι επιλογές ήταν περιορισμένες και όχι πάντα επαρκείς», τονίζει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με την πιλοτική 24ωρη λειτουργία των Μέσων Μεταφοράς.
Και προσθέτει: «Δεκάδες χιλιάδες νέοι που γύρισαν σπίτι με ασφάλεια και μια πόλη που έδειξε ότι θέλει και μπορεί να προχωρήσει σε κάτι καλύτερο. Τίποτα από αυτά δεν έγινε από μόνο του. Έγινε γιατί εκατοντάδες εργαζόμενοι - σε μετρό, τραμ, λεωφορεία - στάθηκαν στη θέση τους. Ένα Σάββατο βράδυ, ενώ η πόλη διασκέδαζε, εκείνοι έκαναν τη δουλειά τους. Με φροντίδα, με επαγγελματισμό, με την ήσυχη αφοσίωση που χρειάζεται κάθε πραγματική αλλαγή.
Ήταν όλα τέλεια; Όχι. Αλλά έτσι μαθαίνουμε: κάνοντας. Και τις επόμενες εβδομάδες θα δουλέψουμε πάνω στα λάθη, θα διορθώσουμε ό,τι δεν λειτούργησε και θα βελτιώσουμε ό,τι πέτυχε.
Γιατί αν το κάνουμε σωστά, αυτό δεν θα είναι απλώς ένα πιλοτικό μέτρο. Από τον Σεπτέμβριο, μπορεί να γίνει ο νέος κανόνας: μια Αθήνα που κινείται με ασφάλεια, κάθε Σάββατο, όλη νύχτα».
Πόσοι μετακινήθηκαν
Ως και 30.000 επιβάτες χρησιμοποίησαν τις γραμμές 2 και 3 του μετρό από 01.00 μέχρι τις 5.30 το πρωί , είπε στο ΕΡΤNews και την Στέλλα Παπαμιχαήλ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ., Θανάσης Κοτταράς, ευχαριστώντας το προσωπικό «που έδωσε τον καλύτερo εαυτό σε αυτή την πιλοτική 24ωρη λειτουργία». Προανήγγειλε παράλληλα 350 νέες προσλήψεις υπαλλήλων αορίστου χρόνου σε διάφορες κρίσιμες ειδικότητες, όπως είναι σταθμάρχες, τεχνίτες, οδηγοί, «αρκετές από τις οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο».
«Η 24ωρη λειτουργία του Μετρό ήταν ένα δύσκολο εγχείρημα, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά. Ναι μεν είναι μια εταιρεία που δουλεύει 24 ώρες γιατί όταν κλείνει το μετρό για τον κόσμο γίνονται κάποιες εργασίες, είτε αποκαταστάσεις βλαβών, είτε συντηρήσεις, είτε ελέγχων, είτε καθαριότητας εντός του εντός του μετρό, αλλά χθες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό» ανέφερε και επιβεβαίωσε ότι η λειτουργία δεν θα μείνει πιλοτική.
«Πιστεύω ότι είναι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί από το φθινόπωρο, τουλάχιστον κάθε Σάββατο. Θα πάρουμε τα δεδομένα και θα εισηγηθούμε στην πολιτική ηγεσία, στο υπουργείο Μεταφορών και στον κύριο Κυρανάκη και μαζί με τους εργαζόμενους θα συζητήσουμε», πρόσθεσε.
Οι βάρδιες του προσωπικού
Είμαστε σε διαδικασία προσλήψεων 350 αορίστου χρόνου υπαλλήλων και αυτό είναι το πρώτο σημαντικό για να πούμε ότι μπορούμε να κάνουμε την 24ωρη λειτουργία, στο μετρό. Στο τραμ και στα λεωφορεία, είχαμε αντίστοιχη κίνηση, αφού πρόκειται για συγκοινωνούντα δοχεία. Είδαμε πολύ κόσμο στο μετρό, στον Νέο Κόσμο που πήγαινε να πάρει το τραμ για να πάει στην παραλία. Τώρα το καλοκαίρι ο συνδυασμός να υπάρχουν τραμ, λεωφορεία και μετρό είναι αυτό που βοηθάει και τους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν το μέσο, είπε.
Ο σχεδιασμός
Πριν από 8 μήνες ξεκίνησε η επέκταση του ωραρίου Παρασκευή και Σάββατο. Τα τελευταία δρομολόγια ήταν μέχρι τις 2 και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι περίπου100.000 άτομα το μήνα, χρησιμοποίησαν το μετρό τις δυο αυτές ώρες,είπε ο κ. Κοτταράς, υπενθυμίζοντας τον αρχικό σχεδιασμό.
«θα σας πω κάτι που μετέφερε ένας εργαζόμενος κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του όλου εγχειρήματος: Ότι αν καταφέρουμε και σώσουμε έστω και μία ανθρώπινη ζωή κάθε Σάββατο βράδυ, για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό».