Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Η «Αΐντα» σε ένα ανέβασμα… Θεσσαλονίκης!

Η πόλη μας, με ίδιες δυνάμεις, δίνει νέα πνοή στη διάσημη όπερα του Βέρντι

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

Οι περισσότεροι γνωρίζουν την «Αΐντα» του Τζουζέπε Βέρντι. Όμως το ανέβασμα που επιχειρεί το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 15, 17 και 19 Οκτωβρίου (20.00, Αίθουσα Φίλων Μουσικής), είναι να παρουσιάσει μια όπερα φτιαγμένη στην πόλη μας, με καλλιτέχνες, ως επί το πλείστον, από το ντόπιο δυναμικό, και με στόχο να πείσει το κοινό να γεμίσει όλες τις διαθέσιμες θέσεις.

Συνολικά περισσότεροι από 200 συντελεστές, όπως μουσικοί, σολίστες, μαέστροι, χορωδοί,  χορευτές και ηθοποιοί, θα συμπράξουν στην κεντρική σκηνή του ΜΜΘ σε μια δουλειά που εντάσσεται στα 51α Δημήτρια και γίνεται σε συνεργασία με την καλλιτεχνική ομάδα Skull of Yorick Productions (με έδρα τη Θεσσαλονίκη). «Είναι μια δική μας παραγωγή που αποτελεί ένα μεγάλο εγχείρημα. Και η ομορφιά της έγκειται στο ότι μέσω αυτών των παραστάσεων αξιοποιείται το δυναμικό της πόλης», σχολίασε το μεσημέρι της Δευτέρας σε συνέντευξη τύπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης. Στη σημασία των συνεργασιών εστίασε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης κα Έλλη Χρυσίδου, ενώ η Μαίρη Κωνσταντινίδου που θα διευθύνει τη Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης είπε πως η «χορωδία λέει πάντα ναι στις τρέλες και δεν θα μπορούσε να λείψει από αυτή την παραγωγή».

Ο Χάρης Ηλιάδης από τη Θεσσαλονίκη, που θα μοιραστεί (17 και  19/10) τη  μουσική διεύθυνση με τον Ντάριουζ Μικούλκσι από την Πολωνία (15/10), είπε πως «είναι ένα τεράστιο εγχείρημα που θα πετύχει γιατί όλοι δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό». Από την πλευρά του ο κ. Μικούλσκι σημείωσε πως «Η Αΐντα είναι Η ΟΠΕΡΑ του 19ου αιώνα και πως η Θεσσαλονίκη και το Μέγαρο ΤΟ ΜΕΡΟΣ για να ανεβεί».

Στο ότι θα εστιάσει στις σελίδες που είναι λιγότερο γνωστές και σε σημεία όπου υπάρχουν έντονα τα συναισθήματα, σημείωσε η ιταλίδα σκηνοθέτης Ζαμίρα Πασέρι. Είπε πως την ενδιέφερε να δείξει πώς αντιδρούν τα άτομα υπό τις συνθήκες που ζουν, πώς η φτώχεια, ο πόλεμος και η ίδια η κοινωνία αλλάζουν τον άνθρωπο. Πρόσθεσε πως είναι σημαντικό το ότι παρά τις οικονομικές και πολιτικές δυσκολίες γίνονται τέτοιες παραγωγές.

Στο γεγονός πως στην «Αΐντα» πίσω από το ερωτικό τρίγωνο (σημ. η Αΐντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των Φαραώ, είναι ερωτευμένη με τον Αιγύπτιο στρατηγό Ρανταμές, ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του βασιλιά των Φαραώ, η οποία είναι επίσης ερωτευμένη μαζί του), παίζονται πολιτικά παιχνίδια, φαίνονται τα ελαττώματα των ανθρώπων και η διαπλοκή εστίασε ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Αθανάσιος Κολαλάς. Ωστόσο ανέφερε ότι στο φινάλε της παράστασης δίνεται μια ανάταση και ο θεατής θα έχει την αίσθηση μιας ελπίδας. Επίσης σημείωσε πως στην ετοιμασία της παραγωγής υπάρχει και μια πρωτοτυπία: φοιτητές σκηνογραφίας του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών επί δύο μήνες παρακολούθησαν – σε θεωρητικό και πρακτικό πεδίο – τον σχεδιασμό και την εκτέλεση της παραγωγής, ενώ συμμετείχαν ενεργά στις κατασκευές, στις πρόβες και τη λειτουργία της παράστασης.

Τις μουσικές συνθέσεις ερμηνεύουν η Συμφωνική Ορχήστρα του δήμου Θεσσαλονίκης, μέλη της MOYSΑ, της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, και μέλη της Στρατιωτικής Μουσικής του Γ΄ Σώματος Στρατού «Μέγας Αλέξανδρος».

Τους τρεις βασικούς ρόλους ενσαρκώνουν η σοπράνο Σοφία Μητροπούλου (Αΐντα), η σοπράνο Κασσάνδρα Δημοπούλου (Άμνερις) και ο τενόρος Φίλιππος Μοδινός (Ρανταμές).

Η όπερα θα έχει ελληνικούς υπέρτιτλους. Είσοδος: από 10€ (μαθητές, φοιτητές, άνεργοι) έως 35 €.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ