Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Την ενεργοποιήση της «Ώρας του Πρωθυπουργού» ζητεί ο Στ.Θεοδωράκης

Την ενεργοποιήση της «Ώρας του Πρωθυπουργού» ζητεί ο Στ.Θεοδωράκης

Την ενεργοποίηση της «Ώρας του Πρωθυπουργού» ζητεί, με επιστολή του προς την πρόεδρο της Βουλής, ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης.

Ο κ. Θεοδωράκης, με thn επιστολή του στη Ζωή Κωνσταντοπούλου επισημαίνει πως «παρά το ότι έχουν ήδη παρέλθει 11 εβδομάδες από την έναρξη των εργασιών της τρέχουσας Κοινοβουλευτικής Περιόδου, ο πρωθυπουργός δεν έχει ακόμη ορίσει την ημέρα εκείνη της εβδομάδος, κατά την οποία θα απαντά σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που επιλέγει, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 129 του Κανονισμού της Βουλής».

Ο κ. Θεοδωράκης ζητεί από την πρόεδρο της Βουλής να μεριμνήσει, ώστε να οριστεί άμεσα η ημέρα εκείνη της εβδομάδος, κατά την οποία ο πρωθυπουργός θα απαντάει σε επίκαιρες ερωτήσεις, «επειδή ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, με την ιδιότητα του ως αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, είχε στηλιτεύσει την υποβάθμιση του θεσμού αυτού» και «επειδή υπάρχουν φλέγοντα ζητήματα άμεσης επικαιρότητας, που υπάγονται στην αρμοδιότητα περισσοτέρων του ενός υπουργών και για τα οποία μόνος αρμόδιος για να απαντήσει κατά το άρθρο 129 του Κανονισμού είναι ο πρωθυπουργός».

ο επικεφαλής του Ποταμιού αναφέρει ότι η κ. Κωνσταντοπούλου, κατά την ανάληψη των καθηκόντων της, ως πρόεδρος της Βουλής είχε διαβεβαιώσει ότι θα διασφαλίσει την παρουσία του πρωθυπουργού στην Ολομέλεια.

Ερώτηση για το πολυνομοσχέδιο της Παιδείας

Εν τω μεταξύ, ο κ. Θεοδωράκης κατέθεσε και ερώτηση στη Βουλή προς τον πρωθυπουργό, Αλ. Τσίπρα, σχετικά με το πολυνομοσχέδιο της Παιδείας και τις καταλήψεις πανεπιστημιακών χώρων. Μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για σειρά αναχρονιστικών ρυθμίσεων, που θα γυρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα και την ανώτατη εκπαίδευση μισό αιώνα πίσω. Αναλυτικά η ερώτηση του κ, Θεοδωράκη έχει ως εξής:

Θέμα: Το αναχρονιστικό νομοσχέδιο για την Παιδεία

Την Πέμπτη 16 Απριλίου Υπουργοί της κυβέρνησής σας με συνέντευξη Τύπου δημοσιοποίησαν το περιεχόμενο ενός «νέου» πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία. Σύμφωνα μ’αυτό, η Κυβέρνηση φέρεται να προωθεί σειρά αναχρονιστικών ρυθμίσεων, που θα γυρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα και την Ανώτατη εκπαίδευση, μισό αιώνα πίσω. Είναι κάτι που ίσως ικανοποιεί το παλαιοκομματικό πανεπιστημιακό κατεστημένο, τις μειοψηφικές κομματικές παρατάξεις και τα συμφέροντα που θέλουν να ελέγξουν τα Ανώτατα Ιδρύματα αλλά είναι σε απόλυτη αντιδιαστολή με τις ακαδημαϊκές πρακτικές των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων.

Ειδικότερα, στην Ανώτατη εκπαίδευση, το “νέο” πολυνομοσχέδιο φέρεται πως:

- Καταργεί την ηλεκτρονική ψηφοφορία, η οποία εξασφαλίζει τη μαζική συμμετοχή των Πανεπιστημιακών στην ανάδειξη των διοικήσεων. Παραδίδουν ξανά, έτσι οι Υπουργοί σας, τις διαδικασίες στις «δυναμικές μειοψηφίες» που προσπαθούν να ελέγξουν τα αποτελέσματα των ψηφοφοριών, παίρνοντας ενίοτε τις κάλπες στο σπίτι τους

- Καταργεί τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, χωρίς καμία αξιολόγηση της προσφοράς και του έργου των σημαντικών καθηγητών που έσπευσαν να προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους στα ελληνικά Ιδρύματα

- Επαναφέρει τη συμμετοχή των κομματικών παρατάξεων στα συλλογικά όργανα (Σύγκλητο, Κοσμητεία κλπ), επαναφέρει δηλαδή την κομματοκρατία στη διοίκηση των Πανεπιστημίων

- Επαναφέρει τον πρωτοφανή παγκοσμίως θεσμό του “αιώνιου φοιτητή’’ (οι οποίοι μάλιστα θα αποφασίζουν και για τη διοίκηση του Πανεπιστημίου!) με αποτέλεσμα την «νόθευση» του πραγματικού φοιτητικού πληθυσμού και της αντίστοιχης χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων.

- Αντίστοιχες δε, φαίνεται να είναι οι προτεραιότητες των Υπουργών σας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που στηλιτεύθηκε από σημαντικούς ανθρώπους της εκπαίδευσης από όλο το πολιτικό φάσμα και αιφνιδίασε αρνητικά, γονείς και μαθητές.

- Προχωρούν σε ουσιαστική κατάργηση των Πρότυπων σχολείων, πριμοδοτώντας έτσι τα ιδιωτικά σχολεία, στερώντας παράλληλα από τη δημόσια εκπαίδευση ένα επίτευγμα για το οποίο καθηγητές, γονείς και μαθητές είχαν κάθε λόγο να υπερηφανεύονται

- Προωθούν την επιλογή διευθυντικών στελεχών με βάση και τις συνδικαλιστικές τους επιδόσεις δίνοντας έτσι έδαφος ξανά στις πελατειακές σχέσεις, το ρουσφέτι και την αναξιοκρατία

Όλα τα ανωτέρω μάλιστα τα πράττουν οι Υπουργοί σας με το δόγμα «αποφασίζουμε και διατάζουμε» αφού δεν έχει προηγηθεί ούτε καν ένας στοιχειώδης διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα και τα δημοκρατικά κόμματα του Κοινοβουλίου. Και τούτο παρά το γεγονός ότι στις προγραμματικές δηλώσεις σας είχατε δεσμευτεί ότι στα θέματα Παιδείας θα προχωρήσετε σε διάλογο κι όχι σε αιφνιδιαστικές ενέργειες.

Το Ποτάμι πιστεύει ότι ειδικά στην Παιδεία πρέπει να υπάρχει ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπ’ όψη του όλες τις καινοτόμες και σύγχρονες ιδέες που έχουν δοκιμασθεί και έχουν ξεχωρίσει στον υπόλοιπο κόσμο. Μόνο μια σύγχρονη Παιδεία θα βοηθήσει τη χώρα να βγει οριστικά από την κρίση. Τα ιδεολογικά απωθημένα και οι συντηρητικές αγκυλώσεις των εκάστοτε υπουργών όλα αυτά τα χρόνια το μόνο που έχουν καταφέρει είναι να απαξιώσουν την εκπαίδευση τόσο ως διαδικασία μάθησης όσο και ως πράξη κοινωνικοποίησης. Είναι γνωστό ότι το αντιπαραγωγικό Πανεπιστήμιο των κομματικών μηχανισμών και της οικογενειοκρατίας μαζί με την απουσία επαγγελματικών ευκαιριών, ώθησαν τα τελευταία χρόνια περίπου 200.000 νέους Έλληνες να φύγουν στο εξωτερικό.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω ερωτάται ο Πρωθυπουργός:

- Η Κυβέρνησή σας θεωρεί ότι συνιστά μεταρρύθμιση η κατάργηση του θεσμικού πλαισίου διοίκησης των ΑΕΙ, η οποία ψηφίστηκε από 255 βουλευτές και η επαναφορά ρυθμίσεων που κυριάρχησαν στη χώρα μας πριν από μισό αιώνα και μάλιστα χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας ουσιαστικός διάλογος στην κοινωνία και το Κοινοβούλιο;

- Θα προστατευθεί η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στα Πανεπιστήμια ή τα Ιδρύματα θα είναι έρμαια επιθετικών δραστηριοτήτων μικρών ομάδων οι οποίες λειτουργούν εις βάρος της φοιτητικής και πανεπιστημιακής κοινότητας;

Ο ερωτών βουλευτής

Σταύρος Θεοδωράκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κασσελάκης: Έσβησε κεράκια με λάθος νούμερο – «Συν ένα παιδιά» (VIDEO)
Μπαίνοντας στο μαγαζί στη Θήβα τον περίμενε μια τούρτα έκπληξη για τα γενέθλιά του, που πάνω της είχε μπλε κεράκια με τον αριθμό 35
Κασσελάκης: Έσβησε κεράκια με λάθος νούμερο – «Συν ένα παιδιά» (VIDEO)