Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Ελένη Ερήμου: «Ποτέ δεν πίστεψα ότι ο Βαν Γκογκ αυτοκτόνησε»

Η γνωστή ηθοποιός διασκεύασε το έργο του Jean-Michel Guenassia «Βαν Γκογκ –Το βαλς των δένδρων και του ουρανού» και το φέρνει στο Θέατρο Αθήναιον

Συνέντευξη στη Λεμονιά Βασβάνη

 

Το έργο του Jean-Michel Guenassia «Βαν Γκογκ –Το βαλς των δένδρων και του ουρανού» ανεβαίνει από 29 Νοεμβρίου 2019 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων θα φιλοξενείται στη σκηνή του θεάτρου «Αθήναιον» (Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 35, τηλ.2310 832 060) σε θεατρική απόδοση Ελένης Ερήμου και του Κώστα Παπαπέτρου.

Ο Jean-Michel Guenassia, συγγραφέας του έργου «Η λέσχη των αθεράπευτα αισιόδοξων», μάς αποκαλύπτει μια ανατρεπτική εκδοχή για τις τελευταίες μέρες της ζωής του Βαν Γκογκ.

«Εγώ ποτέ δεν πίστεψα ότι αυτοκτόνησε, ακόμα και ας κυριαρχούσε αυτή  η άποψη.. Τα τελευταία χρόνια  διχάζονται οι απόψεις», σχολίασε στο TyposThes η Ελένη Ερήμου, ενώ υπογράμμισε πως ο Βαν Γκογκ «είναι ένας από τους μεγαλύτερους  ζωγράφους όλων των εποχών».

 

-Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το έργο;

-O Βαν Γκογκ με συντρόφευε πάντα συνομιλούσα μαζί του νοερά και    έψαχνα ένα τρόπο να βρω να για να ανεβάσω στο θέατρο την ζωή του, όταν σε ένα βιβλιοπωλείο είδα το εξώφυλλο από την «έναστρη νύχτα» και είδα ότι ήταν ένα μυθιστόρημα που αναφερόταν στη ζωή του μεγάλου ζωγράφου γραμμένο από τον jean Michel Guenassia «Το βαλς των δέντρων και του ουρανού». Ξετρελαμένη και από τον τίτλο μπήκα στη υπέροχη αυτή διαδικασία να το διασκευάσω σε θεατρικό έργο.

 

-Τι γνωρίζατε για τον Βαν Γκογκ πριν ασχοληθείτε με την παράσταση;

-Πρέπει να ήμουν φοιτήτρια στο Πάντειο η στη Νομική δεν θυμάμαι, όταν δέχτηκα ένα δώρο από ένα αγαπημένο μου πρόσωπο με την αφιέρωση «και ο θεός μαζί σου», Οκτώβριος 1970…. Ήταν η βιογραφία του Βαν Γκογκ του Ιρβινγκ Στόουν σε μια εξαιρετική βιβλιοδεσία. Από τότε τον ερωτεύτηκα.. Ο Βίνσεντ «Άνοιξε ξέφωτα στη ζωή μου». Πριν 11 χρόνια ανέβασα στο θέατρο Καρέζη το έργο του Νίκολας Ραιτ «Ερωτευμένη με τον Βαν Γκογκ» που αναφέρονταν στα πρώτα χρόνια του Βίνσεντ. Στο ξεκίνημα του πριν ακόμα ανακαλύψει το ταλέντο του.

 

-Πόσο άλλαξε τη ζωή του η γνωριμία του με την Μαργκερίτ Γκασέ;

-Δεν άλλαξε την ζωή του αλλά του στοίχησε την ζωή του. Υπάρχει μια ιερή λέξη για μένα. Η λέξη «αφοσίωση» είναι η λέξη κλειδί για τον καλλιτέχνη. Ο Βίνσεντ ήταν ταγμένος στην αποστολή του… Η γνωριμία του με την Μαργκαρίτ Γκασέ είχε σαν  αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του από ένα τραγικό λάθος.

erimou3.jpg

-Τι ίσχυε τελικά για το θάνατό του; 

- Ίσχυε ότι αυτοκτόνησε. Εγώ ποτέ δεν το πίστεψα ακόμα και ας κυριαρχούσε αυτή  η άποψη.. Τα τελευταία χρόνια  διχάζονται οι απόψεις όπως είδαμε και στην τελευταία ταινία  «Κόλαση και παράδεισος» με τον εξαιρετικό Ουίλιαμ Νταφόε που υποστηρίζει κι αυτός ότι δεν αυτοκτόνησε..

 

-Πώς αποδίδεται στη σκηνή το σύμπαν των έργων του καλλιτέχνη;

-Πώς να φωτίσεις σε μια παράσταση αυτόν τον μεγάλο χαρισματικό καλλιτέχνη; Προσπαθήσαμε να ζωντανέψουμε πίνακές του  εικόνες που να αναδύονται χρώματα μουσικές, τοπία,  φωνές με τη σκέψη ότι η ποίηση είναι «ομιλούσα» ζωγραφική ενώ η ζωγραφική είναι «σιωπηρή» ποίηση…. Όλες οι τέχνες σε μια. Αυτή την συναισθησία στην τέχνη θέλησα να αποδώσω στο όραμα μου.

 

-Κάνατε τη θεατρική απόδοση του έργου του Jean Michel Guenassia. Πώς εργαστήκατε πάνω στο κείμενο;

-Ήταν μια πολύ δύσκολη επίπονη και δημιουργική δουλειά. Χάθηκα στο σύμπαν του μεγάλου καλλιτέχνη. Στον πυρετό του μυαλού του ..Το  αντάριασμα της ψυχής του και όπως η Μαργκερίτ ένοιωσα την μαγική του δύναμη την απέραντη μοναξιά της μεγαλοφυΐας του. Την ανάγκη του για κατανόηση. Τον πόνο, την θλίψη, το πάθος του για την ζωγραφική. Και είδα μέσα από τα δικά του μάτια τα πάντα να κινούνται γύρω μου στον ίδιο ρυθμό

Να χορεύουν σπίτια, λουλούδια, ποτάμια, δένδρα όπως και ο τίτλος του έργου.

 

-Τελευταία υπάρχουν ταινίες που ασχολούνται με τον Βαν Γκογκ, ενώ πρόσφατα είδαμε και μια έκθεση με αντίγραφα έργων του και στη Θεσσαλονίκη. Γιατί πιστεύετε πως υπάρχει αυτό το ενδιαφέρον για το έργο του συγκεκριμένου καλλιτέχνη;

- Γιατί είναι ένας από  τους μεγαλύτερους  ζωγράφους όλων των εποχών….. Και τι κρίμα όσο ζούσε δεν αναγνωρίστηκε δεν πούλησε κανέναν πίνακα. Σχεδόν χλευάστηκε. Δικαιώθηκε μετά θάνατον και θησαυρίζουν οι άλλοι από τους πίνακες του.

Και αυτό που ήθελε να λένε για την τέχνη του βρίσκεται σε μια επιστολή προς τον αδελφό του Τεο και λέει όσο το σκέφτομαι τόσο συνειδητοποιώ ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη τέχνη από το να αγαπάς τους ανθρώπους.

 

Συντελεστές

Ερμηνεύουν: Ελένη Ερήμου, Δημήτρης Καλαντζής, Αντώνης Ραμπαούνης, Ελένη Δαφνή, Γιάννης Μπόγρης. Κείμενο: Jean-Michel Guenassia, Μετάφραση: Ειρήνη Αποστολάκη, Θεατρική Απόδοση: Ελένη Ερήμου, Κώστας Παπαπέτρου, Δραματουργία: Αντώνης Γαλέος , Σκηνοθεσία:Michael Seibel, Σκηνικό, Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά , Μουσική: Κώστας Χαριτάτος, Κίνηση: Έλενα Κουρκούλη, Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος, MotionGraphics: Βαγγέλης Καλαϊτζής, Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Μπόγρης, ArtWork: Λουκάς Μελάς, Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης. Παραγωγή: ΕΘΕΛ ΑΕ.

Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο 21.00, Κυριακή 20.00.

Τιμές εισιτηρίων: Α Ζώνη 18€, Β Ζώνη 15€, Άνω των 65: 12€, Ανέργων/Φοιτητικό/Ομαδικό 10€.  Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr.

Διάρκεια παράστασης: 90 λ.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τζέκος: Ο Δήμος Θερμαϊκού από ουραγός θα γίνει σταδιακά πρωταγωνιστής
Τι περιλαμβάνει το αναπτυξιακό σχέδιο για την νέα εποχή για το δήμο - Έμφαση σε τουρισμό, πολιτισμό, κοινωνικές δομές και έργα υποδομής
Τζέκος: Ο Δήμος Θερμαϊκού από ουραγός θα γίνει σταδιακά πρωταγωνιστής