Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Με «Γκλόρυ Νταίηζ» ανοίγει αυλαία η «Ανοιχτή Σκηνή 2019»

Για την παράσταση συνδέει τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με τη δημοκρατία της Βαϊμάρης μίλησε στο TyposThes η Κλαίρη Χριστοπούλου

Συνέντευξη στη Λεμονιά Βασβάνη

 

Μικρές σκηνές, τραγούδια, ιντερμέδια συνθέτουν την παράσταση «Γκλόρυ Νταίηζ», που διακωμωδεί επεισόδια από τη ζωή σε μια χώρα με ένδοξο παρελθόν. Με αυτή την παραγωγή θα αρχίσει στο Θέατρο Άνετον (Παρασκευοπούλου 42 Τ: 2310 869869) η «Ανοιχτή Σκηνή 2019 – Θεατρικές Φωνές στην πόλη» στις 15/3/2019 (σημ. η παράσταση θα παιχθεί και στις 16 και 17/3 ώρα 21.00), το φεστιβάλ που πραγματοποιείται με πρωτοβουλία της αντιδημαρχίας Πολιτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ο διπλός ρόλος του καλλιτέχνη

 

politismos_glorydays.jpg

Η Κλαίρη Χριστοπούλου που υπογράφει τη σκηνοθεσία, ενώ έκανε και τη δραματουργία μαζί με τους Σόνια Σαμαρτζίδου και Αλέξανδρο Ζαφειριάδη, δήλωσε στο «TyposThes» σχετικά με το πώς γεννήθηκε η ιδέα για την παράσταση αυτή: «Όλα ξεκίνησαν από μια αλλαγή διάθεσης, ένα διαφορετικό βλέμμα προς την πραγματικότητα που βιώνουμε, πιο αποστασιοποιημένο και άρα ελαφρώς σαρκαστικό. Γεννήθηκε μέσα μου η ανάγκη να δω τα πράγματα με χιούμορ, γιατί η κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα σήμερα είναι τραγική, αλλά ταυτόχρονα γελοία. Θέλησα να κάνω μια σπονδυλωτή παράσταση που να σχολιάζει με χιούμορ την πολιτική επικαιρότητα και παράλληλα να εκθέτει την ιδιαίτερη σχέση που έχει ο καλλιτέχνης με αυτήν. Από τη μια πλευρά ο καλλιτέχνης είναι περιθωριακός, και η θέση αυτή του επιτρέπει να σαρκάζει, να λειτουργεί ως όργανο ανατροπής. Από την άλλη, δεν παύει να αποτελεί μέρος αυτής της πραγματικότητας και αυτό μπορεί να γίνει βαθιά οδυνηρό. Αυτή τη διπλή ταυτότητα θελήσαμε να προσεγγίσουμε αντλώντας την έμπνευσή μας από τη λειτουργία του κλόουν, του καλλιτέχνη-σαλτιμπάγκου, που είναι απόλυτα διαθέσιμος και απόλυτα εκτεθειμένος, ανατρέπει αλλά συνεχώς κινδυνεύει να ανατραπεί».

politismos_gory4.jpg

Η κυρία Χριστοπούλου συμπλήρωσε ότι: «Η παράσταση “Γκλόρυ Νταίηζ” συνδέει την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα με τη δημοκρατία της Βαϊμάρης: μία κοινωνία σε οικονομική και πνευματική εξαθλίωση, με καταρρακωμένη ψυχολογία, που τρέφεται με ιδέες εθνικού μεγαλείου• μία κοινωνία που εκφασίζεται. Από τη σύνδεση αυτή προέκυψε και η φόρμα και η αισθητική της παράστασης, το γερμανικό καμπαρέ. Μικρά κείμενα, ιντερμέδια, τραγούδια, απουσία τέταρτου τοίχου, με επίκεντρο την πολιτική σάτιρα».

politismos_glory3.jpg

Όσο για το πόσο ένδοξες ήταν οι μέρες στη ζωή αυτής της χώρας που θα δούμε στη σκηνή μάς είπε τα εξής: «Καθόλου ένδοξες θα έλεγα... Ο τίτλος “Γκλόρυ Νταίηζ” είναι ασφαλώς ειρωνικός. Η ελληνική γραφή των ξένων λέξεων, στοιχείο που επαναλαμβάνεται συχνά στην παράσταση, είναι ένα μικρό σχόλιο στην γελοιότητα που προκαλείται από την εμμονική προσκόλληση της χώρας μας στο να κατασκευάζει ένα ένδοξο παρελθόν έχοντας την ίδια στιγμή ξεπουλήσει όλη της την δημόσια περιουσία".

 

Για την ομάδα «Άνθρωπος στη θάλασσα»….

Η ομάδα Άνθρωπος στη Θάλασσα δημιουργήθηκε το 2010 με κύριους στόχους τη σύνδεση του καλλιτέχνη με την εποχή του και την καλλιτεχνική έρευνα. Λειτουργεί ως πλατφόρμα συνεργασίας καλλιτεχνών από διαφορετικά πεδία. Έχει μέχρι σήμερα παρουσιάσει τις παραστάσεις: “Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου. Το χρονικό μιας απόδρασης”, “Παιχνίδι με τις λέξεις”, “Για να τελειώνουμε με την κρίση του θεού”, “Πείνα – β' σχεδίασμα” κ.ά..

ktx_glorydays.jpg

Χρήσιμα

Είσοδος: 10€, 8€ μειωμένο (φοιτητικό, ομαδικό, ανέργων). Προπώληση: εκδοτήρια Δήμου Θεσσαλονίκης (Πλατεία Αριστοτέλους) Τετάρτη, Σάββατο: 10:00-15:30,  Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00-14:00 & 17:30-20:00, Τ: 2310 272022. Πληροφορίες και στο θέατρο Άνετον.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένοχος δήλωσε ο άνδρας που είχε απειλήσει ότι θα σκότωνε την βασίλισσα Ελισάβετ
«Ο Τσάιλ ετοίμαζε την επίθεση επί μήνες», ανέφεραν οι εισαγγελείς σε προηγούμενη ακροαματική διαδικασία
Ένοχος δήλωσε ο άνδρας που είχε απειλήσει ότι θα σκότωνε την βασίλισσα Ελισάβετ